Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Poslední báseň...

15. 06. 2022
17
8
418
Autor
Lami

 

 

 

Poslední báseň bude jiná -

jen deset veršů, krátké vyznání.

Je láska v ní, jež v srdci vyzvání

a každou kapkou krve vzlíná.

 

Ta slova náleží Ti, paní

a dokud dýchám, dokud budu žít

sám sobě přísahal jsem nezradit

tu tvář co vídám v usínání.

 

Má láska - co o ní vlastně vím?

Je stále živoucí a mladá.

Ten cit svou vůlí neovládám -

 

panuje, já pouze otročím.

Tím větší slast, čím víc jsem spoutaný;

jak otrok Tvůj sám jdu si pro rány.

 

 

 

 


8 názorů

Philogyny
19. 06. 2022
Dát tip Gora, Alegna
Já tuším vše: vás urazí  mé tajemství, jež se vám vzdává.  A vaše hořkost pohrdavá  se v hrdém zraku odrazí.  Co chci? Proč spěchám odhaliti  vám duši svou tím dopisem?  A jaký podnět, může býti,  pro zlobný posměch dávám v něm!  Když tenkrát maně jsme se střetli,  já, zahlédnuv váš úsměv světlý,  té něze bál se věřiti  a známé city popíraje,  i když má volnost ponurá je,  přec nechtěl jsem ji ztratiti.  A co nás rozloučilo dále...  Nebohý Lenskij v oběť pad...  Všeho, co miloval jsem stále,  já musel jsem se tehda vzdát;  všem odcizen a cizí všemu,  já viděl v klidu, volnosti  náhražku štěstí, radosti!  Jak zmýlil jsem se ke zlu svému!  Ne, každou chvíli vidět vás,   být vaším stínem, který vnímá   rty v úsměvu, váš něžný hlas   očima zamilovanýma,   jen vnímati, jen duší pít   váš zjev, v němž božstvo tuším kvésti,   vám před očima v mukách mřít   a mizet, zhasínat... toť štěstí!  Jen přelud je to; nazdařbůh   se vleku pro vás, nevím kudy:   mně drahý den, i chvíle tuch.   Ale jen v marném běhu nudy   uniká čas, mně souzený.   I tak je těžký, zkalený.   Já vím: mé dni jsou vyměřeny;   abych jim dodal trochu ceny,   už ráno chci být ujištěn,   že jistě uzřím vás ten den...  Jak nemít strach: v mé prosbě tiché   že vaše přísnost uvidí jen rozmar   zchytralosti liché —   a s odporem ji odklidí.   Kdybyste znala, jaká trýzeň  je v krutém ohni lásky mé  i v rozumu, jímž horkou žízeň  své krve věčně krotíme;  chtít kolena vám objímati  a v prachu, zalit slzami,  svou zpověď, lítost svou vám lkáti,  vše, vše, co klidu nedá mi :  a přitom všem se chladným zdáti,  nezradit okem, slovem cit;  předstírat v rozhovoru klid  a s úsměvem vám naslouchati!...  Jsem u konce však: nebudu   se sobě vzpírat v marném zdání;   vím, nemohu již: Jste má paní,   vzdávám se svému osudu." —XXXIII.A čeká marně. Druhý, třetí  list napsal, žádná odpověď.  Až jednou... Div jí do objetí  nepadl u známých. Co teď?  Nevidí zraku Eugenova.  Je cizí, přísná. Nemá slova. A zima, zima vane z ní  jak o Kristovo zrození!  Oněgin zrakem přibil by ji.  Můj Bože! Tvrdě sevřené  rty jak by byly z kamene!  Kde soucit, rozpaky se kryjí?  Kde stopa slz? Ne, není tu!  Svit hněvu spíš než soucitu...

Lami
16. 06. 2022
Dát tip 8hanka

Velice všem děkuji za milá slova.Udělala mi opravdu velkou radost.Za tu starodávnost může asi Dante, kterého právě čtu.


Alenakar
16. 06. 2022
Dát tip Lami

Takové klasicky pojatý masochismus... 

Pěkný sonet. Tip.


Diana
16. 06. 2022
Dát tip Lami

DOKONALÉ !  A to po všech stránkách *******


Evženie Brambůrková
16. 06. 2022
Dát tip Lami, blacksabbath

Ta starodávnost je půvabná.


Lenochod
15. 06. 2022
Dát tip Lami

Je to zároveň něžné a zároveň dramatické. Krásně zrýmované, trubadúrské... :0)


8hanka
15. 06. 2022
Dát tip Lami

pri čítaní som si predstavila neznámu dievčinu sediacu za oknom pozerajúcu do diaľky a čakajúcu na...?

Báseň jemná, pripomínajúca starých majstrov, hladí aj bolí zároveň...ak je dotyčná reálna, je mi jej ľúto, že nevie, o čo prichádza...


Rhodesie
15. 06. 2022
Dát tip Lami

Moc hezký. Obsah, forma, takže doufám, že není poslední...Tip


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru