Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

u vás taky?

Výběr: Gora, PavelK
21. 02. 2022
23
36
668
Autor
Dagmaram

za oknem hvězdy -

na stůl vrhá stín ještě

ta vánoční


36 názorů

Dagmaram
27. 02. 2022
Dát tip Gora

Ano, vrhá. Teď jen ten "obyčejný", jak na ni padá světlo pokojové lampy. Ale vlastně ona i tato hvězda je původcem svitu - to když rozzáří naše obličeje.

za výběr dekuju :-)


PavelK
27. 02. 2022
Dát tip

Ještě vrhá stín?

Výběr.


Dagmaram
25. 02. 2022
Dát tip

Alenakar, taky zrovna v tomto vidím těžiště těch tří řádků.

Děkuji, žes četla a ocenila :-)


Dagmaram
25. 02. 2022
Dát tip blacksabbath

joj, ale máš pejska, že? ty teda na kytky asi moc nejsou, ale společníci jsou bezvadní

svého času mi to s květinami tak nějak přirozeně šlo, teď je občas nechám v tom frmolu na suchu. A ony se na tu moji péči nepéči pak vybodnou.


Dagmaram
25. 02. 2022
Dát tip

Evžeie, tak to ti svým progresem hvězda určitě udělala radost :-)


Alenakar
24. 02. 2022
Dát tip

...Hvězda, která vrhá stín...  Tip.


já ji ani nekoupila....krom jednoho dne (25( jsem tady sama a s kytičkama to moc neumím....bylo by mi jí líto :-)))))


Vlastně předloňská. Původně to byla taková chcíplotina a za rok v zimní zahradě se vzpamatovala a před vánocemi rozkvetla. :-)


Dagmaram
23. 02. 2022
Dát tip

black, že ty jsi málo zalévala :-D


Dagmaram
23. 02. 2022
Dát tip

Evženie loňská nebo předloňská? Zvědavý smajlík 


Dagmaram
23. 02. 2022
Dát tip

Kami, tak tohle bych nevyčenichala, zajímavé sledovat pochod tvých nápadů a myšlenek 


Dagmaram
23. 02. 2022
Dát tip

Kočkodane to je ale krásně kreativní asociace, díky za odtajnění.


Dagmaram
23. 02. 2022
Dát tip

Díky Helen, to jsem moc ráda


u nás ne:-(...............*/*******


Kvete mi ta loňská.


Kamamura
22. 02. 2022
Dát tip

Dagmaram - návod milerád poskytnu! Ty mluvíš o hvězdách, já přidávám parafrázi o měsíci ve stylu literátských chlastaček ze staré Číny. Ve snaze vyčarovat na ústech ostatních hostů smích se nic nejmenuje přímo, všechno je metafora metafory jiné metafory... severští skaldové to prý dokázali až do sedmé úrovně. 

Ergo - báseň je o měsíci, a v anglosaské tradici existuje pohádkový mem, že je měsíc ve skutečnosti ze sýra. Zároveň mají angličané úsloví "Once in a blue moon", které vyjadřuje přesvědčení, že se něco děje opravdu velmi, velmi vzácně. No a do třetice, modrá je v barva smutku ("Don't be blue!", blues jako melancholický hudební žánr, atd.).

Hodíme ingredience do čarodějnického kotle, zamícháme, a výsledkem je - rokfór, nejznámější druh modrého sýra, který je zároveň i hrdinou mé parafráze na tu tvojí pěknou hajkuli! 

Elementary, dear Watson!


Kočkodan
22. 02. 2022
Dát tip

Dášo, po delší době ti opět doporučuji, aby ses v mých reakčních sedmnáctkách nepídila po nějakém skrytém významu. To by ses také mohla upídit až k exitu (neber dálničně). A to by – alespoň silně předpokládám – citelným způsobem vadilo tvé rodině. Já pasu. Tedy ona tečka měla vlastně přijít pryč – já pasu po slovech s co možná největší rýmovitostí k originálu, takže prostě po tvém „ještě“ se musel na scéně objevit „ještěr“. Nešlo o žádnou narážku, ani například na domů přicházejícího manžela. Natož na jednu z dospívajících a šminky používajících dcerek. (bezřasenkově mrkající smajlík)


Moc hezké, vlídné domovem... :-)


Dagmaram
22. 02. 2022
Dát tip

Můro moc děkuji, culím se od ucha k uchu, jak mě to potěšilo :-)


Dagmaram
22. 02. 2022
Dát tip

Pavle děkuji za podrobnější kritiku, zaujala mě i potěšila.


Dagmaram
22. 02. 2022
Dát tip annnie

díky ann, těšíš mě :-)


Dagmaram
22. 02. 2022
Dát tip

díky Milane :-)


Dagmaram
22. 02. 2022
Dát tip

chlapi, kočkodane, vy jste dnes pro mě hádanka. Jakej ještěr? Že by souhvězdí? Smajliho postavička v nesnázích..


Dagmaram
22. 02. 2022
Dát tip Gora

ahoj Irčo, potěšilo mě, že se ti můj miniútvar možná i bezvýhradně zamlouvá. Díky :-))


Dagmaram
22. 02. 2022
Dát tip

jů kamamuro, já potřebuji návod. Že by snad efekt rokfóru vytvářelo měsíční světlo, které prosvítá dírami v oblacích? 


Dagmaram
22. 02. 2022
Dát tip

Ahojky Norsko, díky za komentář. Musela jsem zagůglit, abych mu porozuměla :-)


Můra73
22. 02. 2022
Dát tip

Krásné! 


PavelK
22. 02. 2022
Dát tip

Super!

Je v tom obraz, pro mě v haiku podstatné. Líbí se mi to načatí a pak dopovězení textu posledním řádkem. Nejtěžší bývá dostat do textu sezóní slovo, tady ho napovídá slovo vánoční, nejspíš se jedná o  leden-únor, ale každý si tam může vložit svůj čas, tím to splňuje další nárok kladený na haiku a to nedořečenost.

Za mne skvělé haiku.


annnie
22. 02. 2022
Dát tip

Vtipné! Moc pěkné. Tip a.


MilanH
22. 02. 2022
Dát tip

:-)


Kočkodan
21. 02. 2022
Dát tip

Důkaz ňáký!

 

Ty mluvíš z cesty

(Rozum v hrst vezmi)

že je za okny ještěr?

zajdi na oční


Gora
21. 02. 2022
Dát tip

Dobrý nápad dobře ztvárněný... Taky ji ještě máme, růžovou...


Kamamura
21. 02. 2022
Dát tip

Po nebi jezdí,

když nedá se do deště.

Rokfór na noční. 


Norsko
21. 02. 2022
Dát tip

To zní Bergmanovsky


Dagmaram
21. 02. 2022
Dát tip

většinou mi vydrží dlouho, ale pak někdy v průběhu roku to vzdá, nebo možná já ..

provinilý smajlík


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru