Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

x36x

12. 06. 2012
16
20
597
Autor
Můra73

 

 

 

I z ostrovních vrb 

čtu znaky na hladině -

žloutnoucí listí

 

    


20 názorů

I na začátku mi tam nesedí, ale krásné*

Můra73
15. 06. 2012
Dát tip
... přeci jen jsem upravila první řádek... děkuji Vám za komentáře

Markéta
13. 06. 2012
Dát tip
zároveň musím souhlasit s whisperem

Markéta
13. 06. 2012
Dát tip
nemám dojem "náhodného naflákání", přírodní lyrika je haiku vlastní, zrovna tak sporost, efemérnost sdělení etc. Otázku "Co dál" u haiku, které má kořeny v zenu, považuji přinejmenším za zbytečnou

Můra73
12. 06. 2012
Dát tip
Haiku beru jako formu, kterou se snažím vyjádřit svůj postřeh, úvahu. Většinou nic podstatného. Jen prostá fotka okamžiku, kterou zkusím ukázat někomu dalšímu, jestli ho něčím zaujme. Ne každá je věrná, ne každá je povedená... Tady jsem hodně počítala právě s tím symbolickým promítnutím do života člověka pod textem. Nad zdvojením předložek "z" jsem uvažovala, rozhodla jsem se kvůli eufonii.

zatím to na mě působí, s tvým vysvětlením, i přes to, že tam jsou ty popsané vztahy, příliš samozřejmě. - že je ostrov izolovaný, že tam rostou vrby, že opadávají, protože se mění roční období, že to někdo pozoruje a díky tomu může situace nabývat symbolického významu v životě pozorovatele, - všechno je to dobře známé. - chybí mi obrat, epifanie, nový úhel pohledu, aby něco vyniklo za hranicí vžitého obrazu. k tomu metafora "znaky - žloutnoucí listí" je jen zdvojení, není v ní prostor. - když napíšeš "čtu žloutnoucí listí na hladině" - význam "znak" se tam už konotuje, není třeba jej doslovně opakovat. - stylisticky dobře nepůsobí ani dvojí předložka "z" za sebou v 1. verši.

Můra73
12. 06. 2012
Dát tip
to je vážná snaha o haiku :o) výsledek neposoudím. Tobě děkuji za komentář.

nikotin
12. 06. 2012
Dát tip
Můra73: z toho aby se čtenáři zavařil mozek :))

Můra73
12. 06. 2012
Dát tip
Doufala jsem, že ani pro čtenáře nebudou obrazy náhodně naflákány. Text zkouším dopsat od loňského podzimu. Ostrov, na kterém vrby rostou je izolovaný, přesto i tam listí žloutne a padá. Na hladině vytvořilo uskupení, které bylo srovnatelné s kaligrafií. Žloutnoucí listí se váže ke znaku - znaku podzimu. Doufala jsem, že v textu bude k nalezení ještě jedna další vrstva...jen jako autor objektivně neposoudím, nakolik se mi to podařilo.

Čudla
12. 06. 2012
Dát tip
Jo, dobrý. *

nikotin
12. 06. 2012
Dát tip
napsat tři krátký řádky, kde přes sebe náhodně ( tj. zajímá mě akorát 5-7-5 ) naflákám nějaký přírodní obrazy mi nedává dohromady nějakej velkej smysl moc... ale dobrý no, asi jsem na to málo vnímavej

Můra73
12. 06. 2012
Dát tip
Co Ti v textu konkrétně chybí? Co v něm hledáš?... Budu opravdu ráda, když dostanu zpětnou vazbu.

nikotin
12. 06. 2012
Dát tip
jako lyrika dobrý no, ale co dál?


Petr.II
12. 06. 2012
Dát tip
*

Můra73
12. 06. 2012
Dát tip
Jsem ráda, že se Ti obrázky rozpovídají...

Deepness
12. 06. 2012
Dát tip
Rada ich čítam, Tvoje haiku. Sú veľmi poetické.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru