Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Miluji slova na ,,K"

21. 04. 2020
11
12
711

 

Babička má tři velmi frekventovaná slova na ,,K".

Za ta léta se u člověka mohou vyvinout různé fobie, ale jak se nazývá ta na slova, to nevím.

 

                                    ,,Kopiště"

Mnozí to slovo znáte. Je dobré doprovodit je gesty.

,,A pod těmi smrčky bylo táákovééhle kopiště," obsáhne babička rukama velký kruh nad zemí.

,,To bylo, než tam začaly hrabat ty megery od vedle," upřesní dobu hojnosti plodin v kopišti.

Těmi megerami nemyslí sousedku a její rodinu.

Už víte o čem je řeč? Ne?

Jasně, že mluví o houbách.

 

                                  ,, Košík"

Toto slovo znají všichni, ale významů je mnoho.

,,A ony mi udělaly táákovýýhle košík," rozhodí babička rukama tentokrát shora dolů a ještě jakoby cosi obejme.

,,To všichni koukali, to nečekali, že to bude tááááák velký košík."

Zase nevíte? Tak se nechte překvapit.

Řeč je o velkém květináči s muškáty.

 

A nyní přichází opravdová lahůdka. U tohoto slova mám osypky a začínám se svíjet jako had.

 

                                          ,,Kontejner"

Jasně, ten znáte taky. V různých velikostech i barevných provedeních. To já taky.

,,A tady to uložím pěkně do toho kontejnerku a šup s tím do sklepa," raduje se babička a cpe zbytky od oběda do krabičky od ,,Zlaté Hané".

Ano přátelé, ,,kontejner" či ,,kontejnerek" je opravdu krabička od Ramy, Hané, od masa, ovoce, zeleniny, polárkového dortu, čokolády, sušenek a čehokoliv dalšího v plastovém balení.

,,To se přece nevyhodí, může se jednou na něco hodit," vysvětlí babička a navrší další kontejnerek na hromadu těch předchozích pěkně omytých. Je jich plná kuchyň i skříňka v síni.

Malé, velké, placaté i šišaté, všechny se jednou hodí.

Občas jí je srovnám podle druhů, zaberou pak méně místa.

,,Nemáš těch kontejnerků trošku moc?" Rýpnu si občas a několikrát to opakuji. Babička pak část naloží do pytle a odnese do opravdového kontejneru na plasty.

Ale jen, když to nevidím.

 

Tato tři slova na ,,K", patřičně často opakovaná několikrát za sebou, mohou u starších lidí vyvolat tiky a trvalé poškození vnímání různých nabídek k práci a následné ohluchnutí..

A já to musím vědět nejlépe.


12 názorů

Úsměv je prima odezva. Udělá to pak radost i mně :-)))


Alegna
22. 04. 2020
Dát tip

zase se tu usmívám, díky ....nikdy neškodí rozšířit si slovník :-)


Děkuji ti, Irenko.


Gora
21. 04. 2020
Dát tip

Prima seriálek, to  tvé Miluji...


Evženie Brambůrková
21. 04. 2020
Dát tip Benetka

Milý Benetko, toto slovo znám také a občas ho i využívám. Je krátké a výstižné. :-)


Každý občas vynalezne nějaké slovo. Když jsem dostala první počítač, vymyslela jsem si ,,mailoviště". Známí to používají dodnes. :-)))


Benetka
21. 04. 2020
Dát tip Gora

No... Mě asi ze seznamu vymažeš,páč momentálně jedu na jiné freqenci,a né že by Moje babička takhle mluvila,ale mě napadlo jen jedno jediné slovo na K. A to řečeno 3x po sobě... Ku... A ne... Nemůžu to sem napsat,ale pobavilas... :D


blacksabbath
21. 04. 2020
Dát tip Gora, Alegna

můj dědeček měl také jedno slova na K..."kofrňky"...šprýmař jeden.....když jsme se ptali co uvařit .... použil tohle slovo....znamená to cokoliv....jako vždy jsi mě pobavila.....tedy vlastně obě dvě....ty i babička...*/*******


bixley
21. 04. 2020
Dát tip Gora

Kočkodan má s těmi kontejnery pravdu, ještě že to není naopak. Jedna moje známá postupuje touto opačnou metodou, naštěstí ne s jídlem a zavedla pro to sloveso "vykontit" - získat z kontejneru.


Já si nestěžuji, jen jsem se podělila o pěkné zážitky. :-)))


Kočkodan
21. 04. 2020
Dát tip Gora, Alegna

Kurnik, já se jako koprolálista těšil na úplně jiná káčka!

 

Maruško, buď ale vlastně ráda – pořád je lepší, když babička zbytky jídel do malých kontejnerků dává, než kdyby je z velkých vybírala. ;-)


bixley
21. 04. 2020
Dát tip

Inu, jak se odborně říká, každý jedinec má svou mluvu, tedy idiolekt. A babička v ní má uložena tato tři slova na K trochu jinak než ostatní. Hlavně ovšem že ty jí rozumíš - pokud ovšem právě slyšíš. :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru