Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Já jsem pes 2 / Ven!

06. 01. 2021
13
25
453
Autor
bixley

Tak, a jsme venku. Hned si u nejbližšího stromu ulevím. A pochopitelně to taky v okolí dobře očuchám, abych věděl, kdo moje území navštívil. Hmm, zdá se, že tu byla nějaká fena. A hárala. Tu bych rád poznal. Má takovou příjemnou vůni. Kam asi šla?

Fuj, pán spěchá. Jeden tu nemá chvilku klidu. Á, my se budeme přesouvat někam jinam. Pán otvírá svůj přesouvací domeček. No, on si ho spojuje s lidským zvukem auto. Vyskočím si teda na svoje místo a pak koukám zezadu na pána, jak točí kulatým předmětem před sebou. Zdá se, že tohle pánovo počínání nás posouvá kupředu.

Směřujeme určitě někam, kde bude spousta stromů a kde budu moct běhat. To je jistě bezva. Ale na takových místech moc další psy nepotkáváme. Zato když jdeme jen po okolí, psů je tam spousta. A já bych se dnes tak strašně chtěl s ostatními pejsky mazlit a přátelit!

Jsme na místě. Jak jsem předpokládal: nikde ani mrňavý psík. Vyskočím tedy z toho posouvadla a běžím za pánem po cestě.

Hmm, úžasné bahýnko. Tlapám to dělá dobře. Jé, a ta krásná louže! Hrozně mě to láká se v ní vyválet. Nechám to ale až nazpátek. Byl bych zbytečně od bláta celou cestu. Odnesu si ho až domů. Teď se aspoň napiju, to jsem nestihl.

„Bene, poběž! Vodu jsem ti vzal.“

Páník mi hodil aport. To on k tomu vždycky říká. Asi se ta tvrdá věc tak jmenuje. Běžím rychle pro něj. Jiný pes tu není, tak snad mi ho nikdo nesebere. Sláva, už ho mám! Letím za pánem. Pán se spokojeně usmívá a hází ho znovu.

Jůů, a tady je louže ještě větší!

„Zaplav si, Bene, hodím ti ho do jezírka!“

Aport cáknul někde uprostřed té veliké louže vody. Musím za ním. Á, krásně studená. Ne ta odporně teplá u páníka. Ale kde mám aport? Jo, támhle! Už ho vidím. Honem ho vezmu do tlamy a plavu zpátky. Položím ho před pána a vytřepu ze sebe tu mokrotu. Pán přede mnou prchá. No jo, on má radší tu hnusně teplou.

Ten pánův aport se mi už nelíbí. Najdu si svůj. Hele, tenhle je prima! A označil ho už jeden pes. Nesu ho pánovi.

„Ty chceš hodit šišku?“ Tváří se trochu divně. Ale hodil to.

Vyrážím jako kdyby mě honil jiný rozzuřený pes. A háfra! Nějak se mi můj aport zaklesnul u břehu. Musím ho vydolovat. Takový krásný označkovaný aport!

Páník je netrpělivý. „Bene, vykašli se na to!“

Ale já chci svoje šišku.

Vracím se k pánovi a štěkám na něj. Vrrr. Snad pomůže. Moc ochotně se netváří. Snaží se čímsi moje šišku přitáhnout. Ale natahuje se nějak moc a… skončil v louži!

„Do prkýnka dubovýho, jsem celej mokrej!“

Páník se škrábe z vody, ale nějak mu to nejde. Asi mu budu muset pomoct. Jo, chytnu ho za ten obal na přední tlapě a budu tahat. Úúúúf, Povedlo se!

„Bene, napřed kvůli tobě spadnu do jezírka a pak mě ještě roztrhneš rukáv  na fungl novým svetru!!“

Tak to je na mě moc neznámých lidských zvuků, kterým nerozumím. Ale podle jeho čumáku soudím, že vztekle vrčí. Hm, asi je něco špatně.

„Jdeme domů!“

Tak domů, to znám. Běžím za páníkem, dost spěchá.

Jo, a to šišku tam zůstalo…

 


25 názorů

bixley
11. 01. 2021
Dát tip

To chápu. A někteří psi na to ani nejsou. :-)


zeleda
10. 01. 2021
Dát tip

Moc hezké. Ta moje čubinka má už léta. Honění za aportem už na ní není. Musím si ji chránit. Dobře to píšeš. 


bixley
10. 01. 2021
Dát tip

Tak to Bena určitě těší. :-)


lastgasp
10. 01. 2021
Dát tip

Bezva čtení. Tak jsem se do toho vžil, že jsem byl ochoten aportovat také.


bixley
07. 01. 2021
Dát tip

Aha, díky. Vycházela jsem z jednoho pudla v okolí, co chtěl pořád házet šišky. :-)


Jamardi
07. 01. 2021
Dát tip

Připomněla jsi mě, jak se psi umí radovat i jak posuzují vážnost situace. Děkuju.

Naši psi věděli podle směru chůze kam se jde a podle toho se těšili - dávali to najevo. A když jsem byli venku a chtěli donést něco jiného než se jim hodilo, tak to bylo vždycky větší, tzn. donesli největší klacek, který našli.


bixley
07. 01. 2021
Dát tip

Díky, Nami.


Nami 99
06. 01. 2021
Dát tip

Hezké -

"to šišku".


bixley
06. 01. 2021
Dát tip

To jsem ráda, Kočkodane. že i Tvému "šišku" se to líbilo... :-)


Kočkodan
06. 01. 2021
Dát tip

 

Ben se možná přeslechl. Já mám určité pochybnosti, jestli páníček opravdu zvolal: „Do prkýnka dubovýho...“ Spíš to asi bylo „to“, co na prkýnku občas sedává. Ale jako milovník psů jsem si tvoje dílko rád vpustil do své šišky. :-)


bixley
06. 01. 2021
Dát tip

Díky za tipy, Čudli a dievča z lesa.


bixley
06. 01. 2021
Dát tip

To určitě, alegno. :-)


Alegna
06. 01. 2021
Dát tip

Bene jsi prima, páníčkův čumák se zase zklidní uvidíš :-)*


bixley
06. 01. 2021
Dát tip

Bystroočko, též díky.


Bystroočko
06. 01. 2021
Dát tip

Upokojujúce a veselé  čítanie. :-)


bixley
06. 01. 2021
Dát tip

Jardo, to jsem ráda. Díky.


revírník
06. 01. 2021
Dát tip Gora, Alegna

"... podle toho čumáku soudím, že vztekle vrčí." To se mi moc líbí. A vůbec... jsem se tady dost nasmál.


bixley
06. 01. 2021
Dát tip

No, nevím, jestli mají psi smysl pro humor, ale konkrétně Ben ho má. :-))


Gora
06. 01. 2021
Dát tip

Renato, dalo by se mnoho diskutovat, jak podobné téma zpracovat, něco je mi však hodně sympatické, a to je tvůj vlídný humor...


bixley
06. 01. 2021
Dát tip

Evži, no jasně. :-)


Jeden starý pán se mně ptal, zda nevypadá jako blázen, když si sám povídá nahlas.

Ne, podívejte se na pejskaře. Pořiďte si psa a můžete nejen mluvit nahlas, ale i pokřikovat, poskakovat a dělat spoutu blbin.


bixley
06. 01. 2021
Dát tip

Haha, díky!


fuj páníčku......:-))))...Beníček byl hodnej....fantastický počteníčko....*/****   (P.S. moje/i šišku)


bixley
06. 01. 2021
Dát tip

Díky. :-)


Andělka1
06. 01. 2021
Dát tip

Vzpomněla jsem si na Kocoura Modroočka...hezké, laskavé i láskyplné...:-))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru