Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pohlavní líčení

Výběr: California Memory
13. 11. 2019
6
7
525
Autor
Movsar

Jeden den v zápiscích.

 

Seforky v peřinách

 

 Seforky ještě spinkají. Vždyť je teprv půl deváté a k tomu nebe kaboněné, uplakané. Václavák už začíná žít, fortelné ženské věší klobásy do oken stánků, spěchá se do kanceláří, jen seforky ještě leží v peřinách. A některé se pod nimi choulí a tisknou na prsa skrytá pod hedvábím košilky medvídka. A jiné se už odkopaly a nahatými klíny svítí do pokoje, když dnes nevyšlo sluníčko.

 

 

 

Soudní dvorek

 

Soudní dvorek je místo, kam prší pořád. Prší tam jako dnes voda z nebe. A prší tam sůl z očí těch, co litují, a většinou jen sami sebe. A jako opravný prostředek, jímž nic nelze opravit, prší tam hrozná slova. A prší tam pořád, zas a znova.

 

 

 

Pohlavní líčení

 

Čekají na své hlavní líčení. Raději by čekali na pohlavní líčení. To by se jinak těšili. Namísto dřevěných lavic a prokurátora s divě vyceněnými zuby, lačného rvát roky z jejich svobody, svítil by na ně z měkkých peřin bosý klín dívenčin. A po drobných kapkách přednesl by obžalobu lásky. A oni by uznali, co jim kladeno za vinu a vzdali se práva odvolání. A netrvalo by to měsíce a roky, jen chvíli.

 

 

 

Je těhotná a musí k soudu

 

Je těhotná a musí k soudu. A hned k trestnímu. Odrazí se to nějak na dítěti? Bude z něj jeden z těch kverulantů, co namísto úžasných tajemství života a světa po večerech studují předpisy, píší na všechny známé adresy svá usmolená podání, stížnosti, oznámení a soudili by se se zeměkoulí, kdyby to bylo jen trochu možné? Snad ne.

 

 

 

Zpoždění eskorty

 

Když má eskorta zpoždění, chodba šumí dlouhou chvílí. Hloučky jsou utvářeny přísně podle kódu zájmu na výsledku řízení; kdo by jej porušil, riskoval by příliš. Někteří kauzují, neboť nemohou jinak, život se jim smrskl na právo a jeho sterilní logiku, jiní, budiž pochváleni, odklánějí témata. Stranou pak sedí stachanovci v kravatách a datlují do laptopů, protože lhůty jsou neúprosnější než pětiletka.


7 názorů

Movsar
11. 12. 2019
Dát tip

právě ty prodavačky. a děkuju moc! (taky tu kartičku mám.)


Movsar
15. 11. 2019
Dát tip

Děkuju za zastavení a milá slova. Píšu to pro vás!


Andělka1
14. 11. 2019
Dát tip

***


Gora
13. 11. 2019
Dát tip

Bystré postřehy ... skvěle formulované...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru