Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O myších a..........

09. 03. 2021
17
24
427

.......... lidech určitě ne.

Bude to ještě také o jelenovi. A ten zřejmě nebyl sám, ale vyrazil si na výlet s celou rodinou.

Vyšla jsem na zahradu. Chvíli jsem si připadala jako stopař na dalekém severu. Sněhu bylo místy ještě nad kolena a mně se do něj opravdu nechtělo. 

Podle stop jsem usoudila, že tu byla kočka, zajíc a něco s kopýtky. Menšími i většími. Myslím, že se jim říká spárkatá zvěř.

,,Tak na zahradě nebyl žádný člověk, jen jeleni," hlásím své objevy. 

,,Jo, a taky se potvrdilo to, říkal soused. Opravdu nám rozkopali plot." Ne sousedi, ale jeleni. Vypadá to, že se u nás vše svede na tuto havěť, ale kdybych měla zjišťovat, zda to byla srna, laň, srnec nebo něco dalšího podobného, stejně bych je nerozlišila. Označujeme je prostě jeleni.

,,Půjdu ti pomoct, sama to neuděláš," obouvá se Olina a je milé slyšet, že mi někdo pomůže. Babi byla přesvědčená, že to zvládnu levou zadní.

Plot, vysoký skoro dva metry, měl ve dvou polích vykopané krajinky. Možná se jelen jen opřel, při kvalitě našeho plotu by mu stačilo, kdyby se podrbal.

,,Takže já kladivo a hřebíky, ty kus provazu a nějak to zbastlíme."

Za chvíli je hotovo a z dálky to vypadá jako nové. Třeba si to pomyslí i naši návštěvníci.

Abychom se nenudily, máme v záloze poslední skříňku. Copak asi ukrývá za překvapení? Už jsme tam jednou nakoukly a tak si bereme gumové rukavice a  vysavač. To bude nutné.

,,No, fuj! Tady snad měly ty potvory hnízdečko," potvrzuji tím jen babiččino tvrzení, že je tam někde myš.

Ta ale podle babi chodila o kus dál na mouku. Nevím proč, když tady měla hezčí prostředí. 

,,Nikdy jsem neslyšela, že by tu byly knihy," strkám opatrně ruku do regálu a vytahuji první skvosty.

Pokud byste se chtěli stát pionýrským vedoucím, šance tu byla. Pozůstatky dob dávno minulých, kdy měl děda kroužek mladých radioamatérů, jsou tak trochu ohlodané. 

Možná i pytel starého Rudého práva by někdo podrobil zkoumání, ale já ne. Stejně tak sebrané spisy mnohých soudruhů mi mohly být ukradené. Stačila mi kdysi zkouška z marxismu-leninismu, abych necítila potřebu něco podobného ještě někdy číst.

Myší hovínka zarachtala v hadici luxu a následuje rozkousaný papír. Myší obyvatelé již dávno opustili toto Bohem zapomenuté místo a literátrní výběr jim zřejmě také moc nechutnal.

To jsme na tom stejně.

Pár knih mělo ještě nějakou výpovědní hodnotu a tak byly uchráněny.

Do skříňky dám pytlíčky s myším odpuzovačem, které jsme loni koupily s babičkou při poslední návštěvě drogerie. Umístit jsme to ale zapomněly.

Žasnu, jak tu babi mohla žít sama. Teď jsme tu dvě a já bych myšky nerada slyšela.

Už tu není nic, co by jim mohlo chutnat. 

Ještěže tu máme ten nový záchůdek. Protože jak se říká:

,,Kdo se bojí, se..  v síni."

 


24 názorů

Kdyby jich tam bylo víc, bylo by i na kožíšek.


StvN
12. 03. 2021
Dát tip

Není nad takový myší pelíšek. 


Ty umíš potěšit. Víc potkanů jsem potkala v Praze. Pár myší mě nevyěsí :-)))


revírník
10. 03. 2021
Dát tip

Ony se vám tam stejně vrátí.


Taky jsem si oddychla, Luboši. Pleny nevedeme.


Kočkodan
09. 03. 2021
Dát tip

 

Tak aspoň že to byl jen hlodavčí trusík a ne strachy podělaný chudáček Smolíček.


Evženie Brambůrková
09. 03. 2021
Dát tip blacksabbath

Náš krysák Eda to nebyl, Ivi. Možná to napřed přečetl a nyní je předsedou nejmenované stany.


Jeden citát, Čudlo, říká:

Práce muže končí se slunce západem, práce ženy není hotova nikdy.


Mají, Irčo, očička jako korálky. Děti měly různou havěť a bílé myši jsme lovili všude. Ty šedé ale taky nechci.


blacksabbath
09. 03. 2021
Dát tip Gora, bixley

Mě vyhodili po třech hodinách z VUMLu.....teď už vím, kdo za to může.....Mickey Mouse a Minnie....sežrali mi učivo......:-))))))


Za to můžeš, Darmaram, schovat každou činnost. 


Čudla
09. 03. 2021
Dát tip

Už budete s úklidem domu hotovi? /*


Gora
09. 03. 2021
Dát tip

Vidím, že jste pokročili, Evži... šikulky odvážná... myšky nemusím.


Dagmaram
09. 03. 2021
Dát tip

zbastlíme :-)

to je super slovo, ještě jsem ho neviděla ..


Budu se příště víc snažit, Zajíci Březňáku. 


Evženie Brambůrková
09. 03. 2021
Dát tip Já Lucie píšu...

Máme zahradu u lesa a ten je hodně veliký a musí tam být spousty jelenů. Mohli by tam zůstat, Lucie, a na nám pak sežrat všechny kytky.


S blížícím se jarem bude více práce, Lído.


Lepší rozkousané noviny než večeře, Renato. :-)


Souhlasím s tebou, Arwen, cokoli se dělá s láskou je dobré. A jen je správně.


Tentokrát mi to přišlo maličko roztěkané, ale dočetl jsem.


Evži, k vám chodí jeleni, to je teda... To musíte mít plot někde blízko u lesa, ne? Já zkušenosti s jeleny ani s myšmi nemám, ale ráda jsem si Tvé příhody četla :) Zato s pavouky mám, jelikož je jich v paneléku hodně :)


Alegna
09. 03. 2021
Dát tip

Holky šikovné, plot opraven, knihy vyklizené ...... ***


bixley
09. 03. 2021
Dát tip Abakus

Evži, s jeleny zkušenost nemám, ale s myšmi ano. Na chatě v noci vylezly škvírou z kůlny a řádily v kuchyni... Tam byla bohužel potrava jen fyzická, ne duchovní, takže jsme jim obzory nerošířili.


Myšky radioamatérky? :-)) Mimochodem, příručky pro pionýrské vedoucí bývaly udělány často dost dobře, když se odmyslela ta povinná ideologická nálož. Hodně vedoucích to dělalo z radosti z práce s dětmi a ne kvůli straně. Ačkoli našli se i výjimky, to je také pravda. Jak v lidech, tak v knihách.

-----Řekla bych, že by to mělo být "Možná se jelen jen opřel,"


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru