Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Viď?

25. 11. 2012
8
8
888
Autor
Gymnazistka

Co prospěje mi, jsi-i moudrá, buď krásná a buď smutná.

                                                          Charles Baudelaire

Kapka za kapkou
slza za slzou
i sen za sny
sněžné vločky

odplouvají v dál.

 

Nejsladší slzy těch
kterým není pomoci
nemůžeš ani plakat
tak se jen díváš do noci

už napořád.

 

Bezradné čekání
na krok stranou
který stejně neřeší
ani náhodou

mě, Tebe, nás...

 

Dusivá minuta zlatého listu
jenž padá z nebe stromu
aniž řka proč nebo kam
v klidu dohání k šílenství
viď?


8 názorů

Fouraix
26. 11. 2012
Dát tip
je těžké být mladou dívkou a psát tak, aby to neznělo milionkrát zprofanovaně. ale zas je v tom ta výzva do budoucna. jako první krok pomáhá opustit autoterapeutická témata :-)

srozumeni
26. 11. 2012
Dát tip
***

Jinovata
25. 11. 2012
Dát tip

Mě to viď zase připadá jako velmi pěkný moment, dělá z toho šílenství opravdu šílenství.


egil
25. 11. 2012
Dát tip

Přijde mi, že vše podstatné (pro báseň, čtenáře) je vlastně řečeno v první a poslední čtvrté strofě... Kdybys na nich ještě nepatrně zapracovala - výsledkem by mohla ýt slušná báseň...

Kdyby se navíc 1. a 4. strofa obešly bez těch posledních slov ("v dál" - dává konci první strofy nádech patetičnosti; "viď" - prostě text výrazově posouvá směrem, který se mně - subjektivnímu čtenáři - nepozdává). Ale co, ty jsi autorka...


Čudla
25. 11. 2012
Dát tip

/*


Petr.II
25. 11. 2012
Dát tip

jo! ... *


Anděl
25. 11. 2012
Dát tip

Krásná a důvěrná pointa. slůvko viď je velmi osobní a ne přímo dojímá.  Niterné a titěrné. Krásné.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru