Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O zlaté rybce

19. 01. 2021
4
13
267
Autor
Kaj

                V mrazivém soumraku

                pod horizontálami mraků

                se zkřehle zvedá

                postava muže

 

                Prochladlý a s přímrazky

                se nerad vydává domů

                za mezulánem ve své ženě

                silnějším, než on kdy byl

                s kastračními kleštěmi

                rozžhavenými do oranžova

                jako červánky

 

                Ještě poslední

                odlesk dobrotivé vody

                volání kačeny

                zašustění rákosí

 

                Každý večer

                se s ním utkává

                tělo má zjizvené

                popáleninami od kleští

                které pak zebou

 

                Každý večer

                je o den starší

                a sil ubývá

                Ještě je ale

                celý muž

 

                A zlatá rybka

                dávná láska z mládí

                nebo alespoň zlaté slunce

                příznak jara

                stále nepřicházejí


13 názorů

Marcela.K.
20. 01. 2021
Dát tip

Je to pěkné... i když se ze zlaté rybky stane velryba :-)

 


Kaj
20. 01. 2021
Dát tip

Díky


annnie
20. 01. 2021
Dát tip

Kaji. Nerada se opakuju. Vyrvi jí ty kleště :)


Kaj
20. 01. 2021
Dát tip

On jí toho pravděpodobně také dost nasliboval. Navíc si myslím, že ona trpí specifikou poruchou. Ta spočívá ve stihomamu, vůlí k moci, touhou stát se Bohem, kterým zlatá rybka už do nějaké míry je.

Nedávno jsme se dívali na Knoflíkáře. Myslím si, že tam Holubová s Hrušínským předvádějí kastraci online. Končí to pliváním na osmičku, které mě dodnes fascinuje. Když jsem to viděl kdysi, tak mě to tak nepřišlo (kastrace).

Možná muž se ženou mohou žít i bez kastrování a bez hrozby proměny v mořskou pěnu. Bylo by o pěkné. 

  

 


annnie
20. 01. 2021
Dát tip

Neslíbila kdysi rybářová rybáři trochu jiný věci než kleště? a.


Kaj
20. 01. 2021
Dát tip

Když si je rybářová nechá vzít, stane se mořskou pěnou. To se potom rybář moři asi raději vyhne :-)


Kaj
20. 01. 2021
Dát tip

Díky, krásný den


annnie
19. 01. 2021
Dát tip

Ach, Kaji... Tohle je NA PRD. Samozřejmě nemyslím báseň, ta je dobrá. Ale sakra vyrvi už jí ty kleště!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A myslím to naprosto vážně. Pá a.

Jo a tip :)


Dagmaram
19. 01. 2021
Dát tip

Nejsem si jistá o čem to je, že by střídání ročních období?, ale líbí se mi to. Zajímavé obrazy. 


Kaj
19. 01. 2021
Dát tip

Milá Marcelo, slyšel jsem, že pták ohnivák odpovídá zlatému rounu, pro které se plavil Iáson. Plaváček zase odkazuje na Mojžíše. Ať žije starověký copyright. 


Kaj
19. 01. 2021
Dát tip

Milá Alegno, myslím, že jsou i lidé, kteří mají nejraději zimu. Ti se na jaro asi netěší.

Myslím, že jsou i lyžaři, kteří na jaře nebo v létě odlétají trénovat do Argentiny.  to musí být zvláštní.

Pěkný den


Alegna
19. 01. 2021
Dát tip

vyvolalo ve mně smutek, jaro vždycky přijde, jen se dožít***


Marcela.K.
19. 01. 2021
Dát tip

..a co Pták Ohnivák a Liška Ryška?

Ať přeplave rybník a třeba tam bydlí Zlatovláska :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru