Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vize IXL. Ó ta naše jitra nových sluncí!

Výběr: Lyryk
08. 04. 2002
10
0
2257
Autor
Armand

 

Ó ta naše jitra nových sluncí! Vítána s pláčem, opouštěná v zápalu krásného tvoření. Přísliby přízně. V polednách stavěli jsme přehrady z mostů, krvavě líbali průzračné zvony a tišili hlad temně modrými břehy. Počítali jsme okna v žalářích pro zpuchřelé, kteří už neudrželi ruce nad ohněm. Vzepřeli jsme se rozdroleným hlasům města a vzpomněli na brány zornic vísek a samot. 

Na místech, kde poprvé kvetly stromy, rozdělali jsme oheň s písněmi. Tam nás našli. Ptali se. Žadonili. A k večeru v polích ohlásili nám tlukotem srdcí, že přišel hodokvas. Rozkročeni přes všechny své ctnosti, dopřávali si víc jídla ...než vína. Tři z nich se udusili, když počali mluvit o pravdě. Změnili jsme tvar slov a prodávajíce je pod cenou, poznávali jsme schémata falešných úsměvů. Do studní pak vymočili jsme jim všechen náš žal.

K večeru purpur změnil se v šarlat a stesk.... a bylo jedno, kde hořely ohně, a zda-li hodovali se lidé nebo ptáci. Krutost stala se jedinečnou kratochvílí. A tak v nastalém reji jejich příšerně pravdivých masek, zahaleni tmou, překročili jsme polední mosty, vyhnali raky proti proudu, zavolali vítr a povodeň. V apokalypse soucitu a nezměrnosti smutku, zazpívali jsme píseň mrtvým; Vztyčili strašáka naděje, aby až přijde kalné ráno, mrtvé oči, dříve než zahalí je křídla havraní, spatřily jitro nových sluncí.



katugiro
27. 12. 2003
Dát tip
opět... (a to jsem myslel, že už podruhé nesnesu) *

Lyryk
13. 07. 2002
Dát tip
Změnili jsme tvar slov a prodávajíce je pod cenou, poznávali jsme schémata falešných úsměvů.

už zase bulím...jeden tvor napsal, že ten, kdo se není schopen smířit s přítomností je hlupák...a já jsem hlupák .........proto bulím Píšeš krásně .......zasahuje to..........někde hluboko..........je to z hloubky tip

malar
10. 04. 2002
Dát tip
Líbí se mi jak je to napsané. Je to super!

kirkov
09. 04. 2002
Dát tip
"Et Arcadia ego." Jen bych drahý kolego vyškrtl slovíčko "schémata" v čemž mi jistě dají i ostatní puristé za pravdu.

Nuitík
09. 04. 2002
Dát tip
Asi jsem prudista...

Wopi
09. 04. 2002
Dát tip
to seš, Nuiťo - a ještě k tomu nevomotanej :o)

Nuitík
09. 04. 2002
Dát tip
Ty prde!!! :o))))))))))))))))))))))))))))))

Wopi
09. 04. 2002
Dát tip
no dovol!!

Nuitík
09. 04. 2002
Dát tip
pardon, nic lepšího mě nenapadlo.... ale mě dostal ten nevomotanej Nuiťa :o))))

Armand
09. 04. 2002
Dát tip
no tak děti! obě :)) "nevomotávejte" se příliš :)

Nuitík
09. 04. 2002
Dát tip
Ale to Wopi rád womotává...nemá rád ukecaný Nuitíky :o)))

Armand
09. 04. 2002
Dát tip
on sám je dost ukecanej někdy.... a tak se i jemu občas stane, že se zamotá :)

Nuitík
09. 04. 2002
Dát tip
do vlastních pavučinek...heleď, děláte stejné smajlíky...dám si na vás pozor!! :o)

Print
08. 04. 2002
Dát tip
Březinovsky tvý...! *!

Gordok
08. 04. 2002
Dát tip
Hezké ale neupřímné, jako by si to někde opsal ...

Armand
08. 04. 2002
Dát tip
Gorodok: to je větší poklona než tip :)) Kde ještě .. prosím :)

Bříza
08. 04. 2002
Dát tip
když mě ten satanismus holt nějak nebere ... ;c)

Armand
08. 04. 2002
Dát tip
Břízo: "We warr if war be best, either to disinthrone the king of heaven or to regain our own right lost" (J.M.; Paradise Lost) Takhle si to myslel? Jestli ne, ukázal si podivnou barvu. Že by jarní móda? Já tam byl.

Wopi
08. 04. 2002
Dát tip
zaujala mě především grafocká úprava - ta je opravdu originální :o)

Wopi
08. 04. 2002
Dát tip
i.. ne o

Nuitík
08. 04. 2002
Dát tip
Tři z nich se udusili, když počali mluvit o pravdě. Změnili jsme tvar slov a prodávajíce je pod cenou, poznávali jsme schémata falešných úsměvů. Do studní pak vymočili jsme jim všechen náš žal. tohle mě zaujalo....ani nevím... dost dobrý!*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru