Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

#Prague#ass#kiss

Výběr: Zbora
13. 12. 2021
11
19
521
Autor
Movsar

#Prague#ass#kiss#

Vlečou se jak procesí proroků pouští, ženské s kufry na kolečkách. Před hodinou přistály a už jsou tu, v srdci města, na kostkách náměstí Padlých hlav, google je vede k hotelu, kam složí noční košilky, krémy na prsa, žádné řízky v chlebíčku, jejich smůla, pulovry, kartáčky, ajpedy, nabíječky, do zimního přezují pičky, přiletěly z dalekého jihu, krásné jak starověké nevěstky, a vyrazí za atrakcemi. Cestou si dopřejí espresní kávu, Se sekaninovým mlékem, dámy? ukloní se ganymédes, jistě že ano, ženy surovou kávu nepijí, jejich ústa jsou jemňounká jak podšívky kabelek Ludvíka Vitona, ještě zákusek, pak už budou mít dost sil kroutit hlavami nad barokní alejí mostu, vystoupat uličkou k Hradu, padnout na kolena v katedrále, kořit se mistrovství německého kameníka, sestoupat zlatavými schody na Klárov k řece, k místu, kde mistr Saudek kdysi vyfotil prdýlku nahé holčičky mezi hejnem labutí a stát se právě takovým hejnem, žíznícím po sladkém pivu a hned si ho taky dají a zamávají nejistě křídly a budou zas v hotelu a jako mistr budou si před velikými zrcadly v pokojích fotit nahé prdýlky a vysílat je na oběžnou dráhu instagramu se vzkazem: #Prague#ass#kiss#

 

V kadeřnictví

Chtějí být na vánočním večírku krásné, a tak se vydaly do kadeřnictví v jedné ze špinavých ulic Smíchova, sedí v řadě, listují lifestyle magazíny, čtou rady do života, jak rychle rozbít vztah a jak jsou muži toxičtí a vůbec bakaní, a čekají na svou chvíli.

Pod retro vysoušečem jako kosmonautka Těreškovová sedí starší žena, trpělivě snáší horké vlny, snad u toho sní o něčem tuze krásném, vlasy má jako dráty vysokého napětí, jen nejsou šedivé, ale apartního odstínu lazurní oranž, dřímá, tu se nad ní položenou nazad v horkém písku sklání snědý domorodec s tesáky na koženévé ňůrce a odvádí ji do stínu palmy, kde za zvuků šumění moře propadnou slané lásce, jednou rukou jí něžně tahá za oranžové drátky vlasů a druhou mačká zadnici a vůbec je bezslitovný ten snědý domorodec, a v tom ji probudí ruka kadeřnice, Haló, paní, a to už bude muset jít, nic netrvá věčně.

Tak se i paní, co dosud čekají v řadě, aby byly krásné na vánočním večírku, těší, až pod vysoušečem v sladké dřímotě prožijí svůj exotický sen.

 

Empětka

Chystá se jí předvést empětku, čtyřikrát bouranou z Německa za pár šlupek, to smlčí, ona je ale intelektuálka a hipsterka k tomu, mžourá na to auto skrze dioptrické retrobrýle, nechá se tedy usadit, rozhodně za ní zabouchne dveře, sešlápne spojku plyn, vystartují Oveneckou od Pilot café, kde jí je tak dobře, bývá tam denně u kremita a jablečného laptopu, později odpoledne pak limonády z Proseka, uhánějí tunelem za město, Teď to vyšponuju, nadšeně prohodí a nechá ji zrychlením zarazit do sedačky, jedou podle řeky a barrandovských skal k Chuchli, Tady se v lese zastřelil mladý malíř Otakar Lebeda, říká ona, on sleduje horizont jako pilot stíhačky, neregistruje smutek a med v jejím hlase, jen že se tam někde někdo odbachnul, už budou ve Zbraslavi, on zběsile žvýká tabák, ona začíná nervóznět, na dohled mají ohromný uzel silnic, Tady husité vykopali a znesvětili ostatky českého krále Václava IV., lili mu do úst víno se slovy Však když jsi živ byl, rád si s námi píjel, ukazuje ona ku Zbraslavi, on jen zuřivě žvýká tabák, šlape na plyn, snad ta limonáda z Proseka, snad bouraná osa, v necelé třístovce to zaboří do železobetonového sloupu.

Už dlouho tu nebyla Limonela, ta s těmi retrobrýlemi, vzpomene si za měsíc servírka a druhá jen pokrčí rameny, prohne něžnou linku rtů a vezme za páku na další kremito.

 

Čtyry miliardy

V tomhle jogurtu, pane, jsou čtyry miliardy sviňáků, ukazoval mi trpaslík v Tesku na Hradčanské zelenkavou krabičku s jogurtem. Obtížně vylezl na umělohmotný schod, sotva dosáhl na první regál, probiotické jogurty byly až v druhém, natahoval se pro krabičku, podal jsem mu ji, poklepal na víčko a opakoval: V tomhle jogurtu jsou čtyry miliardy sviňáků, pane. Vzal jsem plato, dal je do košíku, pokýval na souhlas a odcházel k pokladně, kde už čekala kalmycká kráska s pihou pod okem, aby bez milosti namarkovala vše, co člověka tíží. V tomhle jogurtu jsou čtyry miliardy sviňáků, křičel trpaslík, ještě když jsem platil. Nevšímejte se ho, řekla s přízvukem a z něžné dlaně vysypala mince nazpátek. Ohlédl jsem se už z ulice a viděl rozšklebená ústa trpaslíka artikulující tu samou větu a trochu nešťastnou kalmyckou krásku za prázdnou pokladnou.


19 názorů

Movsar
14. 12. 2021
Dát tip annnie, Gora, Aru

Přátelé, děkuju vám všem za čtení a zprávy, které povzbizují k dalšímu psaní. I za vůli k diskusi na aktualni téma. Snad je tu prostor pro cokoli, vášeň, střízlivost. A za vyběr, Zboro. A ano, sekanina má velký potenciál využití, snad to je i "superpotravina", budou se jefnou možná přít v televizi.


mezimraky
14. 12. 2021
Dát tip

Jsem rád, že se nic podstatného nezměnilo co jsem tu nebyl, jen sekaninové máslo je teď sekaninové mléko


mezimraky
14. 12. 2021
Dát tip

Jsem rád, že se nic podstatného nezměnilo co jsem tu nebyl, jen sekaninové máslo je teď sekaninové mléko


Zbora
13. 12. 2021
Dát tip

Pozorné. Líbí se mi, jak máš vybalancovanou potřebu uměleckého vyjádření s tím, aby texty zůstaly živé.


Aru
12. 12. 2021
Dát tip

no ano, lidé objevili smrt jako něco naprosto převratného a nového, před covidem asi neexistovala :D

já jsem přímo viděl jak masmédia první rok přímo strach vyráběla, není divu, že to lidi postihlo.

testy jsou absolutní zlo a zvěrstvo, na tom je postavené nechození k lékařům a to tady zavedla vláda, takže vinu za přeplněné nemocnice nese především vláda, která svými opatřeními dovolila, aby lidi nechodili k lékařům a lekaři měli strach z pozitivních a nepřijmuli je dokud jejich stav není akutní.

o covidu se mluví neustále a všude, ačkoli smrtnost na něj není tak vysoká, lidé kteří jsou masírováni médií z něj mají mnohem větší strach, než situace je.

jsem zcela přesvědčen, že pandemická nařízení a naprosto šílené šíření strachu z masmédií situaci jenom zhoršila. za to co dovolila rada pro veřejnoprávní vysílaní ve veřejnoprávné televizi by je měli na hodinu všechny vyrazit, protože uváděli od začátku přemrštěné a zavádějící informace přes šíření strachu a hysterie, aby měli sledovanost, místo toho aby se snažili přinést uklidňujicí informace, moc dobře si pamatuju, že v roce 2020 až do podzimu v Čr zemřelo na covid naprosto zanedbatelné množství lidí, ale masmédia přesto masírovala lidi strachem.


Uličný
11. 12. 2021
Dát tip

 Nevidím to tak jednoduše. Problém nevidím v nějaké "vládě". Problém je v člověku, v lidech. Ať už jsou to lidé, kteří jsou ve vládě, nebo budou. Stejně tak je problém i v samotných lékařích, zejména praktických. Hned na začátku epidemie, to byl přístup typu: hlavně ke mně nechoďte ať mne nenakazíte. Jasně třeba u nás je naprostá většina praktiků už dávno v důchodovém věku, chápal jsem jejich strach. Ale takto prostě systém fungovat nemůže. Lékař se nesmí bát nemocných lidí. Jenže ten systém není jen o jedné vládě. Je to v lidech a je to ve všech profesích. Příliš úpěnlivě lpíme na našem životě. Přežít a maximálně užít, tím to končí. 


Aru
11. 12. 2021
Dát tip

vzhledem k tomu že jsem taky očkován, tan vím jaký je to očkování svinstvo, kdy na začátku nešly myslenky na pusu a únava na začátku, pak měsíc křeče v ruce v takové míře, že jsem ruku chvílema neovládal a kašel mám až do teďka, s tím že mě bolelo jak na plicích, tak jsem měl tlaky na srdci, jestli ti to připadá ve 35 ok jako vedlejší následky, tak mě teda ne.

mě tahle vtipná vakcína dokonale vyléčila z toho, že by něčemu pomáhala a rozhodně jsem proti povinnýmu očkování, kdo se chce odrovnat, nebo si zničit zdraví, je to jeho věc, ale každý by měl právo o svém těle rozhodovat sám na základě svého úsudku a svých zkušeností a nenutit nikomu jinému cizorodé látky do jeho těla.

jak jsem psal v poslední komentáři, současné nestarání se o lidi s covidem a poslání je na dva tydny domů, místo rovnou na vyšetření k lékaři a až na základě odborníka vyhodnotit stav člověka celou situaci jenom zhoršuje. rozhodně lidi co leží doma a nechcípají, tak se lékařského vyšetření a následné péče nedočkaji.

myslím že proto se vir zdá tak nebezpečný, protože se o ty lidi nikdo nestará, ani je neprohlídne, dokud mají jen mírné potíže. můžeš děkovat vládě za plné nemocnice, protože vymysleli naprosto dementní systém, kdy k lékaři se dostanou lidé až v tristním stavu, to vážně nevidíš jak je to absurdní a postavené na hlavu?


Uličný
11. 12. 2021
Dát tip

Z vlastní zkušenosti si myslím, že to co popisuješ není jen problém covidu. Já před covidem prodělal mononukleozu. Mimochodem byla horší než covid, ten jen zhoršil její následky. Můj problém byl, že jsem ji vlastně přechodil, protože testy vyšly negativně. Příznaky jsem měl jasné, ale podle doktorů jsem na mononuklezu byl starej a navíc testy protilátek. Připadal jsem si několik měsíců jako simulant. Až po roce a další sérii testů, se najednou protilátky ukázaly a mononukleoza se potvrdila. Naštěstí tělo bylo rozumnější než lékaři. Odmítalo tučné i alkohol a tak jsem si játra neodrovnal úplně. 

Obávám se, že tohle může covid ještě zhoršit, není test, není nemoc. 

To ovšem nic nemění na nebezpečnosti toho viru pro naše zdraví. A pokud já nemám moc změnit náš zdravotní a politický systém - teď hned, tak ač nerad, dělám vše co by mohlo následky covidu mírnit. Včetně toho, že jsem se nechal očkovat. 


Aru
11. 12. 2021
Dát tip

Uličný, podívejme se jak se léčí zasažení lidé covidem, na základě testu jsou označeni za pozitivní a pokud nemají žádné, nebo malé komplikace jsou bez vyšetření lékaře posláni domů na dva týdny, tam zůstanou odříznuti od světa, pokud se jim komplikace nezhorší natolik, aby je bylo nutno hospitalizovat, takže místo včasného podchycení počátnečních příznaků, jsou-li se čeká až se člověk dostane do stádia kdy není schopen se o sebe postarat a teprve potom se o něho začnou starat lékaři.

tobě připadá medicínské, že lidé jsou posláni domů a nikoli ke specialistovi? člověku který má např. mírné potíže s dýchaním by určitě dokázal pomoct specialista dřív, než během dvou týdnů v domácí samovazbě kdy se potíže mohou rozvinout do takové míry, že onen člověk si pak volá záchranku.

funguje tu systém kdy lékařská pomoc lidí s covidem čeká až do akutního stádia bez včasného podchycení počínajících příčin, tudíž současný systém testování a samovazby vyrábí pacienty s pokročilými komplikacemi.

co se týče čísel, kdyby byla španělská chřipka dneska, kdy je skoro 8× více lidí na planetě, než tehdy, tak by muselo zemřít skoro 400 milionů lidí na covid, aby to bylo srovnatelné, což se neděje. stojíme tu tedy jednak před marginálním problémem, jednak před vyráběním pacientů s těžkým průběhem nemoci, protože jsou posláni na dva týdny domů.

já jsem to zažil na jaře, všechno jsme vyřídili telefonicky a hlavně nás nikdo nechtěl vidět ve zdravotnických zařizení.

během dvou týdnů, pokud bude mít nějaký člověk mírné potíže se mu můžou rozjet až tak, že nebude schopen se o sebe postarat, já nechápu, že si lidé nedokáží dát dohoromady 1+1, že součané pandemické zákony nejen že nic neřeší, ale situaci zhoršují, takže myslím, že naopak by umřelo daleko míň lidí, kdyby nebyly pandemické zákony, protože lékaři by potíže lidí řešili hned a ne za dva, nebo více týdnu, pokud by pozitvní stav člověka dál trval.

vy věříte naivně vládě, že ví co dělá a že to co dělá je dobré, ne že absolutně netuší co se děje a vůbec neví co s tím dělat a tak používá represivní metody, které jdou jak proti zdravému rozumu, tak prori medicíně samotné a pak se není čemu divit, když nemocnice nestíhají z výse uvedených důvodů.

celá tahle pandemie je o neschopnosti situaci řešit a o víře v jedinou metodu na kterou se vláda upnula, což jsou vakcíny.



Uličný
11. 12. 2021
Dát tip Kamamura, Gora, Zbora

Aru, ono jde o to si přiznat, že nevím. Já opravdu netuším, jak by to dopadlo, kdyby se nedělala žádná opatření. Třeba by se opravdu populace promořila hned při první vlně se zhruba stejným počtem mrtvých. Třeba by se ovšem umíralo několikanásobně více, protože by nemocnice nestíhaly. Třeba v Chebu moc neříkej, že to byla chřipečka, tam každému umřel někdo. Nemocnice nestíhaly a primář jedné z nich otevřeně přiznal, že rozhodoval o tom, kdo dostane plnou lékařskou péči a koho nechají umřít. Pak tu máš ještě lidi, kteří umřeli třeba na cévní příhodu, protože byla omezená lékařská péče. A pak tu máš mnoho lidí, kteří sice neumřeli, ale už se nedočkají třeba náhrady kyčle či kolena, no a umřou na vztek na vozíku.

V podstatě jedinou statistiku, kterou pokládám za jednoznačnou, jsou nadúmrtí oproti průměru. Ti lidé neumřeli během covidu navíc jen proto, že by se jim chtělo.


Aru
11. 12. 2021
Dát tip

Kamamuro, když se podívám na černý mor, při kterém umřelo 75 milionů lidí, nebo na španělskou chřipku při které umřelo 50 milionů lidí při populaci 1 miliardy lidí na planetě, dnes je to skoro 8× tolik a podívám se na letošní statistiky lidí, tak čistý přírustek lidí navušující populaci je jenom za letošek 76 milionů, přičemž denní přístutek je 170 tisíc lidí nových lidí zvedající populaci lidí na planetě, tak kde je ta tvoje pandemie? protože při úmrtí 120 tisíc lidí každy den a 55 milonů každý rok lidí kteří umřou, to že za dva rok umřelo celkem na covid 5 milionů je směšné číslo.

navíc kolik lidí umřelo, jejichž hlavní příčinou byl covid?

kolik lidí umřelo na nemoc, kde vedlejší příčinou byl covid?

a kolik lidí umřelo, kde byl virus covidu pouze zjištěn, ale neměl vliv na smrt?

- víš to? protože to jsou podle mě dost důležitá a zásadní čísla, další otázka je kolik lidí u nichž byl virus covidu pouze zjištěn, nebo byl vedlejší příčinou úmrtí se posunulo o kategorii, nebo dvě výš.

takže tu máme padnemi při které umřelo na celém světě za 2 roku 5 milionů lidí, ale za tu samou dobu zemřelo 100 milionů lidí na jinou příčinu než covid, už začínaš vidět, jak směšná ta pandemie je, jenom na rakovinu umře každý rok 9 milionů lidí a lidi se bojí covidu který za dva roky skosil 5 milonů lidí. já nevím, ale čísla mluví dost jasně, jak marginální covid.

bylo by dobrý se konečně přestat děsit něčeho co je marginální a přestat tím omezovat lidi a likvidovat ekonomiku, zatím dopad opatření bude daleko větší a dlouhodobější, než to že umřelo za dobu covidu ze 100 milionu všech kteří zemřeli, 5 milionu na covid, nebo s covidem, kde covid nebyl hlavní příčinou smrti.


Kamamura
11. 12. 2021
Dát tip

Aru  - aktuální pandemie nemoci COVID-19 je z definice úplně všude po celém světě, to je prostě fakt, a jak říkával Švejk, fakta mají tu výhodu, že pravda je na jejich straně. 


Aru
11. 12. 2021
Dát tip

je to jako se dívat na nějakou kalamitu a... potom všem si jít koupit jogurt, vždyť ono se zas nic moc nestalo, nakonec každý den umře 120 tisíc lidi a 290 tisíc se narodí,... mimochodem, kde je vlastně ta pandemie, lidstvo stále roste :D

za letošek je čistý přírustek 76 767 000 lidí na planetě :D:D


annnie
11. 12. 2021
Dát tip Gora

Movsare. Už vím. Ty jsi Edward Hopper literatury. Úžasný texty. Při empětce mě zamrazilo až do palců u nohou. Tip a.


Gora
11. 12. 2021
Dát tip

Pozoruhodné. Melancholické...

Lazurní oranž? :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru