Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hvězda

22. 01. 2022
11
8
317
Autor
Benetka

Dnes mám svátek.

Pokud chcete popřát předem děkuji. :D

A jinak...

Dvacet let je taky dvacet jar podzimů zim. Dvacet let zkušeností navíc. A taky dvacet let vrásek a šedivých vlasů navíc. Dvacet let je kurevsky moc navíc... 

Ale pořád su zamilovaný.

 

https://www.youtube.com/watch?v=PoSjktLF2Kw&ab_channel=ajjateba

Když jsi poprvé zakřičela!!!

Na svět_

Bylo mi už dvacet.

Skoro.

A říkal jsem Ti to už mockrát (a hladil Tě po ramenou) - mohl bych klidně být Tvůj otec...

Tenkrát v těch časech to nebylo vůbec neobvyklé že skoro ještě děti měli děti. Moje spolužačka ze SOU měla první dceru když jí bylo 16. Jejímu partnerovi bylo 25. Nikdo nechápal jak si mohla najít takového dědka!

Pamatuji si naprosto přesně co jsem v tu dobu dělal. 1.7.1989 měla moje maminka další narozeniny. Byla sobota a já odpoledne bloumal po lese a posílal jí na dálku přání všeho nejlepšího. V tom horkém červenci jsem byl vojínem ČSLA a nacházel se v prostoru raketové základny někde u Nymburka. Areál byl obehnán betonovým plotem a pak ještě ostnatým drátem a pro jistotu taky elektrickým ohradníkem a pochopitelně hlídaný strážným s masopalem s dávkou šedesáti ostrých. Takže to bloumání bylo od jedné odpalovací rampy k druhé skrze maliní borovice a břízy. A zase zpět. Hmmm... Co jiného dělat ve svém osobním volnu na ploše cca tří km čtverečních?

No a pak za deset dní jsi se narodila. Tam někde v krajině pod Tatrami nad kterými se blýská. 

Moji nejlepší kamarádi na vojně byli Tvoji krajané. Ľubo Horka. Lehota kousíček od Nitry. Doufám že ještě žiješ chlape! Nikdy nezapomenu. Dvojčata Pavol a Peter Fodorovi ze Šaštína. To je jenom kousíček od Břeclavi. Mimochodem moje jméno nikdo nedokázal vyslovit a tak jsem měl v armádě přezdívku Břeclav. Když mazák zařval: Břecláááááááááv! Tak jsem věděl že chce něco konkrétně ode mne. No a vyhodňáry... To byla kapitola sama pro sebe. Jednou jsem poslouchal: Dzyk bazmek! Rozrezal ma a takú súčastku mi vycahel z tela... (Popis operace slepého čreva :) No a maďary pochopitelně... Bolo ich toĺko že mali svoju osobitnú izbu. Hungaroring se tomu řikalo...

Jak je to dávno?

A mezitím Bůh spojil naše cesty. Já jsem sám a sám. A Ty máš přítele a milence (nebo milenku!?) Čert ví. Ale je to fuckt. Já pomaličku sbírám sílu na svých posledních pár jar. Kolik zbývá? Deset_patnáct_dvacet? Víc ne.

Tak to (ne)vidíš. Zbývá mi max dvacet let. A jar a zim a podzimů.

Nemůžu vědět kde budeš až budu umírat. Přál bych si abys byla po mém boku. Ale až už tu nebudu možná by stačilo kdyby sis aspoň jednou řekla:

Jo! To byl ten blázen co byl do mě blázen a já měla to svoje mládí. A tělo a srdce a oči a lásku pro jiné.

A byl o dvacet let více

STAR.


8 názorů

Zeanddrich E.
26. 01. 2022
Dát tip Benetka

.. .

JEŠTĚ DODATEČNĚ TAKÉ PŘEJI VŠE NEJLEPŠÍ K SVÁTKU , krajane,..., Slávku.. :)


blacksabbath
25. 01. 2022
Dát tip Benetka

Bene....jsi blázen, ale...krásnej:-))))


annnie
22. 01. 2022
Dát tip Benetka, blacksabbath

Líbám tě na tvář a cinkám ti šampíčkem!


Gora
22. 01. 2022
Dát tip Benetka, blacksabbath, Zeanddrich E.

Asi jsme, Bene, vrstevníci... podle tvých vojenských zážitků, a kořeny mám u Břeclavi:-)

Tak si pěkně oslav svátek...


Kočkodan
22. 01. 2022
Dát tip Benetka

I já svoje přáníčko zakvákám

(a neprotestuj ostře) -

životu udělej blafáka,

pak lásce betony prostřel. ;-)


Alegna
22. 01. 2022
Dát tip Benetka

zasloužil bys originální přání, jenže nejsou zrovna k mání a je mi to líto

 a tak se přidávám k Hance .... a hodně štěstí a lásky

... mám pocit, že čím víc člověk pro lásku trpí, tím víc miluje

 


Aru
22. 01. 2022
Dát tip Benetka

taky přilízám k přání svátku ;)

no jo, minulost, ale co s ní, že? :)


8hanka
22. 01. 2022
Dát tip Aru, Alegna, Benetka, Zeanddrich E.

"Tak všechno nejlepší, zdraví a tak,ať všechno Ti jde tak, jak chceš,sám nejlíp víš, co se má Ti přát,a nám stačí, že žiješ, že jseš."

(požičala som si od iného pesničkára, lepšie by som to nedala...)

tú hokejovú nepoznám, pekná je i keď smutná...ktovie, ktorý z našich si ju bude spievať po ZOH...v nominácii som čakala niektoré mená a nie sú tam...)

o Tvojej láske toho veľa neviem, len to, že sa veľmi, veľmi, veľmi trápiš...je to ešte láska?

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru