Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rozpor

07. 05. 2022
17
15
451
Autor
cassy

Přezrálý medvěd

ochořel dávnými úly

Už celou věčnost

kyne v něm rozhodnutí

zardousit zajíce lišky

i den v barvě bílé

Obraz a odraz:

rovnoběžky se potkávají

v nekonečnu


15 názorů

(PS:  musím se přiznat, že bez nápovědy od Snake bych trošku tápal :) )


Silene
10. 05. 2022
Dát tip

Safiáne, možná se jedná jen o překlep v sufixu, leč zaujal jsi mě, a tak ti píši, přiznávám, uvázl jsi mi v hlavě svou poznámkou. Sleduješ-li tvorbu nicku cassy setrvaleji, snad se dalo postřehnout, že minimálně v rovině zde prezentované autorské tváře jde o muže zralého věku. 


Silene
08. 05. 2022
Dát tip

Cením si vstupní metafory a první pětici veršů bych i zcizila. U šestého už jistotu ztrácím, asi proto mě fascinuje. 


Safián
08. 05. 2022
Dát tip

cassy, já nevím nic. Jen čtu. Obsah jako takový mě příliš nezajímá, ten je věcí autora. Mě zajímá jen to, jak je tento obsah přesvědčivě zpracován. A když vidím, že jsi použila závěr, který by se hodil, nebo spíše nehodil, téměř ke každé básni, tak se mi to nelíbí. Četl jsem tu od tebe řadu pěkných, několik dokonce velmi pěkných, básní, ale tato k nim nepatří. Ale co záleží na mém názoru, když se čtenářům líbí.


cassy
07. 05. 2022
Dát tip

Díky všem za přečtení, komentáře a upozornění na překlepy. Snake můj záměr vyjádřil dost přesně. Obraz je to, co Rusko "maluje" samo o sobě, odraz pak tvář v zrcadle... (Nechci být impertinentní, rozhodně necítím, že mám patent na cokoli, ale hlavně, že Safián to ví...)


Andělka1
07. 05. 2022
Dát tip

***


annnie
07. 05. 2022
Dát tip

Přezrálý, leč věčný... Tip a.


Safián
07. 05. 2022
Dát tip Gora

Poslední dva verše jsou z jiného světa. Jako by autor nevěděl, jak dál. Podle mě je Voříškova otázka na místě. Není tak ignorantská, jak se komentátorům zdá.


Luzz, no vidíš a mě to zajímalo, co tím chtěl básník říct. Medvěd mě nenapadl, že je to ruský medvěd.

A děkuji za ti ukázku analýzy osobnosti s absencí znalosti oné osobnosti. Jen s tím stárnutím to je fakt. 


Gora
07. 05. 2022
Dát tip

cassy, trefné...

novotvar či překlípek? roznoběžky se potkávají


atkij
07. 05. 2022
Dát tip

... a zdánlivě nemožné se stává skutecností...


yss
07. 05. 2022
Dát tip

velikášstvo,potreba presadiť svoje ego, deň vo farbe bielej môžem chápať aj ako symbol bielej vlajky ale zároveň, ak vychádzam z obrazu Ruska, možno aj 8.5.. a istá irónia až absurdita v závere, ktorá len podčiarkuje význam tohto konania.

Inak koment RJV nechápem vôbec.


Luzz
07. 05. 2022
Dát tip

úplně voříškův zbytečnej komentář. ptát se takto okázale "co tím chtěl básník říci" je docela hezká ukázka ignorantsví.

mě spíš napadlo, že se může jednat o stárnoucího člověka, který pozvolna ztrácí soudnost (ale možná je ten můj výklad podmíněnej tím, jak se zrovna tu někteří lidé projevují)


snake_01
07. 05. 2022
Dát tip Zeanddrich E.

Radovane, význam je tady jasný: Přezrálý medvěd/ ochořel dávnými úly je taková holanovská metafora pojmenovávající současné Rusko a jeho snahu o návrat "starých dobrých časů."

Podle mě je to trefné a zároveň dostatečně podnětné, aby vybízelo k interpretaci.


napadá mě otázka - co tím chtěl básník říci?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru