Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce 21-10 (říjen 2021) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

01. 11. 2021
0
28
1983

 

VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za Říjen 2021

Dle hodnocení čtenářů se prozaická díla zveřejněná v říjnu 2021 umístila v následujícím pořadí:

. . . . . . . . . . . . . . . . . |Ja|Ja|Bi|Bl|Ky|K3|La|Go|Bi|Le|La|
. . . . . . . . . . . . . . . . . |ni|ma|sk|ac|ti| .|st|ra|xl|nc|kr|
. . . . . . . . . . . . . . . . . |na|rd|up|ks|ii| .|ga| .|ey|za|ov|
. . . . . . . . . . . . . . . . . |6 |i | z|ab| .| .|sp| .| .| .| .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . | .| .|Ba|ba| .| .| .| .| .| .| .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . | .| .|th|th| .| .| .| .| .| .| .|
----------------------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--------
1. Mořská Víla . . ./ Sade . . . .| 2| 2| .| 2| 1| .| 2| 3| 2| 3| 2|=19 bodů
2. TD-Kávu?. . . . ./ Abakus . . .| 1| .| .| 1| 2| .| 3| .| .| .| 3|=10 bodů
2. Jako bys tu byl ./ Kytiii . . .| 3| 1| 1| .| .| .| .| .| 3| 2| .|=10 bodů
3. Život ve strachu / VHouskova . | .| 3| .| .| .| 3| 1| .| 1| .| .|= 8 bodů
4. Nepřisedavý typ ./Květoň Zaháj | .| .| 2| 3| .| .| .| 2| .| .| .|= 7 bodů
5. TD-Okamžik pravdy/ Kamamura . .| .| .| .| .| 3| .| .| .| .| 1| 1|= 5 bodů
6. Jak chodím kol . / Dan TM . . .| .| .| 3| .| .| .| .| .| .| .| .|= 3 body
7. Chtěla bych se . /Já Lucie píšu| .| .| .| .| .| 2| .| .| .| .| .|= 2 body
7. TD-Pekárna . . . / lencza . . .| .| .| .| .| .| 1| .| 1| .| .| .|= 2 body

Gratulujeme vítězi a děkujeme všem aktivně a konstruktivně se zúčastnivším.

P.S. Chcete-li nominovat prózu za listopad 2021, už nyní můžete posílat avíza.

 

HLASOVÁNÍ

Do neděle 21. listopadu můžete hlasovat pro prozaická díla zveřejněná v říjnu 2021.
Jsou to tato díla:

TD - Káva?

Nepřisedavý typ

Chtěla bych se za oblaky...

Život ve strachu

Mořská víla

Okamžik pravdy

Jako bys tu byl

Jak chodím kolem zakrslých lip

TD - Pekárna



Hlasování označte jako vážnou kritiku.
Hlasujte formou
1. Název díla
2. Název díla
3. Název díla

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.
Hlasovat je možné NEJVÝŠE pro tři prózy z uvedeného seznamu.

 

NOMINACE ŘÍJNOVÝCH prozaických děl

Do pondělí 8. listopadu můžete nominovat prozaická díla zveřejněná v říjnu 2021
Nominace zasílejte jako avízo od díla směřované na uživatele Próza_měsíce.

Dosud byla nominována tato díla:

TD - Káva?

Nepřisedavý typ

Chtěla bych se za oblaky...

Život ve strachu

Mořská víla

Okamžik pravdy

Jako bys tu byl

Jak chodím kolem zakrslých lip

TD - Pekárna

Číst můžete začít už teď.
Zatím nehlasujte, vyčkejte prosím na výzvu k hlasování.
Seznam bude průběžně aktualizován.


28 názorů

Sade
22. 11. 2021
Dát tip Janina6

Děkuji Vám za Vaše hlasy a moc děkuji za poznámky, kterými si vzájemně pomáháte pro autorské zlepšování. Budu se Vám snažit oplácet stejnou měrou.


Janina6
22. 11. 2021
Dát tip Gora

Výsledek mě potěšil - kromě toho, že se dobře umístily texty, které se mi opravdu líbily, je taky hezké, že máme hned čtyři autory "na bedně" :-) a moc jim blahopřeji!


Abakus
22. 11. 2021
Dát tip Kytiii, Janina6

ja ďakujem, potešilo  - a obávam sa, že nie je problém písať, ale nájsť čitateľov a  donútiť ich prečítať sio to vaše  dielo. Trochu násilia pritom ospravedlní ten zvyšok.


K3
22. 11. 2021
Dát tip

Přidávám se a přeji další chuť do psaní.


lastgasp
22. 11. 2021
Dát tip

Blahopřání vítězům s přáním dobrého zdraví a elánu do další práce.


Blahopřeji všem!!! Děkuji za hlasy a případné poznámky :)


Gratulace vítězi a potřesení rukou všem, kteří se zúčastnili


Gora
22. 11. 2021
Dát tip

Blahopřeji autorům Sada, Abakus, Kytiii, VHouskova, ostatní díky za účast, hlasujícím za aktivní účast na chodu soutěže.


Lakrov
22. 11. 2021
Dát tip

VYBRANÉ:

1. TD - Kávu? autora Abakus Z toho, co se zpočátku podobá jakési zvláštní, "studené" formě domácího násilí, se postupně stává horor, hraničící (v závěrečných vysvětlivkách) s čímsi, blížícím se neuvěřitelnému sci-fi. Lituji, že neumím lépe slovensky, což by mi umožňovalo si tenhle velmi citlivě a promyšleně napsaný text lépe užít.

2. Mořská víla autora Sade Zpočátku si nemohu zvyknout na zvláštní styl, "jazyk", jímž je to napsané; snad mi vadí i to poměrně velké písmo, ale po jedné či dvou stránkách naopak zjišťuji, že se mi to dobře čte, oceňuji poetické, tak trochu archaické slovní obraty a nechám se houpat, až se v tom textu pomalu topím. a pak se bojím strachem, jenž do něj byl vepsán a neodvažuji se domyslet, kam až by byl ochoten autor ten příběh dovést... takže mě moc těší, že to dobře dopadlo a tomuto úchvatnému textu dávám druhé místo.

3. TD - Okamžik Pravdy autora Kamamura Od začátku z toho cítím satirický nádech, ale to ještě netuším, v jakou komedii se to zvrátí na poslední stránce. Něco jako "společenská sci-fi", napadá mě pojmenování pro takovýhle literární útvar. Pobavilo. Jsou v tom nějaké překlepy.

 

OSTATNÍ: 

Nepřisedavý typ autora Květoň Zahájský Dobře se to čte, je v tom patrná dávka ironického humoru a baví mě, jak se postupně pročítám k vysvětlení onoho zvláštního slovního spojení nesenému názvem. V závěru mi to sice přijde takové předčasně useknuté, ale to mi nebrání dát Tip. 

Život ve strachu autora VHouskova Ze začátku (první odstavec) mě ruší nadbytek podstatných jmen slovesných, ale po chvíli buďto jejich nápor ustal nebo na mě zapůsobilo napětí toho zdánlivě tuctového, ale zároveň strhujícího a stále aktuálního příběhu, jak je zdůrazněno v závěru, vracejímu se "kruhem" k onomu pdstatně-slovesnému úvodu. 

Jako bys tu byl autora Kytiii Napsaný je tenhle "výzkum předokládaných pocitů" (doufám, že se to nestalo) uvěřitelně, ale mě to při čtení nějak rozčilovalo. Byl-li takový i záměr autora (rozčilovat), dám tip dodatečně. 

JAK CHODÍM KOLEM ZAKRSLÝCH LIP autora Dan TM Je v tom naznačeno několik myšlenek, jakoby zmíněných příběhů, rozehraných, ale ponechaných svému osudu, nedovedených do konce nebo aspoň do takové fáze, v níž si je čtenář dokáže dohrát sám. A nebo jsem něco nepochopil... A zaujal mě CHlum u Sedlčan, pocházela otamtud část mých předků... 

TD - Pekárna autora lencza Úvodním veršům moc nerozumím, ale to je moje chyba. Dýchne na mě okouzlení přírodou, čišící z "první" stránky, a po dočtení mám dojem, že je to nedokončené, že to ještě mělo pokračovat, ale autorovi došel čas nebo trpělivost. 

Chtěla bych se za oblaky prodírat jako zářící slunce autora Já Lucie píšu... Mám potíže hned s první větou (Chtěla bych psát...), čímž je poznamenáno mé další vnímání textu a začínám se víc zabývat stavbou vět a slovních spojení, nežli smyslem, obrazem, který mají čtenářovi přinést. Věřím sice, že k napsání toho textu vedly silné pohnutky, vnitřní pocity, ale dle mého názoru by bylo třeba ten text ještě trochu, doladit, vyčistit, obrousit... Nebo mi na něm možná vadí, že se v poslední době taky občas cítím, jako by mě někdo vyměnil? Autorovi se omlouvám za případné nepochopení.


lencza
20. 11. 2021
Dát tip

1. Mořská víla - kombinace velkého napětí s poetičností a snivostí

2. Jako bys tu byl - otvírá ne tak běžné téma truchlení, způsobem, do nějž se lze vcítit

3. Okamžik pravdy - vtipné, dobře jsem se pobavila, líbí se mi, že se autor nebojí rozvinout své myšlenky ve velkém stylu


bixley
15. 11. 2021
Dát tip

1. Jako bys tu byl - dobře vystižené uvažování ženy po smrti manžela

2. Mořská víla - zajímavá poetika

3. Život ve strachu - přesně zachycené pocity dítěte


Gora
13. 11. 2021
Dát tip

1. Mořská víla

2. Nepřisedavý typ

3. TD - Pekárna

Mořská víla mne nadchla, sice nadšení netrvalo do konce povídky, ale dostavilo se...

Nepřisedavý typ - vytříbený text a humoru na Písmáku si cením jako vzácného koření...

Pekárna je solidně napsaná miniatura se znaky rozvíjejícího se prozaického talentu, pohledu tolik odlišného od jiných účastníků Tématického dne...


lastgasp
13. 11. 2021
Dát tip

1. TD - Káva?  autora Abakus

2. Mořská víla  autora  Sade

3. Život ve strachu  autora VHouskova

 


K3
11. 11. 2021
Dát tip

1. Život ve strachu.

Je to dobře napsaný příběh se vším všudy.

2. Chtěla bych se za oblaka skrýt.

Líbí se mi upřímné poetické vyjadřování, které mi je velmi blízké.

3. Pekárna

Líbí se mi poetičnost.  


Kytiii
09. 11. 2021
Dát tip

Tento měsíc pro mě bylo obtížné rozhodnout pro 2. a 3. místo, takže vedeno v posloupnosti jen pro účely hlasování, abych v tom nenadělala bordel. Za mě:

1. Okamžik pravdy - Kamamura - naprosto stěžejní dílo pro zavední celosvětového (celovesmírného) míru - věřím, že jednou se o něm budou učit děti ve školách. Vyzdvihuji jeho nadějné poselství, lehkost s jakou je příběh vyprávěn, vtipnost díla. Uvědomělost hlavního hrdiny, co se očkování proti Covidu týče, nadto napínavá zápletka s krádeží mincí od bezelstného dítěte (co na tom, že spratek matce šlohnul pětikilo, aby si koupil u místního Vietnamce čipsy a kolu).

2. TD - Kávu? - Abakus - velmi věrohodné dialogy a stupňující se frustrace, co vede až ke konečnému řešení otravného manžela.

3. Mořská víla - Sade - další nadějeplné dílo pracující s velkou dávkou poetického vyprávění. Od začátku napínavé a pořád jsem čekala na tělíčko bez hlavičky a hlavičku bez tělíčka, co by se pohupovalo na vlnách sem, tam, sem, tam... a ono nic, ono happy end... :D 


pro Próza _měsíce .....moc se omlouvám....je možné opravit (smazat mé první hlasování)???...snad jsem vám tím nezpůsobila moc velký nepořádek....:-(


1. Nepřisedavý typ

dílu nechybí humor, parádně napsané

2.Mořská víla

sposta krásných obrazů  fantazie a pohádkově dobrý konec

3. TD - Káva?

dobře napsaná....černý humor ...sice fikce, ale ....


Pardon.....tam mělo být jiné dílo...hned opravím


Pro blacksabbath:To hlasování pro totéž dílo na prvním a druhém místě je záměrné?Pokud ano, budeme se muset s ostatními pořadali dohodnout,jak se k takovému způsobu hlasování postatvit  při přidělování bodů,protože za léta existence prozaické soutěže podobná situace nenastala,ale zároveň není hlasovaní pro totéž dílo na prvním i druhém (i dalším) místě v pravidlech zakázáno.Jedná-li se o omyl, dostane "Nepřisedavý typ" 2 body a "TD-Káva" 1 bod.Posílám tedy avízo ostatním členům Redakce prózy(bixley,Gora,kvaj,Kytiii,reka)


1. Jak chodím kolem zakrslých lip

- Povedená miniatura. Hezky popsané vůně, tvary, vzpomínky i lehká nostalgie. Říká to něco o lipách, možná i něco o lidech. Vyndal bych odstavec o Německu. Přijde mi mimo téma a najdou se tam i klišé, neřkuli floskule (kdo by nebyl dojatý na hřbitově...)

2. Nepřisedavý typ

- Humorná miniatura, žánr, který má autor perfektně zvládnutý. Chybí tam však výraznější pointa.

3. Jako bys tu byl

- Zajímavé téma, ale vidím tam určité nedostatky; chybí mi motivace postav, co se týče formy upravil bych odstavce, přepracoval dialogy. Trošku bych to proskřtal, ucelil. Místy mi to přijde zbytečně popisné, klouže to po povrchu.


Jamardi
08. 11. 2021
Dát tip

1. Život ve strachu

- Hodně důležité téma o lovu a zneužití důvěry, kdy v případě dítěte je to zejména nezapomenutelné. Hezky napsané.

2. Mořská víla

- Moc pěkně popsaná bitva, boj. Nejen jako pohádkový příběh, ale dá se dobře přesunout do duševní roviny.

3. Jako bys tu byl

- šok, zármutek, pláč.  Je to složité a nevyzpytatelné. Se zájmem jsem četla.


Janina6
08. 11. 2021
Dát tip

 

Asi bych měla mít radost, že se v jednom kole sešlo tolik pěkných textů, ale mě spíš mrzí, že je nemůžu pomocí bodů ocenit všechny… Těžké rozhodování, no.

1. Jako bys tu byl

Nadchl mě styl vyprávění, elegantní jazyk, odlehčení tragiky tématu pomocí jemné sebeironie. A příběh mě prostě „zasáhl“, vracím se k němu.

2. Mořská víla

Silný příběh, který mi nedovolil odtrhnout oči, a skvělé fantazijní obrazy v popisech. Šťastný konec jinak neveselého příběhu je takovým bonusem navíc.

3. TD – Kávu?

I tady mě hodně potěšil styl – věcný, „přesný“, bez zbytečné vaty. A černý humor k tomu příběhu dobře pasuje.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru