Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

SCHOVANÁ HLAVA

16. 02. 2012
17
26
2570
Autor
srozumeni

Jen taková maličkost. Další postřehy z našeho života. Takové cvičení v psaní....?

,,Proč má ten pán schovanou hlavu?"  ptala se asi pětiletá holčička své maminky. Právě nás minuly na chodníku. Já a manžel se synem jsme šli od zaparkovaného auta. Musí být na nás asi opravdu zvláštní pohled. Však také holčička vypadala, jako kdyby její oční bulvy měly opustit  tu část  tělíčka, která jí normálně vyčnívala nahoře z bundy. Maminka ten údiv spolkla a místo odpovědi na holčičku vytasila naprosto neutrální větu: ,,Kde se couráš, pojď honem, ať to stihneme."  A nešlo si nevšimnout jejího pátravého, zvědavého a zároveň soucitného pohledu, který spočinul na mně. Ten znám velmi dobře. Většinou jsem si na něj už zvykla a nevadí mi.  Leckdy si sama pro sebe v duchu pomyslím: ,,A teď má holka o čem přemýšlet. Možná o štěstí, které ji potkalo při narození zdravé ubrebentěné holčičky. Třeba se opravdu nad tím aspoň zamyslí, až na ni večer bude křičet a popohánět ji od her, televize, k večeři, do koupelny a do postele. A třeba jí nakonec přečte aspoň pohádku na dobrou noc. I když to normálně nedělá."

Náš průvod vypadá  asi následovně: Manžel s taškou přes rameno vede za ruku syna, který je už skoro steně tak veliký, jako on. Já za nimi vlaji v patřičné vzdálenosti, protože jim nestačím. Syn má však vytaženou bundu vepředu tak, aby mu zakrývala obličej. Tím pádem se vyhrne celá nahoru a krom obličeje se schová i hlava. Jemu zřejmě schovávání očí přináší nějaký pocit bezpečí. Má teď, tedy už asi dva roky, takové období. Jsou chvíle, kdy tento jeho ,,skvělý" zvyk poněkud zdržuje ve všem. Přeci jen to značně zpomaluje jeho tempo vnímání okolí. Někdy jsem pak i já na něj méně trpělivá.

Nedávno jsem se nad tím zkusila zamyslet i z jiného úhlu pohledu. Já sama jsem dost krátkozraká. Zpravidla nepoznávám lidi  na protějším chodníku. I tramvaj ke mně musí přijet dost blízko, abych si mohla přečíst číslo. Moje vlastní krátkozrakost ve mně vyvolává určitý vnitřní pocit anonymity. Tím, že já pořádně nerozeznám výraz obličejů, moje tréma z okolí a z pohledů civějících lidí je výrazně menší. A proto možná navenek působím na ulici, i se synem,  docela vyrovnaně. Vlastně, svou špatnou viditelností  se cítím vnitřně bezpečnější. Jen mě tak napadlo, že i syn ke svému zaslepování očí může mít nějaký podobný důvod.
 


26 názorů

srozumeni
18. 02. 2012
Dát tip
Koloušku, děkuji. Opravila jsem to tak nějak, ale nevím, jestli k lepšímu. Ale už to tak nechám. Děkuji.

koloušek
17. 02. 2012
Dát tip
Také si naivně myslím, že ostatní vidí špatně jako já. Hezky napsaná myšlenka.(Jenom to spojení "podobně shodné" mě trochu zarazilo.)T*

srozumeni
17. 02. 2012
Dát tip
Jo, dobrá. Možná máš pravdu, já nevím. Pokusím se nad tím víc zamyslet. A až tu bude zase něco takového, z čehož bude patrno, že jsem si Tvá slova nevzala moc k srdci, tak si to neber osobně, to je jen moje neschopnost, možná. Ale budu se snažit. Děkuji. Vím, že to myslíš dobře.

srozumeni
17. 02. 2012
Dát tip
Pipo, děkuji za odpověď. Jestli to takhle vyznívá, i z tohoto díla, to nevím. Jako to, že jeho úhel pohledu je asi jiný, než náš, to jo. Ale, že by z toho bylo patrné, že já to mám těžké, to fakt nevím, nebo aspoň nebyl účel to zdůrazňovat. Vím, že nejspíš můžeš hodně věcí přečíst jako nepřihlášený, takže samozřejmě nevím, co si už u mě vše četl. Ale kritiku mám od Tebe jen u dvou dílek 26.1. a 1.2. a ani v jedné z nich se o něčem podobném nezmiňuješ. Takže fakt nevím....

srozumeni
17. 02. 2012
Dát tip
Pipo, moc děkuji za všimnutí a rozbor. Přiznám se, že moc nevím, co myslíš tím ohromujícím neohromujícím bodem. Jestli bys mi to mohl pořádně vysvětlit, třeba do zpráv. Původně jsem myslela, že myslíš téma, ale to asi ne...Předem děkuji.

srozumeni
17. 02. 2012
Dát tip
Alegno děkuji.

Alegna
17. 02. 2012
Dát tip
:-) pštrossí syndrom? moc hezky popsané pocity

srozumeni
17. 02. 2012
Dát tip
Díky.

srozumeni
17. 02. 2012
Dát tip
Evženie, děkuji za názor a tip. Je to asi relativní. Pochybuji, že se té holčičce dostalo nějakého rozumného vysvětlení, na které asi v tu chvíli čekala. Hani, přesně tak to je. Jako u batolat, když si schovaj hlavu pod peřinku a mají pocit, že je není vidět, i přesto, že jim kouká zbytek těla. gabi, já mám okolo dvou.... Evi, neboj, zatím jsme ještě do žádného kandelábru nenarazili. Romane, děkuji.Tolik hvězdiček a i přesto, že to není zamilované...

renegátka
16. 02. 2012
Dát tip
Kvůli synkovi si vyřiď brýle, jsou chvíle kdy ty jsi jeho oči.

gabi
16. 02. 2012
Dát tip
-1,25 nemaj obavy

8hanka
16. 02. 2012
Dát tip
s kratkozrakostou si to vystihla priam skvele...i ja mam pocit, ked odlozim okuliare, ze koho nevidim, nevidi ani on mna, citim sa bezpecnejsie, lepsie "nevidena"...mam rada Tvoje premyslanie, pribehy zo zivota, cez ne spoznavanie trosku ineho sveta... *****

Ta maminka se zachovala velmi dobře. Kdyby tak bylo více takových lidí. *

srozumeni
16. 02. 2012
Dát tip
Vendulo, Čudlo, děkuji.

Čudla
16. 02. 2012
Dát tip
Zajímavé postřehy. *

srozumeni
16. 02. 2012
Dát tip
avox, moc děkuji..

srozumeni
16. 02. 2012
Dát tip
Gabi, to jo, ale jen doufám, že nemáš třeba pět a více. To by fakt mohlo dopadnout tragicky. Já mám kolem dvou, tak to ještě jde...Děkuji

gabi
16. 02. 2012
Dát tip
zaujímavé...zajtra vyrážam do ulíc bez dioptrií a uvidím alebo aj nie:)*

avox
16. 02. 2012
Dát tip
Neřekla bych, že jen cvičení ve psaní, je to hodně o tvém přemýšlení a nutí přemýšlet i čtenáře... a různé vzpomínky se probouzejí */

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru