Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zdenda: detektiv

17. 02. 2002
4
0
1804
Autor
Android

...akce jako hrom...

\"Jo, jo, kde jsou ty časy?\" ptal se Zdenda svého odrazu na monitoru počítače. \"Kde jsou ty časy, kdy jsem tohle dělal jen tak, pro radost, čistě pro mé potěšení. Dnes mi za zabíjení platí nehorázné sumy peněz a jede to jako na běžícím pásu. Člověk už si ani pomalu nemůže vzít nějaký ten den volna, aby ty prachy vůbec nějak utratil nebo se jen odreagoval a zašel si třeba na střelnici zastřílet jen tak do terčů.
    Zdenda začal pročítat příchozí email a výraz jeho tváře nabyl neznámé podoby. Byl to výraz překvapení.

EMAIL
OD: Smutná
KOMU: Zdenda
VĚC: Zdravím toho nejlepšího zabijáka široko daleko a vysoko. Určitě se Vám tato prosba bude zdát divná, ale věřte mi, nejedná se o žádný vtip. Černý humor - pro Vaše pochopení. Žádám Vás, abyste mi našel vraha mého milence. Vy přece víte nejlépe, jak takový zabiják myslí a jak postupuje. Je jen otázkou času, kdy se z toho lovce stane Vaše kořist.
    Prosím, odpovězte mi co nejrychleji. Mé srdce krvácí. S pozdravem Smutná.
P.S. Podrobnosti k okolnostem vraždy přikládám v příloze PŘÍLOHA.RTF

Zdenda ještě chvíli zíral do monitoru a potom vyskočil ze židle. \"Jo,\" zařval a přitom vesele tleskl rukama. \"To je ono. Tohle jsem potřeboval. Zahraju si na detektiva. Je to lepší než týden dovolený na Hawai. Do toho teda jdu.\"
Zdenda opět zasedl k počítači, prostudoval přílohu.rtf a kladně odpověděl na email.

Dalšího dne se vydal na místo, kde došlo k vraždě. Nasedl do Modrého Brka a nastartoval. Motor zarachotil a zdechl. Zdenda si zapálil cigáro a s klidem nastartoval znovu. Zase nic. Na protějším chodníku stála skupinka teenagerů a chechtali se, až jim injekční stříkačky po kapsách rachotily.
    \"No...sytič,\" povídá Zdenda a do třetice všeho dobrého startuje Brka. Za chvíli už parkuje v zákazu zastavení před poštou. Tak tady se to stalo, pozoruje Zdenda reklamní ceduli přes ulici. Akupunktura U Dikobraza s.r.o. - kšefty pořád pojedou, dokud špejle nedojdou!....zní reklamní poutač nad vstupními dveřmi.
Zde v tomto krámě byl surově (to podle Smutné) zavražděn (zapíchnut) její milenec pan Ker Chov. Byl zapíchnut jednou čistou ranou. Potom, když vrah z jeho těla vytáhl smrtící zbraň, tak jednoduše vykrvácel na podlahu a nadělal všude okolo sebe hodně svinstva.
Takhle nějak se to asi stalo.
    \"Takže akupunktura. Aku... Hmmm to bude asi něco s vodou. A že ho zapíchli? Tak to tipuju, na shop s harpunama,\" dedukuje Zdenda, vytahuje svůj poznámkový deníček a škrtá v něm bod číslo jedna: Vrahem je zahradník.

Zdenda přechází ulici a vstupuje do shopu. \"Dobrý den,\" předběhne ho s pozdravem sličná slečna ve vstupní místnosti.
    \"To se ještě uvidí,\" odpoví suše Zdenda a típá cigáro. \"Jdu vyšetřovat tu vraždu, co se tu stala.\"
    \"Aha, tak to se nenechte rušit a vyšetřujte,\" odvětí sličná a dál se věnuje svým nehtům.
    \"Ok, pomyslí si Zdenda. Aspoň budu mít klid na práci, když se mi nikdo nebude courat za prdelí.\" \"Jenom kdybyste mi řekla, kde se to stalo,\" vyruší Zdenda sličnou.
    \"Jo, jděte doprava pak rovně a druhé dveře doleva,\" popíše sličná za pomoci gestikulace topícího se psa, Zdendovi cestu.
    \"Díky,\" ozve se Zdenda zpoza rohu. \"Druhé dveře doleva,\" opakuje si v duchu Zdenda cestu a otevírá dveře. Vejde do místnosti, kde uprostřed stojí velké lůžko, přes které je přehozeno velké bílé prostěradlo. U stěny je naskládáno v polici nějaké jednoduché vybavení a ve druhé zdi je velké okno, které vpouští do místnosti dostatek světla. Dále je tam stolek s rádiem a to je asi všechno.
    \"Nikde žádné harpuny. To je divné,\" pomyslí si Zdenda.
V celé místnosti dokonale uklizeno a čisto. Jestli tady někdy byly nějaké stopy, tak teď už tu nejsou. Zdenda se otočí a vrací se za sličnou.
    \"A kde bych našel vašeho šéfa?\" ptá se Zdenda sličné. Ta zalistuje v deníku a povídá: \"Teď je ve svém kanclu.\"
Zdenda pokývne hlavou. \"A kde to je?\" začne dráždit synaptické spoje sličné.
    \"Doprava a čtvrté dveře doleva. Na dveřích má cedulku \"vedoucí: Tony Ježek\",\" zní odpověď.
    \"To je jeho pravé jméno?\" ptá se Zdenda.
    \"Jo, nechal se přejmenovat, kvůli kšeftu. Na navštívenkách to dobře vypadá.\"

To už Zdenda stojí u dveřích vedoucího a klepe.
    \"Kdo je tam?\" ozve se zevnitř.
    \"Masový vra....,ehmm......tady soukromý detektiv,\" opravuje Zdenda svou obvyklou hlášku.
    \"Ano, pojďte dál.\"
Zdenda vstoupí dovnitř a ocitá se v luxusní kanceláři.
    \"Zdravím Vás, takže vy tomu, kdo zabil pana Ker Chova, chcete přijít na kloub?\" táže se Ježek.
    \"Jo,\" zní Zdendova vyčerpávající odpověď.
    \"Aha, a jak to chcete provést? Jestli to ovšem není tajné,\" culí se Ježek a zhoupne se ve svém křesle.
    \"Pane Ježek, byl jsem se podívat na místě činu a po nějakých stopách tam není ani vidu ani slechu. Tím se můj úkol stává složitější, ale nikoliv neřešitelný. Proto bych se Vás rád na několik věcí zeptal, abych byl jak se říká v obraze. Bude to teď možné?\" stručně se zeptal Zdenda.
    \"Ale jistě, jen se ptejte,\" usměje se Ježek a pokyne Zdendovi, aby se posadil.

   \"Takže pro začátek, co chytáte za stanice?\" ptá se Zdenda a vytahuje svůj poznámkový deníček.
    \"Co? Jaký stanice?\" nechápavě hledí Ježek na Zdendu.
    \"No, co ty vaše antény co vám trčí z hlavy, co chytají?\" vysvětluje Zdenda a ukazuje Ježkovi na hlavu.
    \"Ha ha,\" začne se smát Ježek. \"To je akupunktura,\" vysvětluje Zdendovi.
    \"Aha, tak tohle je ta akupunktura? Takže tady žádné harpuny neprodáváte?\" pomalu se Zdenda orientuje v situaci.
    \"Ne, to ani náhodou,\" odporuje Ježek.
    \"Tak už se někam dostáváme,\" v duchu si říká Zdenda a škrtá v deníčku bod číslo dva: Vrahem je potapěč.
    \"Vy tedy používáte špejle,\" pokyvuje Zdenda hlavou.
    \"No jo, špejle,\" přikyvuje Ježek, až mu špejle na hlavě lítají sem a tam jako tykadla.
    \"Dobře, dobře a používáte i něco většího? třeba nože na maso?\" vede Zdenda výslech.
    \"Ale to v žádném případě,\" odporuje Ježek.
    \"Dobře, dobře nože na maso ne. A co takhle nože na zeleninu?\" zkouší to Zdenda.
    \"Vůbec žádné nože, jenom špejle,\" oponuje Ježek a na stole hledá v hromadách papírů prospekty služeb. \"Mezi námi, akupunktura nožem, to by bylo silné kafe i pro stálého návštěvníka,\" dodává.
    \"Fajn, tak jinak. Nemíváte tady nějaký učně nebo tak něco? No víte, někoho, kdo ještě nemá ten pravej cit pro tuhle práci.\"
    \"To nikdy. Tady jsou zaměstnáni jen profesionálové,\" kroutí Ježek hlavou a Zdendovi podává prospekty služeb.

Zdenda hledí do prospektu na straně tři zůstává hledět do stránky a nervózně poposedne v křesle. \"Nabídka nábytku,\" čte nahlas. \"Hřebíková postel.....4000,-Kč-,   Hřebíkové křeslo.....2,500,-Kč-,  Ježiši, tohle snad někdo kupuje?\"
    \"To víte že jo. Hlavně postele jdou hodně na dračku,\" chlubí se Ježek.
    \"No to mě podržte. Kdo si tohle koupí, ten snad sladí kafe rýsováčkama,\" nevěřícně kroutí Zdenda hlavou.
    \"Vy jste ještě nikdy akupunkturu nepodstoupil, je to tak?\" ptá se Ježek se zájmem.
    \"A ani nehodlám,\" ubezpečuje ho Zdenda. \"No jednou jsem otevřel skříň a vysypala se na mě druhá největší sbírka odznaků v Evropě. Dá se to trochu přirovnat?\" říká Zdenda s bolestivou grimasou v obličeji.
    \"To asi ne,\" potlačuje Ježek výbuch smíchu.
    \"Řekl bych, když to tak sleduju, že ta akupunktura simuluje útok včelího roje, nebo jsou to obyčejný lázně pro sadomasochisty\" zhodnotil Zdenda a zavřel prospekt.
    \"Opravdu se není čeho bát,\" ujišťuje Zdendu Ježek.
    \"Opravdu? tak to povídejte Ker Chovi,\" smečuje Zdenda odpověď. \"Tak tedy, byl tohle první případ?\"
    \"Ne,\" odpověděl stručně Ježek.
Zdenda se zarazil a zkoumal, co je mu na Ježkově odpovědi divné. Něco tady nesedělo. Ježek vyslovil to slovo \"ne\", jako by to mělo být \"ano\". \"Takže v ostatních případech se jednalo o to samé? Oběť byla zapíchnuta jednou čistou ranou?\" položil Zdenda záměrnou otázku.
    \"Ano,\" zase s určitou blažeností v hlase odpověděl Ježek. Zdenda tento tón důvěrně znal. Byl to tón hlasu, když někdo popisuje dobře odvedenou práci. Byla v tom slyšet pýcha a radost zároveň. Zdenda se nyní pozorněji rozhlédl po kanceláři a všiml si věcí, kterým prvně nevěnoval pozornost. Celá kancelář byla aranžována ve zvláštním stylu. Jak po stránce barevnosti, tak po jejím obsahu. Dokonce si všiml i šikovně ukrytého trezoru pod kobercem a samozřejmě dlouhého loveckého nože zavěšeného nad policí s knihami. Zvláště ho upoutala stěna s trofejemi. Byly tady lebky lesních tvorů i známých i neznámých mořských potvor. Najednou se Zdendovi rozsvítilo.
    \"To by člověk neuvěřil,\" začal kroutit hlavou.
    \"Co prosím?\" divil se Ježek.
    \"No, že žijeme ve stejném městě.\"
    \"A proč bychom nemohli žít ve stejném městě?\" divil se Ježek ještě víc.
    \"Jak se tak dívám na tu Vaši stěnu s trofejemi, tak se mi konečně vybavilo, kde už jsem ji viděl. Bylo to na jedné internetové stránce. A pokud by si dovolil tipnout, tak Vaše přezdívka je Kyndžal. A opravte mě jestli se pletu,\" opřel se Zdenda do křesla a byl spokojen, že dokázal vyřešit tento případ.
    \"A..ano,\" zakoktal se Ježek. \"A jak...kdo...\"
    \"Dovolte mi abych se představil. Jmenuji se Zdenda!\" přerušil Zdenda Ježkovo koktání a napřáhl k němu ruku na pozdrav.
    \"Zdenda,\" vydechl Ježek. \"Vy jste TEN Zdenda? Ten Zdenda na konci seznamu?\" užasle mluvil Ježek.
    \"Už je to tak,\" usmál se Zdenda a potřásl si s Kyndžalem rukou. \"Takže Kyndžale, tak tady ty ukájíš svoje choutky? Pod záminkou akupunktury tady vraždíš lidi? No to je opravdu chytré.\"
    \"To víš Zdendo, když dostanu nějakej ten job, tak první než bych někam chodil, tak dotyčnému pošlu dopis, že vyhrál ve slosování masáž a akupunkturu zadara a on mi sem přijde sám. A já se většinou nemusím nikam honit,\" vysvětlil Ježek svůj pracovní postup.
    \"Takže ten Ker Chov, to je tvoje poslední práce?\"
    \"Přesně tak,\" potvrdil Ježek Zdendovu teorii a znovu se opřel do křesla.
    \"Mě zase najala jeho milenka, ať zjistím, kdo ho zabil,\" smál se Zdenda. \"Divnej job, co? Ale už jsem se nudil, tak jsem to vzal.\"
    \"Hele, o ni už se nemusíš starat. Ta už to touhle dobou má za sebou. Na její vraždu si včera najal její muž, nějakýho Spasitele, kterýho znám jenom z emailu a dopoledne mi psal, že už je po ní,\" spojil Ježek celou skládanku dohromady a vstal z křesla.
    \"Tohle se musí nějak oslavit. Takovýhle setkání není každej den. No ne? Co ty na to, Zdendo?\"
    \"A co máš jako na mysli?\" protáhl se Zdenda v křesle a přitom se zašklebil.
    \"Zrovna teď mi vedle v místnosti moje asistentka připravuje dalšího \"klienta\". Nechceš se se mnou pobavit?\" vysvětlil Ježek a začal sundávat ze zdi pověšený lovecký nůž.
    \"Skvělé,\" začal se smát  Zdenda. Vstal z křesla a následoval Kyndžala do vedlejší místnosti.


Lasy
02. 05. 2003
Dát tip
Dost dobrej zaver . . . Lasy*

Yim_
08. 12. 2002
Dát tip
chtel bych videt pokracovani ;o) ale i tak :o)

Lucy
19. 06. 2002
Dát tip
:o) Zaujímavé rozuzlenie... *

Deltex
13. 05. 2002
Dát tip
:o)))) Dobrý! jen tak dál!*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru