Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Citadela

05. 12. 2019
11
25
1140
Autor
Štírka

 

citadela

 

 

 

hlasitě naříkají

 

ti kteří nikam nejdou

 

vyplňujíce svou prázdnotu

 

 

 

ti kteří někam jdou

 

když padnou v cíli

 

ani povzdech nestihnou

 

 

 


25 názorů

Štírka
09. 12. 2019
Dát tip

R.L. Diky za komentar. Dekuji take za info - ja ani nevim, co bylo kdy stvoreno v ramci pravidel, nepodleham zadnym kdykoli modnim trendum... me psani proste evokuje volnost... slova na papire bez ohraniceni a bez tvrdeho upresneni a nasmerovani. A mozna se tim neridim vzdy...


Štírka
09. 12. 2019
Dát tip

Dievča z lesa - urcite name m dve spolecnou lasku: les ... Pro me je to chram. V nem ze mne vse nedulezite pada... a otevira se jiny svet...Dekuji za Tve zastaveni !...

 


Štírka
09. 12. 2019
Dát tip

Trojort- diky. Vis odkud vitr fouka. Se mnou by asi spokojen tak nebyl. Jeho knihu doctu na jeden zatah az nekdy...Ale davkovani po kapkach je take dobre...


Štírka
09. 12. 2019
Dát tip

Corriente - mily Adame, dekuji za Tve zastaveni a za zanechany nazor ... vzdy Te rada potkavam...Inake


Štírka
09. 12. 2019
Dát tip

Dagmaram: diky


Štírka
09. 12. 2019
Dát tip

Evička - krasny citat , dekuji. To by horelo pomyslnych svicek, kdyby lidi prestaly nadavat...A urcite by bylo mnohem vice svetla


Dagmaram
07. 12. 2019
Dát tip

Pěkné


pre mňa je táto báseň symbolická ... múdrosť je v nej skrytá a keď chcem, tak sa jej dotknem a keď nie, tak mi nepomôže ani svätená voda ... navyše je báseň stručná, výstižná a jednoduchá ... klobúk dole


zvedavec
07. 12. 2019
Dát tip corriente libre

"Je lepšie zapáliť hoc len malú sviečku, ako nadávať na tmu", povedal Konfucius


Musaši
07. 12. 2019
Dát tip

Štírko,

máš pravdu v tom, že se v komentech občas rád předvádím.

Dobrá tedy - když beru tvou báseň doslovně, připadá mi, že zevšeobecňuje to, co se sice stát může, ale není to všeobecným jevem. Takovéto zevšeobecnění se tváří jako "moudrost", ale moudrost to není, protože tvoje teze zdaleka neplatí obecně.


zvedavec
07. 12. 2019
Dát tip

vraciam sa, aby som napísala, ako výnimočne oslovila a zasiahla

a mala som chuť spýtať sa, kam Ty ideš (a kam mi radíš Ty ísť),

ale potom som pocítila, že Tvoja myšlienka má moc čitateľa obohatiť, ak sa to isté opýta nie Teba či iných, že správne je položiť otázku sebe


Štírka
07. 12. 2019
Dát tip

Musaši: o čem je to co píšeš... u mě je to úzce vymezeno a ty vybereš slovo a obrátíš ho na všechny strany. Popíšeš vše sice květnatě a světaznale...ale vůbec Ti nevadí, že mluvíš o něčem jiném...

 


Musaši
06. 12. 2019
Dát tip

A co ti, kteří padnou těsně před cílem ?

Hlasité naříkání je prastarý literární útvar. Například už v patrně nejstarším literárním díle Epos o Gilgamešovi naříká král Gilgameš nad smrtí svého přítele Enkidua. A co třeba žalmisté v bibli ? Co třeba Jeremiášův pláč ? Ti všichni taky nikam nešli ? Básníci většinou naříkají nad jinými, ale často i sami nad sebou. Tak jim velí tisícitetá tradice.


trojort
06. 12. 2019
Dát tip

...i Exupéry by byl spokojen...


Tak na to jsem čekal: cíl dosažen, takže padnutí - i když bez povzdechu - zcela žádné. Přijde mi, že dosažené cíle mají povznášet, i když cesta bude se vším vypětím. Tedy je třeba napřed nebojácně mířit a následně rozvrhnout síly, aby místo úmoru nadešla radost. 

Moc pěkně jsi panoramu pošetilosti vs poznání vystihla. Cíle sebestřednosti se o putování nezajímají. A jsou únavné a vyčerpávající.

 


Štírka
05. 12. 2019
Dát tip zvedavec

Kočkodan: a já jsem dnes navíc v cíli... asi nebyl taaak náročný, takže stíhám i radost. A Tobě velký dík za povznášející komentář. A budu se těšit někdy příště !


Štírka
05. 12. 2019
Dát tip

Tom, Zvedavec: kazdy, s nimz jsem dnes mohla sdilet, byt jedinou myslenku, je vitan !


Kočkodan
05. 12. 2019
Dát tip

Já jsem nad tvým dílkem hlasitě nenaříkal. Ani tiše. Jenom jsem si v duchu říkal: Hm, pěkné...a spřechodníkem...a dokonce ve správném tvaru...

 

Ty bys při čtení mého komentáře také neměla naříkat, podle mne není důvod. ;-)


zvedavec
05. 12. 2019
Dát tip

Tip!

a vďaka


T_O_M_
05. 12. 2019
Dát tip

tohle prostě jo :-) *


Štírka
05. 12. 2019
Dát tip

Lidunko, jsem ráda, že ses zastavila... děkuji.


Alegna
05. 12. 2019
Dát tip

pěkné zamyšlení


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru