Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Labyrint tvých gest

01. 03. 2013
23
23
2539
Autor
A.H.

Věnováno Míše S.

Skláním se nad prázdným papírem,

– v rukách třesot –

a na obzoru jen marná myšlenka,

jak pro dnes obelhat prohibici slov.

 

Trpkých třicet na dvacet v bílém pásmu,

dočasné hranici mých pocitů,

se zvláštním smyslem pro hloubku a nekonečno; –

snad marná metafyzika,

v níž bych rád nalezl

klíč k labyrintu tvých gest.


23 názorů

Markel
11. 10. 2016
Dát tip

zasažena dávám *


Amálka
24. 05. 2015
Dát tip

se zvláštním smyslem pro hloubku a nekonečno

snad marná metafyzika,

v níž bych rád nalezl

klíč k labyrintu tvých gest***

moc krásné!!!

Po letech jsem zavítala na Písmáka (zrovna když se mám učit na státnice :-))) a takové příjemné pohlazení díky!!!

 


rybkaH
11. 02. 2014
Dát tip

Moc!*


Oldrich
18. 03. 2013
Dát tip

Ahoj, možná jsem trochu směsil dvě věci, když na to teď koukám. První odstavec patřil Vampirelordovi (Dávál jsem mu avízo, ale dostatečně ho neoznačil). Takže jsem tady konkrétně o neuměleckosti mluvit nechtěl. To by nebylo fér, neboť zpracování je (můj názor) nadprůměrně dobře udělané a precizní, co se webu týká.

Takže prosím jen ty druhé dva odstavce. Omlouvám se, za své natvrdlé vyjadřování.

Špatné to není. Ale kvůli výše zvýšeným nedostatkům to pro je ještě není poezie, kterou bych opravdu s chutí četl.

Jen bych možná ještě trochu rozvedl - bez invence "

prázdným papírem, v rukách třesot, marná myšlenka, prohibici slov, Trpkých třicet na dvacet, hranici mých pocitů, smyslem pro hloubku a nekonečno; marná metafyzika, labyrintu tvých gest."

Snad každé adjektivum (včetně dvojnásobného použítí marná) účelově pocitově přímočaře cílí, výsledkem jak pak už jistý patos a hlavně ještě necháváš zbytečný prostor, nevyškrcuješ z básně maximum. Vždyť bys bez změny na významu mohl všechna adjektiva nahradit slovem: hořký. Nedůsledná osa výběru.

A podobně i u dalších spojení. Čekal bych překvapivější obraty, uzkostlivěji volit slova. Kdybys všechno 

A ještě třeba jen ten labyrint gest -  kdybys to měl na odstavec rozebrat. Mám pocit, že buď by tomu některé obsahy (ty subtilnější) chyběly, nebo by to už přesahovalo rámec básně. Ovšem odstředivým způsobem. Třeba já se nemohu zbavit pocitu, že to znamená: Existuje cesta, kterou je možno labyrintem tvých gest projít (labyrint vždycky připouští cestu - objektivně - z nadhledu - je jeho řešení snadné, jen pro lapeného človíčka je obtížné) tak, abych si tě mohl podrobit. Gesta negesta, kdybych uměl vyřešit hlavolam toho labyrintu, mám tě v hrsti. Takhle ale lidi nefungujou, chce se mi řvát.

A třebas tohle já se dočetl v labyrintu gest. Žes to tam nechtěl explicitně napsat, to ještě neznamená, že to tam pro konkrétního čtenáře (tentokrát mě) není. Nabízím zpětnou čtenáře. Dělej si s ní, co chceš a klidně mě pošli ke všem čertům. Ale kdyby tě přece jen v něčem posunula, mělo to smysl. Existují čtenáři, kteří to čtou, jak jsem ti nastínil. Nalož s tím, jak umíš.

Hezký den.

"


A.H.
18. 03. 2013
Dát tip

Zda je báseň lepší či nikoliv, je tvůj legitimní názor, třebaže si myslím, že snad, aspoň ti, co umějí něco říct v poezii a jsou i takto vnímáni, dokáží i z tohoto textu něco vyčíst a nevidí v tom jen chabé asociace.

Á propos, co se ti nelíbí na uměleckosti mého prezentovaného projevu? Nebavíme se snad o záležitosti čistě relativní?


Oldrich
18. 03. 2013
Dát tip

"Ta síla prožitku tady je.....formu a obsah neřeším" Bohužel mám pocit, že tohle je téměř diagnóza většiny webové poezie. Jak kdyby mě mohl nějaký prožitek, či jeho síla zbavit odpovědnosti za uměleckost mého prezentovaného projevu.

Nechápu, co je labyrint gest, nebo prohibice slov a jakou roli v tom hraje metafyzika (marná ještě ke všemu). Jak kdyby bylo lze upnout se u slov (slovních spojení) jen na vyvolený význam a ostatní konotace pominout.

Ze základního schématu: papíru jako hranice pro pocity by se sice leccos vykřesat dalo, ale tady je to zpracováno lacině a bez invence. 


srozumeni
02. 03. 2013
Dát tip
***

dobré*


oleandr
02. 03. 2013
Dát tip

moc pěkná


Benetka
01. 03. 2013
Dát tip
Líbí anžto mi to mluví z duše-takto nějak to čas od času prociťuji i já...

Oldjerry
01. 03. 2013
Dát tip

Tak to má být: cit  vyvolává myšlenku  a rozum jí dá tvář... snad je v rukách třes se mi zdá malinko lepší, ale to je niťový rozdíl...   *


Diana
01. 03. 2013
Dát tip

***


Tony.cs
01. 03. 2013
Dát tip

***


A.H.
01. 03. 2013
Dát tip

Jak jsem to upravoval, tak mi unikly písmenka, hluboká omluva. :D


Petr.II
01. 03. 2013
Dát tip

jo, ... *


... 

a na obzoru jen marná myšlenka,

jak pro dnes obelhat prohibici slov.

 

Trpkých třicet na dvacet v bílém pásmu,

dočasné hranici mých pocitů,

se zvláštním smyslem pro hloubku a nekonečno; –

snad marná metafyzika,

v níž bych rád nalezl

klíč k labyrintu tvých gest.*****


Jonash
01. 03. 2013
Dát tip

mě se to líbí, hlavně začátek.. prohibice slov :) krásné:)


Vampirelord
01. 03. 2013
Dát tip

Ta síla prožitku tady je.....formu a obsah neřeším....báseň je o vyvolání pocitu a atmosféry a tohle cítím....hořkosmutná vzpomínka...za mě teda líbí......***T


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru