Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Miluji domácí pohodu

02. 07. 2020
17
20
831

Převtělení

Kdyby babička ovládala cizí jazyky, mohla by spiritismus přednášet na některé prestižní universitě.

,,Napřed se ochladí vzduch a pak je taková malá tlaková vlna," obeznámila mě babička o tom, jak probíhá každodenní večerní příchod dědečkova ducha.

,, Pak si sedne do křesla nebo na postel a tam je až do pěti ráno. Někdy ale i chodí po domě. To asi kontroluje, zda je všechno v pořádku." Je vidět, že to má řádně zmapované.

,,Taky má kolem sebe takové malé třpytivé hvězdičky, aby byl lépe ohraničený." Pochvaluje si babička vylepšení pro zrakově postižené starší občany.

,, Za úplňku je viděl lépe, ale nikdy nemluví."

,,Kdybys chtěla, můžeš se mnou na něj v noci počkat, přijde v jedenáct."  Tato nabídka mi vyrazí dech.

,,Ne, děkuji, nemusím mít všechno." Skromnost, to je moje. Babička však pokračuje:

,,Včera seděl děda odpoledne na naší lavičce." To už je silná káva. Denní historka je tu poprvé.

,,Když jsem vyšla ven, byl tam jen malý ptáček. Zamával křídly a odletěl. Byl to uřčitě on."

 

Vycpaný krokodýl

,,Co to tady děláš?" Oslovila mne babička, když mne načapala při vakuování peřin. Po minulém úspěchu s likvidací starých oděvů jsem se pustila do úpravy ,,svého" pokoje.

,,Budu to tady přesunovat, aby tu mohly děti bezpěčně spát." Oznámila jsem radostně.

,,Ale já si to nepřeju. Bude to tady jak v noclehárně a mně dalo hodně práce, aby to tu bylo takové pěkné." Pochválila si babička svůj 50 let starý a dost nepraktický výtvor. Není tu místo na hraní a z manželské postele uprostřed místnosti padaly už moje děti.

,,Před týdnem jsi mi řekla, ať to upravím, jak chci," marně protestuji.

,,Ale teď už to nechci!" Howgh.

,,Tak si do toho svého muzea dej ještě vycpaného krokodýla a spokojeně si tu žij dál."

Na odchodu jsem ještě zaslechla.

,,A ve které skříni je uložený?"

 

Prostitutka

,,Ty snad ani nejsi z téhle rodiny!!!!" pobouřeně navázala druhý den babička na stěhování postele.

,,Jsi tak rázná a rychlá a soběstačná, nebereš na nás ohledy," poslouchám to jako lichotky.

,,Máš svoji hlavu a pořád bys jen něco dělala!!!!" To je taky pěkné hodnocení.

Pak následuje monolog o prarodičích, kteří naopak nic dobrého neudělali. Ostatně byli to tchánovi.

,,Však bába tenkrát řekla, když ses narodila, že budeš stejně děvka nebo prostitutka!" 

Nyní jsem zbystřila.

,,Tys tu historku od minule nějak vylepšila, končilo se u děvky," namítla jsem a na okamžik přestala psát na mobilu. 

,,A vzhledem k tomu, že už jsem v důchodu, měla bych sebou asi hodit, abych to stihla. Jo, buď tak hodná a přestaň to už vykládat mně i mým dcerám. Takové vzpomínky si nech, když se ti líbí."

Zase se vrátím, snad budou na pořadu hezčí věci. Teď pojedu za lidmi, kteří vědí, jaká opravdu jsem.

Uchopila jsem tašku a zamávala.

,,Tak zase za týden, mami."

 


20 názorů

Člověka potěší, že není sám, kdo má podobné zážitky. Moc ti děkuji, že se o ty své také podělíš. 


Tedy nevím, jestli bych přijala nabídku povídat si s duchy příbuzných. Asi bych se rozhodla jako ty a raději se věnovala jiné činnosti. Ačkoli bych si to pak možná i vyčítala. Je to moc zajímavé.

Vycpaný krokodýl pobavil :-)

Na změnu profese není nikdy pozdě ;-) A když vidím lidi této profese postávat u silnice, to když jezdím za bráchou do dalekých Teplic, tak si říkám, že buď nemají doma zrcadlo a nebo, že fyzická krása je spíše překážkou.

Historky z dřívějška také často slýchám, a mamka je také postupně, byť pomalu, "vylepšuje". Ráda zjišťuji, že je to vlastně normální, ačkoli to poslouchám dost nerada.


To jsem ráda, Benetko.


Jasně, blacksabbath. Příště už s dědou hodím řeč. :-)))


Rozumím ti, stromečku. Taky mne mrzelo, kdybych s mamkou nebyla.


Díky, lawenderr, máma už jiná nebude a za chvíli neví, co řekla. :-)))


Benetka
03. 07. 2020
Dát tip

Tohle povídání mě vždycky baví číst! Potutelně se usmívám pod fouskama... :)


jsi samý humor :-):-)....krokodýl....prostitutka...duchařina....a ty tu tlakovou vlnu vždycky ustojíš....:-):-):-)...........tak zase za týden....mrk.....................*/***


stromeček
03. 07. 2020
Dát tip

Každé tvé psaní mne vrací do vzpomínek i s trochou lítost, že jsem si to tak krásně neužíval dokud jsem mohl.Tip


lawenderr
03. 07. 2020
Dát tip

líbí se mi tvůj usměvavý pohled na stáří a rázovitá maminka:) Zhluboka dýchej a usmívej se - dělám to taky tak. A skřípu zubama, sklovina si nepochvaluje :) Ráda tě čtu


Milá Renato, to prostě nemůže mít každý. :-)


bixley
02. 07. 2020
Dát tip

Evži, není nad domácí pohodu s babičkou a ohvězdičkovaným dědečkem... :-)


Milý  Čudlo, i my máme doma zrcadlo. :-)))


Luboši, babička má zásadně jen samostudium.


Čudla
02. 07. 2020
Dát tip

Moc pěkné. Ale na dráhu lehké děvy už se nedávej. 


Kočkodan
02. 07. 2020
Dát tip

Jestli třeba babička nekoukala moc často na Arabelu, viz přeměna královny na hrdličku...

 

Já (možná naštěstí) vůbec netuším, co mi při narození prognostikoval dědek. (nejde o narážku na Zemana)


Díky, budu se snažit polepšit :-)))


Alegna
02. 07. 2020
Dát tip

to je fakt děsný, pořád bys něco dělala a jsi soběstačná...... :)*****


Gora
02. 07. 2020
Dát tip

Evži, člověk se /o sobě/ pořád něco dozvídá...:-))


Danny
02. 07. 2020
Dát tip

:)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru