Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Miluji peří a molitan

01. 06. 2020
15
23
832

 

,, Ty jsi byla už jako malá taková čiloučká," povídá mi babička.

Jsem ráda, že to nikdo neslyší. Teď už nejsem malá a rozhodně bych nerada, aby se to o mně říkalo. Ostatně bych to nechtěla ani v osmnácti.

,,Jiříček si teprve nesl nočníček a ty už jsi na tom svém seděla. A byl na něm koníček," potěšila mne babi svou krásnou vzpomínkou.

Ne, vážení přátelé, můj bratr není nijak opožděný, i když je o 16 měsíců starší.

,,Asi měl dost času," napadlo mne.

,,Ukáži ti, jaký si koupil molitan, na tu svou postel, aby tu mohl spát." Předvedla babička další manévr.

,,Tak mu to tam půjdeme upravit. A ty péřové polštáře dáme k tobě do pokoje." Oznámila jen tak.

,,Ty ses snad zbláznila!!!! Nevíš, že mám na peří alergii????!!!!! Zavyla jsem jako postřelený šakal.

,,No to teda nemáš. Já to musím vědět nejlépe."

,,Jak ty můžeš vědět, na co já jsem teď alergická?"( kromě babičky)

,,Máš to na seno, pampelišky, břízu a borovici." Nekompromisně určila diagnózu babička.

,,Ale to mi bylo šest, proboha. Trochu jsem se od té doby změnila," bráním se a přemýšlím do kolika let by mohla matka, jako zákonný zástupce, nahlédnout do mého chorobopisu. Od 15 určitě už ne.

,,A na copak máš asi alergii?" Vysunula babi bojovně bradu na znamení, že ona má pravdu.

,,Na prach, peří a roztoče. A ti bydlí v tom peří." Souboj bude rychlý.

,,V peří nic není, to drala ještě moje maminka," a s tímto argumentem chce vyhrát.

,,A kolik je tobě? Tomu peří je skoro sto let. A u mne v pokoji nebude." Ukončuji souboj. Prozatím.

To jsem si ale jen myslela, že je po všem. V bratrově pokoji stojí stočený molitan. Není moc vysoký.

,,Tak to změř, abychom věděly, jak se tam vejde." zaúkoluje mne babička.

,, Tak na výšku má metr a na délku 220 cm. To je podivné," nějak se mi to rozměrově na tu postel nehodí.

,,To jsi špatně měřila, vem si na to provázek," dovalí několikrát navazovaný tkaloun a kus prádelní šnůry.

Zřejmě to bude přesnější než skládací metr.

,,Když ti to udělá radost," přeměřím srulovaný molitan podivným cancourem a pak pro změnu přiložím k metru. Je divné, že je to pořád stejné.

,,Můžeš mi vysvětlit, co bude dělat tento podivný kus molitanu na posteli 180 x 170?" nedalo mi to

a škodolibě jsem si rýpla.

,,Musíme to zaříznout." 

,,Já ne. Ty snad máš řezačku na molitan?"

,,Ne."

,,Já taky ne. A i kdybych ji měla, neudělala bych to."

,,Soused jí má."

,,To se má. A na rovinu ti říkám, že dospělý člověk, který si neumí změřit a pořídit matraci na postel,

je u mě trotl!" Tentokrát se nenechám zlomit.

,,Tak ji objednej a já mu to zaplatím," poslední babiččin pokus je ale marný. Nereaguji.

Jedno vím jistě. Po mnoha letech usilovného snažení jsem se zbavila alergie ( jen to peří a roztoči zbyly),

ale rozhodně jsem neupadla na hlavu a nepřišla o zbytky rozumu.

Když odjíždím, požádám babičku, aby nedělala žádné blbiny a hlavně neřezala ten molitan.

,,Ne, neboj se, já to dělat nebudu. Řeknu sousedovi."

Budu dělat, že jsem to neslyšela.

 

 


23 názorů

 Zdravím, Alegno. Já jsem čiloučká ještě v pozdním věku a jsem na to patřičně pyšná. :-)))


Alegna
02. 06. 2020
Dát tip

tak ty jsi už jako malá byla taková čiloučká?

díky, zase jsi mě pobavila, pozdravuj babičku :-)


Když ona to, Renato, myslí tak dobře. :-)))


Když ona je babička tak ráda, když přijedu. Musíme si to užít, Irenko.


Víš, Gábi, brácha má raději svou práci. Tam je jeden z nejlepších u nás.


bixley
02. 06. 2020
Dát tip

Už bych asi taky nebyla daleko od násilného činu... kandiduješ na svatořečení, Tvá trpělivost je neskonalá. :-)


Gora
01. 06. 2020
Dát tip

Ráda jsem četla, Evži, "seriálek Babička a já", který má všeobecnou platnost:-).


Jiříček je svobodný? Taký šikovný chlapec a žiadna sa na neho neulakomila? :)*


Evženie Brambůrková
01. 06. 2020
Dát tip aleš-novák

Jestli ji najde, mám ji v kapse u vesty. Ha, ha.


tse...jak znám Jiříčka, zařízne molitan hravě rybičkou...


Evženie Brambůrková
01. 06. 2020
Dát tip blacksabbath

Já to, Luboši, nějak nenápadně udělám, ale to už pak bude povídka poslední.


Kočkodan
01. 06. 2020
Dát tip blacksabbath

Vím, není to úplně nejšetrnější metoda, avšak asi poměrně účinná – nebylo by nejlepší zaříznout Jiříčka a\nebo babičku?... (nejméně deset mrkajících smajlíků)


Když se podělíš, Arwen, o své podobné zážitky, určitě mě to potěší.


Děkuji, Čudlo a Petře, ráda se o zážitky podělím.


Evženie Brambůrková
01. 06. 2020
Dát tip blacksabbath

Možná bych mohla pronajímat chalupu s babičkou jako adrenalinový zážitek. 


Arwen Leinas
01. 06. 2020
Dát tip blacksabbath

Začínám ve druhém plánu cítit trestný čin vraždy ve stadiu plánování nebo přípravy :-)

Čte se to hezky, ale protože podobné situace občas zažívám, tak se ani moc nechechtám. Ačkoli cizí neštěstí potěší nejvíce, že ano? :)


Benetka
01. 06. 2020
Dát tip

Tohle mě číst a vnímat vždycky baví! Je mi to nějakým způsobem blízké i když třeba zrovna toto na vlastní kůži nezažívám... ;)


Obdivuji Tvou trpělivost. Já už bych asi vraždil. /*


Čudla
01. 06. 2020
Dát tip

Babička stále zkouší kam až může zajít.. /*


jenomtonéééé....chceš mě zabít?......mám bratra stejného jména.....zatím má jenom rohy..


Nechceš  Jiříčka? Je stále svobodný a už umí i na velký záchůdek.


trošku si dnes rýpmu......Jiříček si stále nosí nočníček?....já to říkám pořád.....čllověk se nesmí nechat ..... na hlavu...... řeknu ti, že jsem se chechtala statečně....ale u provázku už jsem nemohla...zdravím postřeleného šakala a už jen tiše vyju.....*/**************************


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru