Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Můj podzim patří větru

Výběr: atkij, Gora
14. 07. 2021
26
44
1508
Autor
annnie

Věnováno blacksabbath s díky za inspiraci

 

Můj podzim patří větru                                                                Matylda, pondělí 12.7.2021 před půlnocí

 

Je právě čas,

co náleží slunci

Anna se pro tu chvíli

smotala do spirály

vyhřívá se na kameni

a čeká na západní vítr

 

Jo,

bejvaly dny týdny měsíce roky,

který voněly nadějí

jak předjaří

jak jaro v zahradě

Jestli tu snad ještě zbyl nějakej jejich přelíbeznej obraz,

zaduj do něj, vichře,

ostře a nelítostně,

roztrhej ho na cáry

Jsou to dávno mrtvý chvíle

a tehdejší Anna

umřela dávno s nima

 

I všechny ty momentky

života

z časů šál a vyhrnutejch tmavejch límců,

z časů sněhu ledu jiskřivýho mrazu

odvaň, příteli,

co s nima

 

A dlouhý šedý doby,

ze kterejch kape

crčí

leje

do vzpomínek

odfoukni, konejšivý vánku

Já nevzpomínám

 

Můj podzim patří tobě, větře

Vem mě na svý křídla

Vynes mě nad krajinu

Ukaž mi všechno, co jsem ještě nepoznala

a až přijde čas

rozervi mě

odvaň

 

rozfoukej

 

jako

 

n

i

c

 


44 názorů

Já Lucie píšu...
21. 07. 2021
Dát tip annnie

Black - Anna 

vidím vás teď jako básnické protiklady (jinak zas tak protikladné nejste :)), které ale píší skoro na stejné, jiné téma a vítr fouká...


annnie
19. 07. 2021
Dát tip

Zboro, díky za zastavení a komentář. Přiznávám to hned: moje texty jsou upovídaný všechny...


Zbora
18. 07. 2021
Dát tip

Nemám nic proti hovorovému jazyku v poezii. K téhle básni se mi ale nehodí. Rozhodně z něj totiž nedýchá ta správně nenucená prostota, která hovorovost unese. Případně když už, tak všude. A taky se v ní hrozně moc mluví. Ano, chci tím říct, že je upovídaná...


annnie
16. 07. 2021
Dát tip

Zeanddrichu, díky!!! Vždy tě u sebe ráda vidím. Měj krásnej den, Pá a.


annnie
16. 07. 2021
Dát tip 8hanka

A není to skoro totéž? 55 nebo 65...

Můj bratr se narodil 8.prosince :)


8hanka
16. 07. 2021
Dát tip

prepáč, nechtiac som Ti pridala roky:) 

Som 8. december 1956...ale ostatné sedí:)


Hezké to máš


annnie
15. 07. 2021
Dát tip

Tak ty jsi Anna!!! Já bohužel ne, jen tady... 

Děkuju za krásnou dlouhou odpověď. Do party s tebou a Gabi se cítím taky :)... Je mi 55. 

Mám už skoro vybitou baterku na mobilu, tak končím, přeju dobrou noc a těším se zas někdy! Pápá, Osmihanko Anno :) a.


8hanka
15. 07. 2021
Dát tip Zeanddrich E.

i ja som rada, že som Ťa tu stretla...rada čítam Tvoje komenty u mojich obľúbených a táto báseň je proste...

1) 8hanka bola z núdze cnosť, nevedela som, ako sa kedysi dávno prihlásiť na internet, bolo to moje prvé heslo:) Hankou ma volajú známi a rodina (som Anna), 8 je dátum narodenia, kedysi bola u nás rozprávková postavička Osmijanko, kamarát ma podľa nej volá Osmihanka:)

Za Becauda veľmi ďakujem, dávno som ho nepočúvala, francúzsky neviem, no piesne mám rada, majú úžasnú atmosféru, doteraz som preklad nehľadala, dnes áno, ďakujem...(Nathalie či L'important c ést la rose sú tiež pekné)...

nevädze sú krásne, ale polia z nevädzí som ešte nevidela...ktovie, kedy príde môj čas (neponáhľam sa), či bude práve levanduľové obdobie, deti sa ponúkli, že ma rozsypú v levanduľovom poli...a možno ma dovtedy nechajú niekde na poličke, aby som si to užila:)

Zdá sa, že by si mohla vekom patriť niekde blízko mňa, Gabiky...a nielen vekom...pekný večer, mne si ho už pekným urobila...


annnie
15. 07. 2021
Dát tip

Štírko, děkuju! Snít (pod větrným nebem) je možná krásnější, než létat... A koneckonců, sny se plněj častěji, než by jeden řek :)

Měj krásnej konec týdne, pá a.


annnie
15. 07. 2021
Dát tip

Per_zayi, díky. Měj se krásně, pá a.


annnie
15. 07. 2021
Dát tip

Dievča... Kde čistý je vzduch, volný je duch... Díky, že ses nechala trochu ovanout. Měj se krásně pod rozlehlou větrnou oblohou. Pá a.


annnie
15. 07. 2021
Dát tip

Marcelko, díky! Já miluju vítr v každý (neničivý) podobě, nejsem schopná bez něj žít. Vánek je zrovna tak důležitej jako burácející vichřice. Ano, vánek... Přeju ten nejněžnější, jakej můžeš potkat... Pá a.


annnie
15. 07. 2021
Dát tip

Revírníku! Tebe je tu vskutku radost zase potkat! Moc děkuju. Měj se nádherně; a že pozdravuju Amora :), pá a.


annnie
15. 07. 2021
Dát tip

Janino, moc děkuju. Beru s radostí každý slovo tvýho komentu. Přeju radostný léto, pá a.


annnie
15. 07. 2021
Dát tip

Cassy... Ano. To je jeden z důvodů, proč nevzpomínám... Díky! Měj se dobře na všech frontách :), pá a.


annnie
15. 07. 2021
Dát tip

Atkij, moc díky. Jak už jsem psala výše Goře, dostala jsem od vás dvou hezkej dáreček ke svýmu prvnímu písmáckýmu jubileu :) Mám radost! Tož měj se radostně, pá a.


annnie
15. 07. 2021
Dát tip

Milane, jak stačí ke štěstí (mýmu) jediný slovo :) ... Díky! Přeju krásnej čas, pá a.


annnie
15. 07. 2021
Dát tip

Vaše prevozchodítělstvo! Můj podzim už je tu dávno... A až začne ten všeobecnej, budu psát nejdřív o opravdovým větru, neb je to můj nejmilovanější živel... a pak, až svět zešedne, o svejch depresích :)

Nicméně podotýkám, že tornádovitá bejt asi nedokážu :)

Maj sa prima! Díky, pá a.


annnie
15. 07. 2021
Dát tip

Kočkodane, ale jdi... Copak nevíš...??? https://youtu.be/spsQlTIv8wU Měj se smajlíkovsky, pá a.


annnie
15. 07. 2021
Dát tip

Ukrytá v máku, děkuju!!! Jsem ráda, že chodíš i do mejch polí! Měj víkend lehkej jak vánek, pá a.


annnie
15. 07. 2021
Dát tip

8hanko, nice to meet you!!!

Za prvé: prosímtě, jak se vyslovuje tvůj nick???

Za druhé: moc díky za krásnou reakci. A za ni toto: https://youtu.be/S4lf4RjEfPA

Nevím, jak jsi na tom s francouzštinou, tak chceš-li překlad, napiš. Ten text je v podstatě pro tebe :) Měj se levandulovo-chrpově, pá a.


annnie
15. 07. 2021
Dát tip

Black, díky... Ano, je tu vidět, jak jsme každá jiná - a tím pro sebe o to víc zajímavý... A inspirativní... Takže hurá! Díky, měj se kouzelně letně, pá a.


Štírka
15. 07. 2021
Dát tip

Čas vítr něco všechno n i c... Prostě v tom lítáme. Všichni. Každej si to přizná jinak...Ty tak nějak nenásilně- abys nevybočila z proudu energie... pluješ si s ní... krásně


annnie
15. 07. 2021
Dát tip

Ach, milý Benetko... Můj podzim už dávno začal :) Ale ani trochu mi to nevadí, naopak - já vlastně vždycky chtěla stárnout. No a vidíš, jako všechno, i tohle mi pámbu splnil :)

Měj krásný léto i Léto! Zatím pá a.


annnie
15. 07. 2021
Dát tip

Goro, díky, a ještě jednou díky :) To je milej dáreček k mý první stovce v Písmákově :)

Měj se fajn, pá a.


annnie
15. 07. 2021
Dát tip

Aru, díky. Jsem ráda, žes nablízku i ty. Měj se! Pá a.


per_zay
15. 07. 2021
Dát tip

hmmm ... T


tu si život spokojne jesenne pofukuje ... previať sa Anninou básničkou až po 

 n i č   je vzdušno-rozľahlo-osviežujúce


Marcela.K.
15. 07. 2021
Dát tip

Tak si to užívej... já už mám raději jen vánek, který hladí a přinese to hezké z dob, kdy jsem měla křídla...


revírník
15. 07. 2021
Dát tip

Nádhera.


Gora
15. 07. 2021
Dát tip

Ještě se po dalším čtení vracím s výběrem, dobrá práce, annnie - z poněkud jiného soudku a moc vydařená.


Janina6
15. 07. 2021
Dát tip

Jo... nádherné, beru každé slovo!


cassy
15. 07. 2021
Dát tip

"Nepředbíhej" křičela paní ve frontě na banány na klučinu, který se dral k pultu. Byl rok 1975 nebo 1976. Fronty byly součástí denního rituálu a nám všem se tykalo.

(prostě mě to při čtení tvých řádků napadlo...)


atkij
15. 07. 2021
Dát tip

Naléhavá a zároveň smířlivá nádhera. Radost číst. 


MilanH
15. 07. 2021
Dát tip

Krásné !!!


Abakus
14. 07. 2021
Dát tip

....a to ešte keby to Annie prehnala s točením, tak je z nej jedno malé tornádo.

 

O čom budeš písať, až začne jeseň a  bude fúkať skutočný vietor?

 


Kočkodan
14. 07. 2021
Dát tip

 

Raději nebudu nic psát, abys nešla místo do spirály do vrtule a nevynesla mě v zubech za flígr... ;-)


8hanka
14. 07. 2021
Dát tip

veľmi blízke, veľmi...ešte aj to meno...priam som sa tu videla...a až príde čas, chcem byť rozviata na miestach, ktoré sú mi blízke (ideálne pole levandule)


blacksabbath
14. 07. 2021
Dát tip Aru

povedená báseň...(jakbyne...když je věnována mně.:-)) )....děkuji pěkně...vidíš?!.....ty se vznášíš a lítáš, mocně duješ, odfoukáváš.... já se chystám na přistání....

co dokáže pouhé..... přehození  slovosledu a tvůj rukopis.... */*************


Benetka
14. 07. 2021
Dát tip 8hanka

Asisi malinko napřed...

Podzim mám rád ale_

Léto léto mý...?!

Ale to

N

I

C

 

Hezké... ;)


Gora
14. 07. 2021
Dát tip blacksabbath

Parádní imaginace, annnie. Všechno naruby:-) (s přihlédnutím k blacki...)


Aru
14. 07. 2021
Dát tip

čas je daleko, jen větrná báseň čtenáři blízko ;)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru