Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

duo eko

Výběr: Gora, Radovan Jiří Voříšek
11. 04. 2022
18
19
372
Autor
Dagmaram

solární pole -

trávu mezi panely

spásají ovce


19 názorů

per_zay
20. 04. 2022
Dát tip

hmmm ... T


jo, to je ono ve všech směrech


Dagmaram
17. 04. 2022
Dát tip

díky black za smajliho ;-)


:-))))


Dagmaram
13. 04. 2022
Dát tip

Pavle díky, bohatý a inspirativní komentář


Dagmaram
13. 04. 2022
Dát tip

kočkodane, precizní, jako jindy a vždy


Dagmaram
13. 04. 2022
Dát tip Janina6

Janino, možná je vtip v určitých situacích vyjádřením něčeho, co je (ne)obyčejně zajímavé. Tady by to asi tak bylo :-)

díky za čtení


Dagmaram
13. 04. 2022
Dát tip annnie

bavila jsem ráda a3n :-)


Dagmaram
13. 04. 2022
Dát tip

ahoj cassy, díky za tvá slova :-)


Dagmaram
13. 04. 2022
Dát tip

zboro, možná to už opravdu někdo napsal přede mnou, že jsem první zaručit nemůžu :-)

za sousední vesnicí je oplocené pole plné solárních panelů a mezi nimi spásají trávu ovce. Mají tam i přístřešek. Dokážu si představit, že majitel pole tuto kombinaci někde okoukal..


Dagmaram
13. 04. 2022
Dát tip Gora

Irčo moc díky, těší mě, že jsem to "trefila" :-)


PavelK
12. 04. 2022
Dát tip Radovan Jiří Voříšek, Janina6

Janina6:

Janina6: Dobrý dotaz. Podle Aitkena, který se zabývá haiku v knize Vlna Zenu haiku nikdy nehodnotí, pokud je něco vtipné už to je hodnocení a je to senrjú. Haiku musí obstát v poetice takovosti, je to něco jako závan nekonečna na nejobyčejnějším obraze. Ale, podle mne, text buď může být záměrně vrstevnatý, nebo jej lze vrstevnatě vnímat. Tím myslím, že obstojí jako haiku ve své takovosti, což je u haiku primární, zároveň může být vnímán jinak, třeba vtipně. Toto druhé vnímání by ale nemělo být hlavním záměrem autora haiku.

K dílu: Text je postaven na absurditě a kontrastu, moc se mi líbí. Četl jsem nějaké překlady evropských haiku, myslím, že by do toho rámce zapadlo velmi dobře, Psát se dá jen o tom co nás obklopuje a nespoutané přírody ubývá, možná to sebou nese přirozený tématický posun. Někdo by mohl, namítnout, že chybějící sezóní slovo ho posouvá spíš k senrjú. Asi to tak je. Pro mne to je především povedený text, který svoji autentičností má pro mne hodnotu.


Kočkodan
12. 04. 2022
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

 

Syn zlobí v škole

dělá samé maléry

švih řemen otce

 

Zas krávo, vole

hádka mezi manželi

moc krásné konce


Janina6
12. 04. 2022
Dát tip

Vtipné haiku? Dovolují to vůbec "pravidla"? :-))


annnie
12. 04. 2022
Dát tip

Velmi pobavený tip a.


cassy
12. 04. 2022
Dát tip

naděje...(protože věřím, že to není poté, co zmizeli lidé)


Zbora
11. 04. 2022
Dát tip

Mám neodbytný pocit, že už jsem ji někde četl.


Gora
11. 04. 2022
Dát tip blacksabbath

Dobře, Dášo - výborný postřeh a lehkou rukou napsané ekohaiku...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru