Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Návštěva

31. 08. 2018
14
14
1408
Autor
Zbora

 

 

Zase máš po čase
ruce položené 
na tom domluveném ubruse

Mluvíš o sobě
plníš věty fašírkou výmyslů
předháníš se

Do plodové vody kouře
rozhazuješ rukama

- tenista
lapající raketou 
po odraženém dechu chtíče

Na dně vypité lahve
tluče chlap 
berlí do stěn

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


14 názorů

Rajmund
09. 02. 2019
Dát tip

Dá se do toho třískat ze všech stran jako do pytle, ale furt to bude jenom to třískání


ysslandia
24. 01. 2019
Dát tip

škoda toho až nefunkčného presýtenia :

plníš věty fašírkou výmyslů / fašírka sama o sebe znamená "zmes "

nevidím dôvod zdôvodňovať ešte výmysly, v podstate to vyplýva už samo /

Do plodové vody kouře / síce originálny obraz, ale v tejto polohe príliš premetaforovaný, snád pohľadať iný spôsob-presah /

tenista lapajíci  raketou po odraženém dechu chtíče /- opätovne také "nesústredené " v rámci spracovania.

záverečné tri riadky boli pekné, tam to som zobrala celé. Ako celok na mňa trochu vlažné, asi práve tým spomínaným predimenzovaním.škoda, myšlienka pekná, ten presah na tenistu celkom vkusný- ale asi viac zceliť, učesať.


a jsme zase u těch metamorfózních metafor, u kterých se nenechá chytit ani mucholapkou...chjooo


MarK.
14. 09. 2018
Dát tip
ale ano, urcite, jo *

Zbora
04. 09. 2018
Dát tip

Obvykle to nedělám, ale rád bych vám poděkoval, že jste se rozepsali. Moc mi to pomohlo. 


Norsko 1
03. 09. 2018
Dát tip

Ani lyrické, ani erotické, dokonce ani Bukowski. Přemýšlím, kam tě zařadit


Lnice
01. 09. 2018
Dát tip

mně se líbí první tři strofy (také bez fašírky) a pak už jsou slova jakási moc kulometná...


plníš věty fašírkou výmyslů ... výborný!

Do plodové vody kouře ... výborný!

- tenista

lapající raketou po odraženém dechu chtíče ... výborný

Na dně vypité lahvetluče chlap berlí do stěn ... výborný

 

Vytáhl jsem verše, které se mi fakt líbí, až tak, že mě uhodily do oka

 

 


Gora
31. 08. 2018
Dát tip

Bzučím /s dovolením/, že první, druhá strofka mi navodily tento malý příběh - doma, za svým stolem člověk plný  sebevědomí,svých pravd, bájivé lhavosti - třetí, čtvrtá, pátá vynáší na světlo boží skutečný stav věcí, vše nenávratně ztracené, co mohlo být a nebylo...velmi smutné...

Třetí a čtvrtá malinko slabší než ostatní, i když nápady nechybí...

Bzzz...a jsem pryč:-)


atkij
31. 08. 2018
Dát tip

starej Rendl, jen reakce, tak trošku bzzzuknu:)

Záleží, jaké si sám člověk postaví měřitka a jaký tip sdělení má pro něj určitou nadstavbovou hodnotu, to je maximálně v pořádku.

Kdybych měla tipovat pouze ta díla, které přijímám bez výhrad a jsem jimi přímo oslněna, zřejmě bych tedy čekala hodně dlouho, nebo bych jen musela  brouzdat po výběrové a nejen ...  písmácké historii. 

Zrovna tato se mi líbí mnohem víc než Bonbóny, které na mě púsobí až podbízivě a nebo je neumím patřičně zpracovat. Přítom téma stáří a úcta ke stáří je mi velmi blízká. 

Zde vnímám silný emoční podtex, určité paradoxní voľání o pomoc, ve chvíli kdy už je z hlediska nuceného pozorovatele příliš pozdě tento stav zvrátit.

...a tak zas letím ... bzzz:)

 

 


atkij
31. 08. 2018
Dát tip
Tenista mi tam trochu trci, ale mozna se nejedna o metaforu a je zamerny. Domluveny ubrus a plodova voda koure...zajimave momenty.

Gora
31. 08. 2018
Dát tip

Pěkné. I s chlapem a berlemi...líbí se mi zvukové ozvy...stačí se začíst a tím zaposlouchat.Úsporným, ale úderným výrazivem tvých veršů psaný mikropříběh...

Jak jsem již někde zmínila, styl mi připomíná Santiin a její tvůj... Hutné a zemité básnické vyjádření je mi blízké.

Nad - lahve bych přidala čárku...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru