Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

DŽARDA A TVRDÍK

04. 11. 2012
21
27
1537
Autor
brackenridge

„Tak my jdeme. Nedělejte tu žádnej bordel,“ loučila se paní Tvrdíková ve dveřích.

„Abysme zase nemuseli volat policajti,“ přidal se starý Tvrdík se šibalským mrknutím.

„Jasně,“ odpověděl Tvrdík.

Džardovi byla mluva Tvrdíkova otce proti srsti. Vysloužilý dělník ve fabrice prostě opovrhoval akuzativem.

Džarda přesto statečně odpověděl: „Hovno.“ 

Za ty dvě hodiny, které měli teď s Tvrdíkem pro sebe, to rozhodně stálo.

„Máš?“

Džarda zrudnul a rychlým pohybem vyskládal obsah igelitky na kuchyňský stůl.

Obstaral všechno. A teď už se nemohl dočkat.

„A ty?“

Tvdík přikývl a rozrušením smetl za stolu talíř. Úklid jim zabral několik minut. Teprve pak mohli začít s vařením.

„Už?“

„Musí to půl hodiny odstát.“

„Tak mezitím připravíme to ostatní.“

Džarda byl sice o patnáct let starší než Tvrdík, ale věkový rozdíl jim vůbec nevadil. Před rodiči Džarda přátelství s Tvrdíkem tajil. Jistě by ho nařkli z buzerantsví.

Tvrdík konečně začal rolovat. Džarda rozestavil malé nádobky na stůl a naplnil je tmavou tekutinou.

„Dáš si do toho wasábi, Tvrdíku?“

Tvrdík nervózně přikývl a hůlkou si přisunul první rolku kalifornského sushi.

Džarda labužnicky přivřel oči. Chtělo by to ještě nějakou japonskou hudbu...

 

Místo hudby cvakl v zámku klíč.

Džarda s Tvrdíkem poplašeně vyskočili ze židlí a unisono zastrčili talíře s usvědčujícím materiálem pod stůl.

Tvrdík narychlo otevřel plechovku od piva a trochu nalil do popelníku.

Džarda, aby zamaskoval usvědčující vůni rýže, rychle zapálil pohotovostní joint.

 

„Tak co, hoši, neděláte tu moc bordel, co?“

Starý Tvrdík sáhl do šuplíku pro Sparty a spiklenecky mrkl na syna s Džardou.

„Přece je nebudu kupovat v hospodě, víš kolik tam za to chtěj...“

„Hovno,“ přisvědčil Džarda.

„Tak hoši, jen ať na vás zas nemusím volat policajti,“rozloučil se znovu. Byl na kluka hrdý. Správnej chlap. A ten Džarda je taky bezva drsňák. Těm jen tak do držky nikdo nedá.

 

„Dobrý?“

Džarda ještě chvíli větral odporný kouř marihuanové cigarety. Brzy přestali kašlat a vrátili se k hůlkám.

„Příště bysme mohli zkusit třeba čínu,“ navrhl nesměle Tvrdík.


27 názorů

Kočkodan
01. 07. 2013
Dát tip
Já nejdrív myslel, ze tam bude vystupovat bývalý ministr obrany. Ale i bez nej je to pekné. :-)

Diana
23. 06. 2013
Dát tip
Prima, sympatický. Oba Tvrdíci fajn! :-))))*

100Wzarovka
11. 01. 2013
Dát tip

Tak to se mi líbí


Kapsa
10. 11. 2012
Dát tip

Pobavilo   : )


sharik
08. 11. 2012
Dát tip

heh, tak tohle je perfektní :D



koleři?

co to znamena, květoni?


Zaměnilo se ti Ř za Z.


moc vam dekuji, kolezi...

:-)


baaba
05. 11. 2012
Dát tip

...čupr :c)))

Za chvíli z toho bude Džardakult


Dave Lister
05. 11. 2012
Dát tip

haha,pohotovostní joint :)

legrační hoši teda..


Alegna
05. 11. 2012
Dát tip

:)  dobrý


Ti "policajti" mi přišli tak normální, že jsem tu část musela přečíst asi třikrát, abych to pochopila. :)

A včera jsem si k večeři dělala žraloka, doteď mám trochu výčitky svědomí.

T**


BigBivoj
05. 11. 2012
Dát tip

dobrý :)

já si také teď vařím

polévku...

tajně!


pedvo
05. 11. 2012
Dát tip

Zajímavá příhoda. Docela netypická, řekl bych, a pěkná.

Kdysi jsem četl o různých  zvláštnostech v mluvě, a tam stálo: I taková příšernost, jako "máme doma králíci" je obvyklá ve východočeském nářečí. Takže - jestli je Tvrdík starší od Pardoubc, hovoří spisovně.


Tak to jsou drsňáci. ((-:

Já bych svedl tak nanejvýš Harumaki nebo Donburi.


srozumeni
05. 11. 2012
Dát tip
Super, jako obvykle, není co dodat, snad jen...*****

je dekuji krali :-)


Vylepšilo mi to ten krátký zbytek dne, úžasný :D


:-DDDD

dik


VH64
04. 11. 2012
Dát tip

Není to trochu sci-fi?

Ale vlastně proč ne. Mohli by kluci zkusit taky perník nebo koláč, mám skvělý recepty.

P.S. Ještěže máme my strojaři ten internet a můžeme se kouknout, co je to akuzativ...

 


varili ryzi na sushi... :-)

aha, hned to spravim...


varili ryzi na sushi... :-)

aha, hned to spravim...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru