Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TD - Darčeky a obdarovaný- á –é

23. 01. 2022
12
17
360
Autor
Abakus

...možno trochu atypický darček, ale nik iný tých 8 cm nespraví...

 

Darčeky a obdarovaný- á –é

Alebo bude milostivej stačiť 8 centimetrov betónovej dosky k 80. narodeninám?  To možno neviem. Ale viem, že nerada dávam veci, ktoré sa nedajú zjezť, zodrať, zničiť. Rešpektujem problémy iných domácností a ich zápasenie s priestorom a časom. Ani jedno nie je relatívne. Nie je tak veľký dom, aby sa  nedal zapratať dečkami, háčikmi, vrtačkami...Nedávam do daru sviečky, zadajú sa mi príliš  funebrácke, kostolné  a málo radostné.

Betónová doska možno tiež nie je radostná, a proti prejavom radosti, alebo náhlym hnutím mysle bude ešte trochu vystužená železným roštom. A bude  nato, aby sa Eva na rozbitom betóne  /ten tam je teraz/ nešmykla a nespadla. Vo veku 80 rokov by to nemuselo dobre dopadnúť.  A lepší darček, než je oných 8 centimetrov betónu som nevymyslela. Myslím, že je to viac, ako by mohlo byť luxusné hrobové miesto hoci aj priamo pri Dubčekovi. Pri Kováčovi nie, lebo na Ondrejskom cintoríne sa vraj už nepochováva. Výnimku majú zrejme povolenú iba hlavy štátu. A na tajňáka mám pochovaných iba starých rodičov na Kozej bráne, lebo tam tiež nie je dovolené hýbať, alebo osádzať betónové, ale ani kamenné dosky.  Ale kradnúť sa tam môže a mohlo. Pretože všetci moji príbuzní z Kozej brány už o svoje dosky na ležato prišli.

Dúfam, že mojich osem centimetrov vyztuženého betónu poteší.

 

 


17 názorů

Kočkodan
23. 01. 2022
Dát tip

To potěší. Na beton.



Abakus
23. 01. 2022
Dát tip

Janina6 - ďakujem veľmi pekne.


Abakus
23. 01. 2022
Dát tip 8hanka

8hanka - mea culpa, ale dalo sa to predpokladať, že k tomu príde. Málokedy píšem jasne a jednoznačne. A tiež som technický antitalent, keby som bola talent, tak už dávno tam ten betón vysypem.


8hanka
23. 01. 2022
Dát tip

som technický antitalent, zle som pochopila:)

 


Abakus
23. 01. 2022
Dát tip

8hanka - toto je iba darček a netýka sa hrobu, iba vchodu do domu, ale chápem tvoje sväté rozhorčenie. 

Asi to na hrob nemusí byť vystužené železným roštom, iba aby človek nerušil okolitých nebožtíkov svojím občasným vstávaním.


Janina6
23. 01. 2022
Dát tip

Originální!


8hanka
23. 01. 2022
Dát tip Gora

nápad dobrý ale pre mňa nepoužiteľný...mám už síce svoj hrob a dokonca aj svoju betónovú dosku s rodičmi, ale ja tam nechcem, zvykla som si na slobodu a nie byť niekde zabetónovaná s kopou červov...mojim snom je byť po spálení rozviata na levanduľovom poli, deti sľúbili...nezaberiem žiadne  miesto na cintoríne:)


Lili.
23. 01. 2022
Dát tip

Čas,ano,potvora jeden.Ten hlodá,kouše,žvýká,hryže...ale fakt příjemné dílo.


Abakus
23. 01. 2022
Dát tip

F.M.R.C. - chyby v betóne ukáže až čas a  dúfam, že to tomu času dlho potrvá.


Abakus
23. 01. 2022
Dát tip

Gora - ďakujem, kedy máš najbližšie sviatok?


Abakus
23. 01. 2022
Dát tip

Alegna - vymyslené som to mala okamžite, ale čakám na dobré počasie a  aby môj stavbár /murár. alektrikár - všetko v jednom/ mal dva voľné dni, aby to tam "položil"


Abakus
23. 01. 2022
Dát tip annnie

Annie - 8 centimetrov  betónu je slušná váha, dron by ti to iba nadronil.


Lili.
23. 01. 2022
Dát tip

To je velmi originální a myslím,že celkově to nemá chybu.


Alegna
23. 01. 2022
Dát tip Helen Zaurak

věřím, že potěší, líbí se mi originalita dárku, ale ještě víc, že darující o obdarovaném přemýšlí a chce pro něj to nejlepší


annnie
23. 01. 2022
Dát tip

Nemám nejmenší pochyby. Mně bys tím rozhodně velmi potěšila. Tip a.


Gora
23. 01. 2022
Dát tip blacksabbath, Helen Zaurak, Janina6

Snad... není nad praktický dárek!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru