Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kamarádka

21. 08. 2017
0
5
271
Autor
MariClair

Tuto básničku jsem složila pro mou velice dobrou kamarádku. Jako dík, že vždy stojí při mě a nikdy neodmítne mou prosbu o pomoc.

Tebe já znám spoustu let,

tebe i tvůj skvělý svět.

 

Vím moc dobře, co máš ráda,

vím kde hledat kamaráda.

 

Slyšela jsem spousty zvuků,

slyšela a šla po hluku.

 

Cítila jsem spousty vůní,

cítila a šla jsem k tůni.

 

V tůni plaval rudý květ

ve , kterém ležel celý svět.

 

A ve světě?

Tam jsi ty, ty a nikdo jiný.

 

Slyšela jsem hejno ptáků,

cítila květiny.

 

Proto jsem tě objevila,

proto jsem pak usoudila,

že jsi moje kamarádka,

že to jinak nejde zkrátka.

 


5 názorů

Miroslawek
22. 08. 2017
Dát tip
Na dvanáct let mi text přijde přiměřený. Bohužel takto často vypadají příspěvky poetů o deset a více let starších, a v takovém případě si podobná báseň skutečně příliš chvály nezaslouží. Opakuji své doporučení k četbě a ke studiu s mnohem větší nadějí.

MariClair
22. 08. 2017
Dát tip

Děkuji za rady jsem nováček je mi teprve dvanáct a tak má slovní zásoba není plně rozvinutá. Moc děkuji ráda jsem přečetla vaše rady. Vynasnažím se psát lépe.


Kočkodan
22. 08. 2017
Dát tip
Pripojuji se k dobre míneným radám Radovanovým. „V tůni plaval rudý květ ve , kterém ležel celý svět.“ Ta cárka by se mnohem lépe vyjímala na konci predchozího rádku.

Ahoj Mary,

básnička je milá a jistě kamarádku potěší.

K rýmování - máš tam čisté rýmy, to je moc dobře. Na druhé straně je tam několik rýmů jako třeba:

let - svět, let - květ, ráda - kamaráda ... , které jsou sice čisté, ale hodně používané a lehce se nabízející. Je vždycky lepší takové rýmy vůbec nepoužít nebo jen velmi vzácně, když už to jinak nejde.

Hodně často je to tak, že to co tě napadne při hledání rýmu jako první, je právě to, co se vůbec nehodí.

Ale vzhůru do dalších básní, piš a piš a čti si to po sobě a klidně škrtej, upravuj, opravuj. Ptej se sama sebe, jak by se to, co chceš čtenářům říct, dalo napsat jinak. Třeba tak, aby museli přemýšlet.


Miroslawek
21. 08. 2017
Dát tip
Kamarádku jistě potěší, nás se ženou po několika sklenkách bílého pobavila, ale popravdě kalamáry a chobotnice se kuchaři povedly výrazně lépe než tobě verše. Tady bych odešel bez placení. Chtělo by asi něco málo zjistit o tom, co se snažíš páchat. Hodně zdaru.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru