Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Malý psí příběh

30. 04. 2022
18
33
561

Bilbovi už bylo 6 let.  

Když jsme si ho přinesli domů, vešel se mi do dlaní. Vlastně na nás ani neměl zbýt, ale lidé, kteří si ho zamluvili, ho viděli a nechtěli. Prý je partiový.

,,Vám se líbí?" S obavou se zeptala paní z Domácí péče.

,,Ano, nám se moc líbí. Je nejhezčí ze všech." A to opravdu je. Přestože má podkus a měl štěněcí kýlu, byl prostě nejzajímavější.

,,Pojmenovali jsme těch 5 pejsků podle Hobitů. Ale ten pátý musel dostal jméno podle starého pána - Bilbo."

,,Hezké jméno, to mu necháme."

Asi po roce nás chovatelka upozornila, že každý z brášků má nějakou nemoc. Jeden slabší srdce, další nemocná játra nebo ledviny, či klouby.

Krevní testy ukázaly, že Bilbo je zdráv. Až na občasný zánět očí.

,,Nepřipadá ti, že moc pije?" Pozorovala jsem ho, jak vyprazdňuje celou misku s vodou.

,,Jdeme pro nové kapky, tak se zeptám doktora." Tak nějak jsem ale tušila, že to dobrá zpráva nebude.

,,Vaše podezření musím potrvdit. Je to cukrovka." Z krve se to potvrdilo a načetlo se děsivých 25 jednotek.

,,Všechno vám vysvětlíme a budete mu to sama doma píchat." Důvěra, do mne vložená, mi podlomila kolena. Prošla jsem instruktáží a byla tímto pasována na domácího lékaře.

Něco jiného je píchnout sobě látku na ředění krve a napíchnout jiného živého tvora.

Ale výsledek za to stojí.

Bilbo se rozveselil, pobíhá jak štěňátko a vůbec se na mě nezlobí.

Je neuvěřitelné, co všechno se člověk musí naučit, aby pomohl někomu, koho má rád.

Jsem ráda, že jsem to dokázala.

 

 

 

 


33 názorů

Aru
04. 05. 2022
Dát tip

to víš silvestr, ale dostal se z toho kočičák :)


Aru, zlomenina musí být taky děsná, ale hlavně, že se z toho dostanou :-)


Děkuji, Majaks, moje malé povídky jsou o obyčejných věcech.  A já jsem dokázala pomoci svému psu. :-)


Abakus, nyní už vím, že je to o zvyk.


Ivi, jinak to prostě nejde :-)


Renato, náš Bilbo je nejlepší :-)


Zatím to vypadá slibně, Lído, má mne pořád rád.


Děkuji, Markel.


Díky za tvůj příběh. Pokud to nepostrádáš, bylo to nabytečné a život je hned lepší :-)


Jak léta kvačila kolem, vyrostlo mi cosi odporného v podpaždí. Vypadalo to zbytečně, kožnatě, a bezcílně to plandalo, ale když jsem si to rozedřel při zvedání činek, tak z toho tekla krev. Bez dlouhého přemýšlení jsem to uřízl první čepelí, která mi přišla pod ruku. Zabolelo to jako odkopnutá milenka, a trochu dramaticky to krvácelo, ale je to pryč. Co to jen mohlo být?!


Aru
02. 05. 2022
Dát tip

ale někdy je to stresující.

my jsme zase v lednu kocourka lěčili ze zlomenin


Abakus
01. 05. 2022
Dát tip

Tiež som svojho času nafasovala k mačke injekčnú striekačku, ale nepodarilo sa mi trafiť kožuch.  Potom som ale usilovne - rozumej asi dva krát pichla mame niečo na riedenie krvi.


uděláme - co můžeme


bixley
01. 05. 2022
Dát tip

Evži, nevím,jestli bych to zvládla, ale asi taky ano, kdybych měla o někoho tak suprového jako Bilbo strach.

Líbí se mi, jak jsi to vyprávění pojala konfrontačně s těmi dalšími zájemci. 


Alegna
01. 05. 2022
Dát tip

Zdravím Bilba, paničku mu ze srdce přeju a taky oběma hodně společných roků.


Markel
01. 05. 2022
Dát tip

* :-))


To bych byla moc ráda, Čudlo :-)


Čudla
30. 04. 2022
Dát tip

Bilbo má štěstí na paničku. Určitě ho čeká ještě spousta spokojených psích let. /*


Díky, mám ho ráda.


Jamardi
30. 04. 2022
Dát tip

Jsi dobrá.


Děkuji ti, dievča. :-)


No Luboši?! Ještě že tě nenapadlo něco horšího.


Ireno, o Bilbovi jsem už psala. Je to náš devátý pes, malý podvraťák. Ty mám nejraději.


to je krásny príbeh***


Kočkodan
30. 04. 2022
Dát tip

Bilbo má štěstí, že se jeho páníček nejmenuje Cvach.


Gora
30. 04. 2022
Dát tip

Bilbu asi znám, viď? To jen poznámka pod čarou.


Evženie Brambůrková
30. 04. 2022
Dát tip annnie, Gora

Děkuji za milá slova. Určitě se budu snažit být co nejšetrnější a taky se těšit z toho, že je s námi. :-)))


Gora
30. 04. 2022
Dát tip

Napsalas miniaturu  o citu k "němé tváři", který posouvá naše vědomí toho, co vlastně dokážeme... tip.

 

 


vesuvanka
30. 04. 2022
Dát tip

Moc hezký psí příběh :-))). Bilbo ví, že ho máš ráda a proto Ti důvěřuje, a tak tu "včeličku" snese. TIP


annnie
30. 04. 2022
Dát tip

To je hezkej příběh, Evženie! A s hepáčem!!! Tak to dvojnásobnej tip a.


Když nikdo jiný se k tomu nemá.


8hanka
30. 04. 2022
Dát tip Alegna

si dobrá...

sebe pichnem injekciu, mačičke som nedokázala...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru