Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rozsévač

28. 11. 2021
5
5
310

Konec listopadu 2021

šel do města Babylónu

marnotratný syn,

 

už zdaleka

laciné holky pokřikovaly 

a on u nich rozházel, co měl

 

*

 

časně zrána

vyšel rozsévač rozsévat,

ale všechny dívky 

se mu zdaleka vyhnuly,

tak promarnil to, v co doufal

 

*


5 názorů

Alenakar
02. 12. 2021
Dát tip

Informace mám z jednoho filmu o Máchovi. Ukazovali tam zbytky domu, který byl částečně zahlouben ve skále, kam chodil K.H.M. za milenkou prakticky až do své závěrečné nemoci.


Text jsem mírně upravil pro lepší přehlednost.


Děkuji Milane, však taky ten biblický motiv velmi procítěně vyobrazil.

 

Děkuji i Tobě Alenakar, o KHM jsem toho přečetl hodně, ale o žádných jeho dalších potomcích kromě Ludvíka Šomka nevím. :-( Navíc to taky nebyl v pravém slova smyslu manželský potomek, poněvadž ke svatbě už - jak známo - nedošlo.

Docela by mě zajímala ta tebou zmiňovaná píseň. Dá se vyhledat na YouTube? Děkuji.

 

 


Alenakar
29. 11. 2021
Dát tip

I marnotratný Karel Hynek Mácha rozséval, kde neměl. Zatímco jeho manželský potomek zemřel, nemanželští potomci žijí dál. Jestli jsou mezi nimi básníci, to ale nevím.   Tip.

...Připomíná mi to text jisté kdysi populární písničky.


MilanH
28. 11. 2021
Dát tip

Stejně jako van Gogh


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru