Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Čaj

12. 02. 2022
1
9
219
Autor
Pohorka

smutek v duši 

každým dalším napitím

čaje ubývá 


9 názorů

Kočkodan:

Maryšu zruší

v čaji ucítil utrejch

pravý, levý hák


Kočkodan
17. 02. 2022
Dát tip

Pohorko, já rád upravuji cizí dílka a dovolím si to přeorat i tobě. V dobrém. Snad ti to nebude vadit. (smajlík)

 

Aj!

 

Vávru to ruší

zdá se - každým napitím

život ubývá

 

Maryša tuší

vidí průběh zabití

úsměv ukrývá

 

Moc ji to vzruší

manželu je na blití

Vávry ubývá


Alenakar
17. 02. 2022
Dát tip

Ještě mě napadá: pokud by tě zajímala moje senrjú, můžeš se podívat třeba na senrjú z 25.10. 21 (Strašáci) v doporučených básničkách na mé autorské stránce.


Alenakar
17. 02. 2022
Dát tip

Pohorko,

posílej avíza. V tabulce Avíza zamodři mé jméno, stiskni Ctrl a pošli. Píšu hodně kritik a tak bez avíz nevím, kdo mi odpoví a kdo ne.

Ano - mezi haiku a senrjú je podstatný rozdíl. Senrjú v Japonsku nesvazují tak striktní pravidla, senrjú zpracovává humorné náměty nebo vyjadřuje ironický postoj k realitě. Haiku se týká spíše vážných témat, hranice mezi h. a s. bývá však i v japonské literatuře nejasná.


Pohorka
14. 02. 2022
Dát tip

Senrju a Haiku. Jsou rozdílné utavry ne? 


Alenakar
14. 02. 2022
Dát tip Pohorka

Pohorko,

pokud to s haiku myslíš vážně, tak koukni třeba na senrjú Náhrobek od autorky atkij na tomto panelu z 12.2.


Alenakar
14. 02. 2022
Dát tip

Pokusím se o malou improvizaci na tvou miniaturku. Sice to není nic moc, ale třeba tě to k haiku trochu přiblíží.

 

Dopil kávu sám -

Ptá se sedliny na dně

proč nes nepřišla

 

Tip do začátků a hodně štěstí na tvé cestě za haiku.


Pohorka
13. 02. 2022
Dát tip

Ten smutek je z toho, že čaj ubývá... 


Chybí mi tam nějaké docvaknutí. Jakoby to celé byla jen jedna část - smutný člověk upíjí čaj - a co s tím?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru