Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

MÉMU SYNOVI X.

13. 12. 2020
23
30
714
Autor
srozumeni

Můj autistický syn slaví dnes 29 let. I když si to nikdy nepřečte, neodpustila jsem si tradici mého každoročního, již desátého, přání pro něj zde na písmáku. 

Kovid, autismus, kovid, autismus......

Dvě slova, která nám uplynulým rokem nejvíce rezonovala.

Tvůj autismus k nám už patří, zvykla jsem si na něj a společně s tátou jej přijímáme, respektujeme ho a vnímáme, jako běžnou součást našeho života.
Leckdy si i díky všem vzruchům, které nám přinášíš do života, nestihnu uvědomit, jak ten čas letí. Což je vlastně fajn. Teprve až další číslo tvého životního kalendáře, letos 29, mi připomene, že už jsem i já zase o rok starší.
A i když je někdy žití s tebou trošku pestrobarevné, jindy zase až moc černobílé, přesto bych neměnila. 

Kovid nám však dal všem zabrat. Vím, nejsme jediní. Naštěstí, nám nikdo z blízkých ,, neodešel" a je mi moc líto všech lidí, které tato zvláštní nemoc připravila o zdraví, blízké lidi nebo existenční jistoty.

Tebe první jarní vlna připravila o 14 kilogramů hmotnosti. Jedenáct týdnů ztrávených v karanténě na Domově si pro tvou křehkou dušičku psychická zátěž s tím spojená, vybrala daň.
Po uvolnění karanténních opatření, během léta, pár kilo přibylo.
Druhá vlna si z tebe ale odkrojila dalších 11 kilogramů.

Asi jsem jeden z mála lidí, který je rád, že jsme si s tátou nemocí kovid prošli. Jen díky tomu k nám totiž můžeš zase jezdit na víkendy, jak si byl už léta zvyklý.

Po podzimních osmi týdnech pobytu na Domově ses doma postavil na váhu a ručička na číselníku nepřelezla přes číslo 63. Při výšce 180 cm rozhodně nejsi chlap jak hora.

Nicméně pro mě stále zůstáváš chlap číslo jedna.

K tvým dnešním narozeninám ti přeji hodně lásky. Jen ty sám víš, kolik jí uneseš, tak přesně takové množství ti jí přeji. Dále ti přeji, aby si měl vždy dost důvodů k smíchu. Ať jsou kolem tebe lidé, kteří budou vždy vědět, jak tvůj smích vykouzlit. A kromě zdraví ti nejvíce ze všeho přeji, aby bylo kolem tebe vždy i dost lidí, kteří budou připraveni na tvůj hněv a budou s ním umět citlivě zacházet.

Miluji tě můj synku.

Tvoje milující máma.


30 názorů

black8
02. 09. 2021
Dát tip

to je krásne, pohlo to srdcom... veľmi krásne si to napísala *


srozumeni
25. 12. 2020
Dát tip

Petře, moc děkuji a také přeji jen klid a pohodu...


Petr333
24. 12. 2020
Dát tip Gora

Ahoj, poslední rok tu také moc nejsem. Vyskočilo na mne avízo, (právě dnes, kdy jsou Vánoce) čtu Tvé každoroční milé vyprávění. Přimělo mě k zklidnění mysli ve zběsilosti posledních týdnů. Tak zas někdy. Přeju hezký svátky Petr.


srozumeni
24. 12. 2020
Dát tip

Moc vám oběma opožděně děkuji za milou návštěvu...


atkij
17. 12. 2020
Dát tip

S obdivem, úctou a přáním, ať je co nejlépe. 


Moc bych přála, a to nejen vám, aby žádná taková nemoc už lidi nerozdělovala. Hodně zdraví.


srozumeni
13. 12. 2020
Dát tip

Moc děkuji, hezky jsi to napsala.


Alegna
13. 12. 2020
Dát tip

Jsem ráda, že jste, že vás covid nesemlel, jen obral o společný čas a mnoho kil, kila snad zase syn nabere, čas nikdo nevrátí, ale láska vám zůstala. Přeju zdraví a štěstí ******


srozumeni
13. 12. 2020
Dát tip

Jo, to máš pravdu. Moc smutné období. Děkuji ta zastavení a ať je už lépe***


elína m.
13. 12. 2020
Dát tip

Taky máme v rodině jednu smrt kvůli covidu. Ani na covid ani s covidem, ale kvůli covidu, protože když nemůžeš za někým, kdo už to nemá v hlavě úplně v pořádku, přijít dva měsíce na návštěvu, umře žalem. Takové smrti statistiky neregistrují. 


srozumeni
13. 12. 2020
Dát tip

Hani, moc děkuji, děkujeme a přeji klidný a hezký vánoční čas.


8hanka
13. 12. 2020
Dát tip Gora, Petr333, Zeanddrich E.

  milá naša, posielam slzy súznenia, ktoré mi vybehli pri čítaní slov písaných milujúcim srdcom...len Ty vieš, čo všetko ste spolu prežili počas tých 29 rokov, no nech boli akékoľvek, vždy boli naplnené láskou mamy a otca k synovi...

i ja sa pripájam k Tvojmu úžasnému prianiu - nech sa mu dostane toľko lásky, koľko unesie, veľa dôvodov k smiechu a  citlivých ľudí, ktorí s ním zvládnu každú situáciu...

prajem Vám celej rodinke pevné zdravie a pokoj na duši...a šťastie, aby už boli len lepšie dni...


srozumeni
13. 12. 2020
Dát tip

Nami, díky.


Nami 99
13. 12. 2020
Dát tip

Přeji všechno nejlepší k narozeninám, zdraví, štěstí a spokojenost synkovi a všem blízkým.


srozumeni
13. 12. 2020
Dát tip

Čudlo a Andělko, moc vá děkuji za písmenka, která jste zde zanechali a přeji krásnou neděli.


Andělka1
13. 12. 2020
Dát tip

Moc mne to dojalo. Posílám přání nahoru pro vás - žádost o kouzený smích.

Vám.


Čudla
12. 12. 2020
Dát tip

Jsem rád, že jsi stále s námi a stál obdivuji Tvou sílu. /*


srozumeni
12. 12. 2020
Dát tip

gabi, moc děkuji a přeji samou pohodu


včera som premýšľala, že o takomto čase by sa tu mala objaviť srozumeni, s prianím synovi...môj pocit ma neklamal, je to tu - v závere zazneli slová, ktoré dokáže poskladať len naozaj milujúca mama...majte sa čo najkrajšie*


srozumeni
12. 12. 2020
Dát tip

Luboši, děkuji. A také vše dobré v adventu.


Kočkodan
12. 12. 2020
Dát tip

 

I já se připojím k připojovačům. A je dobře, že dodržuješ tuto dopisní tradici. Alles Gute... (adventní smajlík)


srozumeni
12. 12. 2020
Dát tip Gora

Právě jsem na tvůj Sloh reagovala, současně s tebou na mé psaní. Děkuji a měj se moc hezky.


Gora
12. 12. 2020
Dát tip

Jsem moc ráda, Jiři, že ses ozvala, vzpomněla jsem na tvou rodinku při psaní povídky Sloh minulý měsíc.

Synkovi k narozeninám přeji pevné zdraví a všem pohodu - alespoň o Vánocích... po rušném roce!


srozumeni
12. 12. 2020
Dát tip

Diano, děkuji. Doufám, že se Vánoce i přes ten koronavirus všem vydaří a zůstanou všichni zdraví a v pohodě, bez stresu.


Diana
12. 12. 2020
Dát tip

Připojuji své přání k revírníkovi a blacksabbath a také vás obdivuji, však víš.... Krásné a šťastné Vánoce přeji.


srozumeni
12. 12. 2020
Dát tip

Děkuji moc.


Já se k tvému přání, milující mámo, s úctou......připojuji......to co jsem ještě chtěla dodat, mi vzal v písmenkách revírník........držte se!!!!!.....


srozumeni
12. 12. 2020
Dát tip

Moc děkuji za přízeň. Nějak jsem teď v poslední době neměla moc co psát a moc sem nechodím, ale to výročí narození mě zase přimnělo k psavému pokusu. Hezký víkend.


revírník
12. 12. 2020
Dát tip Zeanddrich E.

Všichni tři zasloužíte obdiv. Přeju klid a dost sil, aby život zůstával šťastný.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru