Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zeď mezi námi

25. 07. 2019
3
3
487
Autor
DN

Není to ideální. 
Pokud se k tobě chci dostat, musím zdolat ledovou zeď a když už si myslím, že povolila, lusknutím prstů je zpátky v celé své majestátní kráse. 
Je to vyčerpávající, nikdy nekončící snažení.
Co by za ní vlastně čekalo? 
Má smysl pokoušet se o její zdolání?

Lidem, do kterých nevidím, automaticky nevěřím.
Nepoznám, co je vede životem. 
Nedokážu se připravit na další krok.
Dává to prostor zničující fantazii. 

Jen tak si padám volným pádem do tvých úst. 
Čekám, až mě přežvýkáš a vyplivneš jako nového člověka. 
Taková lehká očista vyšší entitou. 
Vždy bude někdo v hierarchii výš. 
Nedělá mi problém následovat vytyčený směr. 
Rád se vzdám kontroly.
Vlastně je to luxus, jenž si ne každý může dovolit. 

Odpočítávám sekundy do našeho setkání. 
Bylo mi hloupé objednat si něco jiného než vodu. 
Z nudy hypnotizuji její hladinu. 
Je tak nehybná, až mě to naplňuje vnitřním klidem. 
Ten teď zoufale potřebuji, když jsi mě zazdil. 


3 názory

DN
25. 07. 2019
Dát tip
Moc děkuji za konstruktivní kritiku:-).

a2a2a
25. 07. 2019
Dát tip

ten text se pohybuje mezi prozaickým vyprávěním, dialogem a volným veršem, blíž má k vyprávění už i svým rozsahem. V prvních dvou slokách jsi se neubránila v dobré víře vyhnout některým omšelým obrázkům - okvětní lístky, počínající láska, dychtivé srdce, majestátní krása. Pak se to ve výrazu mírní, civilní, a v poslední sloce je to už docela dobré.

Asi bych zvážil, zda všechno, co jsi napsala, v básni nutně musí být a pak očistl od zbytečných přívlastků a zájmen. Ukážu to na poslední sloce, aniž cokoliv významově změním nebo doplním vlastním veršem.

Odpočítávám sekundy do setkání. Objednal jsem si vodu. a z nudy hypnotizujijejí hladinu. Je tak nehybná, až mě to naplňuje klidem. Potřebuji ho, když jsi mě zazdil. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru