Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TD - Voňavá nit domova

23. 10. 2021
18
27
442

Slunce mne velkým oknem hřeje do zad.

Vnoučata přijedou v úterý a tak jim povlékám postele. Povlečení voní zahradou a letním větrem.

,,Nepamatuješ, kdy jsem vám tohle povlečení koupila?" Volám na mladší dceru.

,,To už je tak dávno! To jsme ještě spaly s Tinou na píckách," směje se vzpomínce na dobu, kdy jim táta do pokojíku udělal vyvýšené postele z šedého lamina a tak spaly nad svými skříňkami. Měly tam i ohrádky a žebříčky natřené na červeno a červený koberec a žaluzie. Byl to krásný pokojík.

,,Takže to bude tak 28 let." Jí byly tři a Tině osm.

,,V tom případě je to skvělé povlečení, když ho mají teď i děti," natřásám deky a natahuji na ně staré bavlněné povlečení, které bylo kdysi fialové s bílými obláčky.

Trochu vybledlo, ale oranžové vzducholodě s malými medvídky a veselými balónky jsou pořád stejně barevné.

,,To bylo maminky a tety Máji, viď babičko?" Ujistí se vždy Elenka a nyní si toho považuje i Filípek.

Je dobře, že mají rádi stejné věci i stejné vůně, jaké provázely dětství jejich maminky a tety.

Je to vlastně taková krásná voňavá nit, která nás provází našimi životy a spojuje je. 

Tak jako celou naši rodinu.


27 názorů

Děkuji, Elliseee. :-)


Ellisee
07. 11. 2021
Dát tip

Příjemně vzpomínkově voňavé


Děkuji, Lído :-)


Alegna
23. 10. 2021
Dát tip

hezky se mi četlo, je to jako pohlazení


To ses měla. Já jsem ušila plymó do kočarku a vyšila tam kytičky.


bixley
23. 10. 2021
Dát tip

Krásně jsi to shrnula už v názvu, ano, povlečení je taková voňavá nitka. Pro mě bylo povlečení dlouho pojítkem s babičkou, ktará mi na ně vyšila monogram.


Jasně, Čudlo, hezky hupnout do čistého.


Taky jsme to tak s mamkou dělali. Díky za vzpomínku, Hanko.


Čudla
23. 10. 2021
Dát tip

Tak to má být. /*


8hanka
23. 10. 2021
Dát tip

ako je u Teba krásne voňavo...spomenula som si, ako sme u rodičov pred Vianocami prezliekali periny, obliečky krásne voňali škrobom a mrazom, po vypratí sme ich sušili vonku...koberce prášili na čerstvom snehu...

si úžasná babička...


Moc ti děkuji, F.M.R.C.


Lili.
23. 10. 2021
Dát tip

Není nad rodinnou soudržnost a vzpomínky z nich vyplývající.TIP TIP TIP TIP TIP...(pokračující dlouhá řada)...TIP TIP!  :-D


Ale uvařit taky budu muset, Luboši.


Taky mě překvapuje, když mi něco vydrží, Janino.


Děkuji za zastevení, Jano.


Děkuji, Jardo.


Kočkodan
23. 10. 2021
Dát tip

I ložní prádlo pro děti

je možný žrádlo k dojetí

a nevybledlé vzducholodě

dají citům průchod hodně.


Janina6
23. 10. 2021
Dát tip

Pááni... tak to musel být skvělý materiál, že povlečení vydrželo tak dlouho.

Moc hezké povídání, milé detaily, tu vůni zahrady a letního větru si umím představit...


vesuvanka
23. 10. 2021
Dát tip

Moc pěkné a milé :-))), TIP. 


revírník
23. 10. 2021
Dát tip blacksabbath

Nové povlečení postelí je vždycky nádhera. Na to děti nikdy nezapomenou, jaké to bylo u babičky.


Evženie Brambůrková
23. 10. 2021
Dát tip dievča z lesa

Děkuji vám, přátelé moji milí,

že jste za nitku se mnou zatahali. :-)))


Maruško.....to je přesně na mojí notu.....Povlečení voní zahradou a letním větrem....spojuje generace voňavou nití.......to je nádherné...*/************


Aru
23. 10. 2021
Dát tip

super Evži, jednu dobu jsem taky spal u stropu a bylo to super :)


voňavučké ... odmotané z jednej nite domova***


Jamardi
23. 10. 2021
Dát tip

Voňavé nitě jsou skvělé! :)


Je to tak, Irčo, díky.


Gora
23. 10. 2021
Dát tip Aru

Každá /spořádaná/ rodina má specifickou vůni a tys ji pěkně popsala, díky za příspěvek k TD, Evži.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru