Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dospívání

20. 03. 2022
3
6
422
Autor
Báseň_roku

Soutěž v poezii - BR I./2022

 

Každý má možnost připsat TŘI hlasy  NA OZNÁMENÍ O HLASOVÁNÍ soutěže, ne pod báseň. Na tipy či hlasy přímo u díla nebude v součtu hlasů brán zřetel.

 
 
Hrajou hry nedětské
s dítětem...
 
Drží ho v koutě
a nepustí
dokud do něj
nezapustí
svůj zmar i
svoji nenávist.
 
Nelidskost cvičí-
s mou duší posiluje
a potom mě odhazuje
na žíněnky
stokrát zléhané
jazyky,
které hladí
už první sousta
z mého mládí.
 
Hrajou hry nelidské
s dítětem...

6 názorů

Silene
27. 03. 2022
Dát tip

Můj tip na autora rovněž RJV. Téma, styl. 


S těmi jazyky to vnímám jako věrolomnost dospělých vůči dětem... tady souhlasím s Radovanem, že by dílko chtělo doladit - ale téma je fakt mrazivé...


co když blafuju 


Radovane Jiří Voříšku, dokud jsem se nepodíval na komenty, měl jsem tak trochu podezření, že autorem básně jsi ty.

Báseň je každopádně zajímavá.


Janina6
21. 03. 2022
Dát tip Gora

Mně přijde průzračná. A hodně znepokojivá a smutná.


I když je dílo zařazeno do volného verše, vadí mi - nepustí / nezapustí (gramatický rým jak Brno)

Chybí mi dynamické sjednocení básně jako celku. I dějově mi přijde nejednotná. Je tam zmar, nenávist, nelidskost vsívaná nějakými vlivy do duše dítěte, pak jakési jazyky které najednou hladí první sousta mládí. Kde se vzaly v tolikém zmaru? O co šlo? Toto by chtělo dopracovat.

Báseň má silné sdělení a proto si myslím, že se na ní mohlo více zamakat, že by si to téma zasloužilo.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru