Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Radšej zozadu?

15. 08. 2012
5
13
1605
Autor
plpko

Vo všetkom treba hľadať správnu mieru, je to najväčšie umenie...

 

Bratislavu mám veľmi rád, ale už dávno som tam nebol. Nedeľa popoludní je na výlet ideálna. Že a kde bývam? No, v Petržalke. Teda na najväčšom bratislavskom sídlisku. Lenže. V pracovné dni chodím len z domu do práce a späť, niekedy po úradoch, alebo k zákazníkom... Po vychodených chodníčkoch, bez štipky záujmu o mesto, budovy, sochy, fontány... V obyčajný deň ma zaujíma len kde je aká dopravná zápcha, kadiaľ najrýchlejšie prekľučkujem do cieľa cesty.

 

V nedeľu, hoci by som šiel po tej istej trase je to iné, jedná sa o - výlet do Bratislavy.

 

Nastúpil som teda na pešibus okolo dostihovej dráhy a potom po dunajskom nábreží cez most Apolo až na Hviezdoslavovo námestie. A tu som spravil objav. Radšej to mám zozadu.

 

Na pódiu vystupoval cimbalista a klavirista. Boli výborní. Virtuózi. Zvukár bol ale asi trochu nahluchlý. Vyšťavil zosilňovač tak, že reproduktori drnčali nad hranicou svojich možností. Kvílenie mi trhalo uši. Pobral som sa preč. Prechádzajúc poza tribúnu som zaregistroval čisté tony. Zostal som tam a zvyšok vystúpenia počúval - za tribúnou. Do mojich zvukovodov tiekli čisté tóny priamo od hudobníkov len prostredníctvom rozochveného zvuku. Milovník hudby by to možno nazval orgazmom v porovnaní s pocitmi v hľadisku. Tie si netrúfnem nahlas pripodobniť k terminológii milovania... Hudba, poslucháč, zvukár! Ou nou. Priveľa účastníkov intímnej chvíle.

 

Rámus reproduktorov smeroval do hľadiska a pre moje uši tvoril slabšie pozadie. Stál som tam sám, sťaby ignorant umenia. Cítil som sa preto trápne. Ale hudbu som si užíval na 100%.

 

Podobne to bolo aj na Hlavnom námestí. Tam vystupovali sólisti s komorným orchestrom. Pazvukár to zase kazil. A tak som opäť skončil za javiskom. Trápne, ale zvukovo fain, priam labužnícke mňam.

 

Záver je teda taký, že to mám rád zozadu. No a čo? Mám sa za to hanbiť?


13 názorů

plpko
19. 08. 2012
Dát tip
Áno, Hanka, Trenčín je krásne mesto.

8hanka
18. 08. 2012
Dát tip
prva cast mi pripomenula moje vnimanie-nevnimanie mesta - cestu do a z prace pomaly nevnimam, naucene kroky po tych istych miestach...dnes sme sa sli prejst so synom a zistila som, ze vobec neviem,ako sa mesto zmenilo, co pribudlo, co ubudlo...asi by som si mala najst castejsie cas na prechadzku, diky:)

plpko
15. 08. 2012
Dát tip
Alegna, som rád, že sa mi podarilo prebudiť v tebe pekné spomienky na Bratislavu. Mám toto mesto rád. Je tu príroda - lužné lesy siahajú takmer až do mesta, sú tu lesy Malých Karpát dosiahnuteľné mestskou dopravou, jazerá, mŕtve ramená Dunaja, ale i kultúra, história, spoločenské dianie... Len bohatí developeri tu robia galibu. Stavajú ohyzdné stavby, akoby závodili s tými socialistickými, ktorí naprojektovali budovu novej galérie. Ale bojím sa, že sa to deje všade. Peniaze sú pákou, ktorej odolá máloktorý úradník. :-( A tiež ťa musím sklamať. V Petržalke, Rusovciach, Čunove už po marhuľových a broskyňových sadoch nenájdeš pamiatku. Sme frajeri, teraz si to dovážame za ťažké peniaze zo Španielska, Talianska... Že sú hnusné a naše bývali výborné už nikoho netrápi, resp. o tom už málokto vie.

Alegna
15. 08. 2012
Dát tip
příjemné a ještě jsem si zavzpomínala, na Bratislavu, na Petržalku, tenkrát jsem koukala na rozestavěný most a na hrad, který se po ránu vynořil z mlhy

plpko
15. 08. 2012
Dát tip
VH64, to ma teší.

VH64
15. 08. 2012
Dát tip
Spravilo, spravilo. Ja sa neokúňam.

plpko
15. 08. 2012
Dát tip
srozumeni, F9, macecha. Dúfam, že i vám sa mi podarilo spraviť dobrú náladu.

plpko
15. 08. 2012
Dát tip
VH64 tak som ťa teda dostal na klamlivú reklamu? Hlavne ak som ti spravil dobrú náladu.

VH64
15. 08. 2012
Dát tip
Není to klamavá reklama? P.S. Taky si dám říct.

macecha
15. 08. 2012
Dát tip
já myslím, že je dobre robiť všetko tak, ako nám to vyhovuje.... :) T***

srozumeni
15. 08. 2012
Dát tip
hezké...***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru