Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Holky co zdobí banky

19. 04. 2018
15
15
1492
Autor
Movsar

Roztrhaná srdce jelimánků

Ulice už vřou bitvami siluet, záhybů a nahé kůže. Muž v té vřavě ztrácí bezpečí a klid. A hrozí, že jednou bude zasažen. A skončí se srdcem roztrženým napůl; jak chlapi z první světové války, co se vraceli s roztrhanými obličeji, "tragickými maskami vytesanými běsněním děl", a ve Francii se jim cynicky říkalo "rozbité držky" – „les gueules cassées“. Radujme se z této doby, muž poraněný láskou je na tom mnohem lépe, je prostě jen komický - jelimánek.


Mako kouše

Prostor před Quadriem rozdýmen je vůněmi. Vanilka, kouřové dřevo, pačuli. A tlustá holka na zastávce sahá si do rozkroku, mako kouše píčuli. Lidské, příliš lidské, povzdechl by si Zarathustra sestoupivší z hory Petřín.


Zpáteční jízdenka

Ze zoufalství převlékl se za Marii Rottrovou a miloval se s trpaslicí Bambi. Ale nebylo mu to dost, prošel řadu barů a v každém cítil se jak potměšilý host. Žíznil, a tak pil barevné koktajly a polyvar z kaktusů. Ráno na Florenci nasedl do autobusu a odjel zpátky do Tenochtitlánu.


Jak se to má s ženami

V noci je Václavák nejkrásnější. Z divadel proudí slušné dívky s psaníčky a chutí na dvě deci bílého. A zatímco do posledního metra budou rozprávět, jak se to má s muži, hormonální kozlové půjdou po pachu, zatáčkou do Smeček. Neslušné dívky jim budou chvíli rozprávět o životě a pak jim ukážou, jak se to má s ženami..


Holky co zdobí banky

Sedí na soklu banky, jedné z mnoha ve Vodičkově ulici. Zrzka s nadmíru tučným výstřihem, jedna z mnoha v ulici. Namísto kamenných lvů by vchody bankovních domů mohly zdobit plnoštíhlé dívky. Boháčům, drobným střadatelům i samotným bankéřům k dobru. Ostatně kousek dál, ve Spálené, se k něčemu takovému odhodlali, ovšem zvolili éterické placatice Olbrama Zoubka. Askeze ovšem v hypoteční době netáhne.


Nebyl to žádný ksindl

Leželi pod peřinou nazí. Věřili si. On nebyl Vít Bárta, aby skrytou kamerou natáčel její pohlaví a pak je promítal národu. Ona nebyla Kristýna Kočí, aby mu v nestřežené chvíli na lulínovi udělala uzel. Nebyl to žádný ksindl, ale takoví dobří milenci pod peřinou.


15 názorů

Movsar
17. 05. 2018
Dát tip

díky, CHT, za zprávu takříkajíc ze zákulisí! :-)


CHT
17. 05. 2018
Dát tip

Ten závěr stojí za to. Jakože jsem opravdu byl členem VV. Ale co jsme proti ANO 2110?!!


Movsar
13. 05. 2018
Dát tip

děkuju vám přátelé, vigan, K3 a kvaji. Jsem moc rád za zprávu, je to povzbuzující pro další publikování tady!


kvaj
13. 05. 2018
Dát tip

Tyhle tvoje věci se vždycky dobře čtou. Nebudu jednotlivé postřehy rozebírat a dám radši jen tip.


K3
07. 05. 2018
Dát tip

1,4,5, / 1.

   2,3, / 3.

Takhle jsem si to obodoval. Těm dvěma jsem dost dobře nerozumněl. Pěkné čtení.                                                                                                         


Movsar
30. 04. 2018
Dát tip

díky moc, pampeline!


pampelin
29. 04. 2018
Dát tip

Nebyl to žádný ksindl

Výborné, Wyborowe.


Gora
24. 04. 2018
Dát tip

avi


Movsar
24. 04. 2018
Dát tip

určitě! díky


Gora
24. 04. 2018
Dát tip

mohla bych nominovat do PM?


Movsar
19. 04. 2018
Dát tip

jsem rád, přátelé, že jsem vás pobavil a stal se snad trochu součástí příznivého počasí.


Fruhling
19. 04. 2018
Dát tip

Tohle je fakt pěkné. Kulti odkazy jsou dnes spíše lehčího ražení a vlastně to vůbec není o nich. 


Gora
19. 04. 2018
Dát tip

dnešní mini od Movsara - přívětivá pečeť jara:-)))


atkij
19. 04. 2018
Dát tip
Genialni!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru