Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pan Vrtiška- Záhada žáby sedící na koberci

22. 06. 2021
11
27
620

,,Pane Vrtiško, máme tady velkou záhadu." Nejsem si jista, zda v sedm hodin ráno udělal tento telefonát známému záhodologovi radost.

Nikdy bych si nedovolila ho oslovit, ale večer před tím jsme společně popíjeli v novém novoborském pivovaru, který je přímo na náměstí, a kde čepují několik velmi chutných druhů piv, a naše povídání se točilo kolem zajímavých záhad, které pan Vrtiška, který zde je právě na dovolené, už vyřešil.

,,Rád se dostavím osobně, tedy i s Ferdou, ale bude to až v podvečer. Ještě musím vřešit záhadu velkého výkroje na mapě Lužických hor, která mi nedá spát." Toto rozhodnutí jsme museli respektovat my i náš věrný pes Bilbo.

,,Prostřeme na zadní terase, tam bude v těchto vedrech příjemný stín," navrhla Olina a rozhodila damaškový ubrus na stolek z Bauhausu. Vypadalo to půvabně. Ještě, že jsem posekala kopřivy.

,,Už jsem zde, milé dámy, tolik jsem se na vás těšil. I Ferda na Bilba." Vyklopýtal zpocený pan Vrtiška z taxíku. ( I v NB máme taxíky)

,,Tady je tak krásně, chládek skoro jako v  kostele," pochvaloval si slavný detektiv.

,,A nyní mi, dámy, nastíníte, co se zde stalo," upamatovat se hned po první sklence Tokaje.

,,Ráno jsem našla v síni žábu! A velikou!" Olina se z toho zážitku ještě nevzpamatovala, přestože celý den sušila sena. Při tom vedru by jeden i váhal, jak to s tou žábou bylo.

,,No, kam by se asi tak mohla taková velká žába schovat?" Ani pan Vrtiška nemá s žábami zřejmě žádné zkušenosti.

,,Ptejte se jí, ona je sbírá. Má jich už 400 kusů! Minimálně!!! Ale živou, to ne." Žaluje na mě Olina.

Ano, mám žáby. A mám jich opravdu hodně, ale jediné, co mají společné je, že nejsou živé.

Už se stmvívá, nastává nejkratší noc v roce, vycházejí hvězdy a vzduch se ochlazuje a naše mozky též.

,,Tady je!!!! Musíme ji chytit!!! Hlavně ať zase nevběhne do domu!!!!" Olina poznala vetřelce, který zřejmě po dobu teplého dne byl ukryt v chladu dílny a se setměním se snažil dostat zpět na svou milovanou zahradu. Za mouchami a jinou půvabnou havětí.

,,Ještě, že vás tady máme, pane Vrtiško," děkovali jsem se slzami v očích.

Naši psíci se naposled očichali a pak dorazil přivolaný taxík. (Máme v NB i taxi)

Případ byl vyřešen a my jsme mohli zase klidně spát.

Do síně ta žába hned tak nepoleze.

A já ji do sbírky nechci.

 

 


27 názorů

Evženie Brambůrková
21. 07. 2021
Dát tip Já Lucie píšu...

Jasně, ta naše si přírody užívá pořád.


Achy ty žáby... Jen jim dát pusu a honem s nimi do přírody :)


A já jí budu chytet mouchy. To zrovna. Jen ať si bydlí v přírodě.


Čudla
24. 06. 2021
Dát tip

Ale živá žába do sbírky by taky nebyla k zahození. 


Aru
24. 06. 2021
Dát tip

ještě nám chybí někdo, kdo má jen jedno oko, aby nám mohl velet :D


Jdu do toho. Můžete mi říkat ,,Práčka", neb mám prak.


Aru
23. 06. 2021
Dát tip

tož, Kladsko je taky podivně vykousnuté, Písmák by měl zorganizovat útočnou skupinu, které by vtrhla do Lužic na německo-polské straně a do polského Kladska a ultimátně je obsadila, kdo se hlásí, bude třeba počítat s odporem bundeswehru a polské armády, možná dalších vojenských složek z EU, ale věřím ze vozová je hradba je zastaví :D:D

:D


Když se podíváš na mapu zjistíš, že je to divné. Já bych to posunula tu a tam o kousek. A bylo by to v pořádku.


Aru
23. 06. 2021
Dát tip

Evži, někde se to dělit musí :D


Zřejmě pořádně čteš, Aru, a pak sis všiml nastíněné záhady. Ta tkví v tom, že NB je na kraji Lužických hor a část tedy ještě spadá do Českého středohoří.

My máme kus zahrady v Lužických a chalupu ve Středohoří. Kdo to vymyslel, toho bych ráda viděla. :-)))


Je zajímavé, Ivi, že až po vyhoštění žáby do zahrady, se ozvali zájemci o líbání. Já to nebyla, ropuchy nebrat. :-)))


Aru
23. 06. 2021
Dát tip

kam Vrtiška vkročí, tam padají záhady a co ty Lužické hory, jak pochodil? :D


blacksabbath
23. 06. 2021
Dát tip Aru

JJJJJ......podle mě.....ta žába prostě toužila.... vidět slovutného záhadologa Vrtišku....ev. býti týmž políbena....:-))))))))


Správně, Jamardi. Vlastně se čekalo, až se žába přijde podívat na pana Vrtišku. A když tak učinila, byla opatrně přesunuta do zahrady. A tam, ve vysoké trávě bloudí ještě dnes.


Jamardi
23. 06. 2021
Dát tip

Někdy se nedaří v klidu se soustředit na problém. To když přijde pan Vrtiška...   Kdyby nepřijel, tak by třeba tak dlouho venku neseděli. :)

Taky jsem ráda, že žába přežila. 


Janina6
23. 06. 2021
Dát tip Kočkodan

Lesk slavné osobnosti! Že mě to nenapadlo! To by se dalo využít i při rybolovu, místo třpytky :-)


Je to, Renato, prostě geniální osobnost.


Děkujeme, Lído, tedy  i Bilbo.


Lesk slavné osobnosti, Janino, vylákal žábu z úkrytu. A to je také řešení.


My žábám neubližujeme, dievča, ale do domu nesmí :-)))


bixley
23. 06. 2021
Dát tip

Sotva pan Vrtiška přijde, hned se všechno vyřeší!


Janina6
23. 06. 2021
Dát tip

Tak nevím... vypadá to jako záhada, která se vyřešila sama. Čím že to vlastně pomohl pan Vrtiška? Tady čtu, že vlastně jen seděl a popíjel vínko :-)


Alegna
22. 06. 2021
Dát tip

To byla návštěva, zdravím Bilba


chichi ... ešte že žihľava bola posekaná ... prípravy pred príchodom pána Vrtišku boli mimoriadne ... fajn, že žaba prežila 

 

 

 

 


To by bylo v případě, že by došlo Tokajské, Lubošku.


Kočkodan
22. 06. 2021
Dát tip

 

Buďme vlastně ještě rádi, když sedí žába na koberci ... taky by mohla dřepět na prameni...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru