Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Psí oči

20. 07. 2022
23
43
576
Autor
Gora

creepypasta - snový horor

 

Na to sídliště mne dovezla městská linka.

Nechápala jsem smysl své cesty, a tak si teď jen užívám toho, že nic nemusím, že na mě nečeká obvyklý ranní kolotoč jako doma.

Po svahu běží bílý pes s černou mordou a střapatýma ušima. Nikde ani človíčka, kterého bych snad znala anebo který by si všímal mě, vidím jen povědomou siluetu zvířete. Je tolik podobný border kolii, kterou jsem kdysi mívala… Vprostřed kopečku se psík zastavil a upřel na mne pohled. Vědoucí, radostný, a přece nějak odtažitý. Panečku, to je přece ona, Frída!

Frído… ach, Frído… udělám pár kroků směrem ke zvířeti, i když mě nějak mrazí. Nejspíš z faktu, že odešla už před pár lety na onen svět. Stojí na místě, dívá se, jen promluvit a z domů kolem přicházejí ještě menší psíci, támhle čivava, vedle mopslík, těch je! Frída si lehla, čivava jí vylezla na hřbet a fenka s ní lítala po svahu tak rychle, jak to uměla snad jen ona, když u nás na statku zaháněla ovce, kozy, slepice, prostě vše, co se octlo mimo svůj obvyklý výběh. Za chvíli si s čivavou vyměnil místo tlustý mopslík a tak to šlo dál až do úmoru. Frída se zdála unavená, nechápu, proč s nekonečnou trpělivostí vozila ty malé otravy na zádech dál, proč je nesetřásla.

Občas na mě psíma očima koukla, asi co tomu všemu říkám. Je to snad TEĎ, v životě po životě její nový úkol? Neužila si dost těžkých chvil a hladu? Během okamžiku mi hlavou proběhlo vše, co jsem o osudu nalezenky z Chorvatska znala. Co jsme prožily společně, když u nás našla domov.

Pokusila jsem se být jí blíž, ale nedalo se projít neviditelnou clonou. Podívala se naposledy, odevzdaně a smířeně, a zmizela s jakýmsi štěnětem na hřbetě ve vyšším patru zástavby, kam jsem už nedohlédla.

Otázky bez odpovědi přerušil další linkový autobus. Podzimní slunce vysvitlo naplno. Ozařovalo cedulku na okně. Nezamyslice a zpět. Nevím, neznám... ale hlavně že jede i zpět!

 

Ze snu mě nelítostně vytrhlo zvonění mobilu. Ranní ptáče - táta.

Rozespale pozdravím.

„Ty ještě spíš? Jen jsem ti chtěl říct, že jsem se rozhodl přestěhovat na důchod z Chebu zpátky na Moravu, tam, kde jsem vyrůstal. Do míst svého dětství."

„Prosím tě, co tě to popadlo," chci dodat  - teď, na stará kolena, ale raději jen polknu zbytek věty.

„Zpátky na vesnici. Jmenuje se Nezamyslice. Vede tam dráha a jezdí autobus, to je velká výhoda. Tak co tomu říkáš?“

Ihned jsem v obraze...

Nebýt otce, tenhle sen by se propadnul do nevědomí jako většina ostatních.

 


43 názorů

kvaj
04. 10. 2022
Dát tip

Není zač. Člověk to v odstupu vidí líp.


Gora
04. 10. 2022
Dát tip

Babu, děkuju. Jeden z mých / ne právě nejveselejší/ snů, který jsem za čerstvé paměti zaznamenala.


Gora
04. 10. 2022
Dát tip

Je to tak, první odstavec je zbytečný, a to jsem se mu věnovala nejvíc:-)... a děkuju.


Gora
04. 10. 2022
Dát tip

Díky, kvaji, ještě se podívám!

S odstupem ledacos vidím jinak.


kvaj
04. 10. 2022
Dát tip

Moc pěkné, až na první odstavec, který se mi zdá klišovitý a ostatně zbytečný. Mám pocit, že bez něj by text nic neztratil.


Gora
22. 07. 2022
Dát tip annnie

Děkuju, annnie.


annnie
22. 07. 2022
Dát tip

Pěkná "náhodička"...


Gora
21. 07. 2022
Dát tip

Karle, díky, ano, Frída už párkrát účinkovala v mých povídkách, byla to nezapomenutelná psí slečna...


K3
21. 07. 2022
Dát tip

Dobře to do tvé série zapadne, Irčo. Frida se už ve tvé tvorbě objevila, že? Nebo se pletu? Líbí se mi takové příběhy kde se zbytečně neplýtvá slovy. Příjemné snění. Frida, ŽIJE, byť jen ve snu.


Gora
21. 07. 2022
Dát tip

Biskupe, díky ti... máš pravdu, ona to nebyla přímo ves, kde otec vyrůstal, proto mi to tak vysvětloval... doplním a dík!


Gora
21. 07. 2022
Dát tip

Díky, Luboši! To mě těší.


Pěkně, citově napsáno.

Co mě zarazilo - „Zpátky na vesnici. Jmenuje se Nezamyslice. Vede tam dráha a jezdí autobus, to je velká výhoda. Tak co tomu říkáš?“ X "Do míst svého dětství."

Jedná se o otce protagonistky. Opravdu by jí musel vysvětlovat, ve které vesnici vyrůstal a co tam jezdí...? Jako jeho dcera by to místo buď navštívila, nebo o něm už slyšela nejmíň stokrát...


Kočkodan
21. 07. 2022
Dát tip

Irčo, rozhodně ti tady nenapíšu, abys mi s podobnými dílky vlezla na záda. (mrk)


Gora
20. 07. 2022
Dát tip

dievča, děkuji!


 zaujímavo prepojené ... pekný príbeh***


Gora
20. 07. 2022
Dát tip

Jarmilo, zajímavý pohled, díky!


Jamardi
20. 07. 2022
Dát tip

Děkuju. Já to vidím s tím psem pozitivně. On nemohl za tebou, proto ten pohled, ale je v pořádku a něčím se zabývá, má tam práci a ta ho nezbavuje energie....Smysluplně žije.


Gora
20. 07. 2022
Dát tip

To určitě je... díky!


Mně se zdá hlavně o práci a to je horror, když ti pění pivo a máš líný personál. :-)


Gora
20. 07. 2022
Dát tip

... přesně, Markel... děkuju.


Gora
20. 07. 2022
Dát tip

Andrieno, těší mě, žes četla a komentovala...


Gora
20. 07. 2022
Dát tip

Jani, děkuju...


Gora
20. 07. 2022
Dát tip

Renato, děkuju, mini povídka tohoto typu snad osmá či devátá... souhlasím, že selanka /ten sen/ pro mě nebyl...


Gora
20. 07. 2022
Dát tip

Díky, Jarmilo - ty řady paneléků byly do svahu, mezi nimi prudké "loučky"... 


Markel
20. 07. 2022
Dát tip

jsou věci mezi nebem a zemí.... *


Andreina
20. 07. 2022
Dát tip

Moc pěkně ztvárněná citovka, taková až do reality. Vše, co je v díle napsáno se mohlo přesně tak odehrát, jak ve snu, tak i dovětek ve skutečnosti. Život si občas dost podivně zahrává s naším podvědomím. 


vesuvanka
20. 07. 2022
Dát tip

Irenko, moc pěkně jsi popsala zvláštní zajímavý sen, TIP


bixley
20. 07. 2022
Dát tip

Ireno, vidět ve snu mrtvého psa, kterého jsi měla ráda, je opravdu horor, zvlášť když celou dobu nosila na zádech malé psíky. Jako za trest. To Ti jistě muselo trhat srdce. Nezamyslice taky coby Moravák znám... Tvé horory už jsou pomalu základ nějaké povídkové sbírky.Jsou v nich denní zážitky propojené do bizarních snových souvislostí. Je to zajímavý žánr,který Ti svědčí. 


Jamardi
20. 07. 2022
Dát tip

Pěkný, uklidňující sen. I s těmi Nezamyslicemi, to jsem pak pochopila z komentáře. Ráda jsem četla.

Jak to myslíš s tou travnatou plochou mezi patry a svahem? Domy ve svahu?

 


Gora
20. 07. 2022
Dát tip

Díky, Lído!


Alegna
20. 07. 2022
Dát tip

Zapsat sen není snadné, myslím, že se ti to povedlo, četla jsem se zájmem ... taky se mi občas zdá o něčem, co se stane .....


Gora
20. 07. 2022
Dát tip 8hanka

Výborný postřeh, Hanko... po čase /velmi zlém/ byl zpět v Chebu... a děkuju.


8hanka
20. 07. 2022
Dát tip Alegna

zaujímavý sen aj záver príbehu s otcovým telefonátom...občas sa stáva, že sa človeku prisní niečo, čo sa vzápätí stane...

byť aspoň vo sne ešte raz s milovaným zvieratkom je príjemné, ktovie  prečo do  toho zapadajú Nezamyslice...otec sa tam skutočne presťahoval a ak áno, zostal tam? Vzhľadom na ceduľku v autobuce - Nezamyslice a tpět

 


Gora
20. 07. 2022
Dát tip

ivi, děkuju, taky by mě zajímalo, co vše by za tím člověk s esoterickými schopnostmi dovedl najít, jaké souvislosti... díky.


Četla jsem... ba co dím...přečetla vícekrát. Tohle mě dostalo. Fakt se ti to zdálo?.....Pro mě je to skvělé napsání!!!
Je z toho cítit, že jsi ji měla moc ráda!!!! ...kdoví co prožila než jsi se jí ujala..aaa....třeba jste fakt nějak propojené třeba se tvůj život spojuje v tvojí mysli s jejím....Nějaký vykladač snů by ti řekl co to znamená.....
P.S. Také se mi zdává o Bourbonkovi a jeho oblíbeném červeném míči...:-)))....ale tenhle sen není/nebyl horror:-))))).

 


Gora
20. 07. 2022
Dát tip

Rem, mám ve sbírce i drsnější kousky... tohle bylo spíš citově náročné... dík moc.


Gora
20. 07. 2022
Dát tip

Ano, Květoni... samé názvy hodné pozornosti - Viceměřice, Nezamyslice, Protivanov...  děkuju.


To je u nás, u Prostějova! Familiárně se tady Nezamyslicím říká Nezátka. Ale že by se mi o nich někdy zdálo…


Gora
20. 07. 2022
Dát tip

Díky, napadlo mne to asi před rokem, když jsem kdesi objevila žánr snových hororů... dík.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru