Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Černá veverka na mostě přes řeku

07. 08. 2022
13
28
432
Autor
Jamardi

Stalo se to přesně tak dnes dopoledne.

 

Bystrá očka se dívají, dvě uši a střapatá oháňka, dvě vteřiny a už běží přes silnici nejprve vzorně nejkratší cestou, pak zešikma. 
Co by ne, stejně nic nejelo kromě jednoho kola.

Na druhém chodníku se zastavuje a otáčí.
Měří moji rychlost?
Vzpomněla si na slova, že má na kraji vozovky vždy zastavit a rozhlédnout se?
Kdybych tak měla v ruce foťák. Ale nemám a ona na mě nepočká.

Po pár metrech se zastavuji a otáčím já.
Zbytečně, už ji nevidím.
Most je prázdný.

Černá cestovatelka se dostala tam, kam chtěla.

 

 


28 názorů

Jamardi
16. 08. 2022
Dát tip

bixley, je to poprvé, co jsem takto viděla veverku. Díky :)


bixley
16. 08. 2022
Dát tip

jamardi, takové okamžiky je třeba zachytit! Foťákem nebo minipovídkou. Zvířata se s námi postupně učí žít...


Alenakar
12. 08. 2022
Dát tip

Jamardi,

všechna veverčí hnízda, která jsem viděla, byla dost vysoko. Kolik mláďat ale přežije, nevím. Největším nebezpečím pro ně jsou kuny a těch je u nás dost. Kuna šplhá po stromech velmi dobře a je jí jedno, jak je hnízdo vysoko. Kuna vyloupí taky spoustu ptačích hnízd.


Jamardi
11. 08. 2022
Dát tip

Alenakar, řekla bych, že ten strom musí být vyšší, aby měly soukromí. My máme pouze ovocné stromy. Jen jeden soused má obrovskou douglasku, tam bydlí hodně ptáků. Měl ještě velký stříbrný smrk, ten loni uschnul. Tak velké stromy nebyly plánované. Oni vyrostly tak, že si toho nikdo nevšiml. :) 


Alenakar
11. 08. 2022
Dát tip

Jamardi,

veverkám je celkem jedno na jakém stromě si hnízdo z větví postaví. Hlavně musí najít rosochu větví blízko kmene jako základ. Při stavění hnízda strom dost poškodí, protože větvičky odhryzávají, nehledají je na zemi. Letos měly hnízdo na modřínu, v minulých letech na borovicích a nedávno dokonce na sekvojovci mamutím.


Jamardi
09. 08. 2022
Dát tip

Evženie, není to tam žádná dálnice, stačí, když budou dávat trochu pozor.

Mému tatínkovi se stalo, když jezdil s poštovním vozem, že na kraji chodníku stál pes, podíval se vpravo, podíval se vlevo a vstoupil mu přímo pod kola. Nikdo to nechápe.

Dík.


To je dobře. Horší je, když to nestihnou.


Jamardi
09. 08. 2022
Dát tip

Biskupe, tím jsem si jistá. :) Díky :)


Philogyny
09. 08. 2022
Dát tip

Veverky já ráda... Směju se tu, taky je pořád fotím a zjistila, že verka je i maso z býka, má veverčí  uši...ještě, že mám alergii na hovězí maso.  :)


Milé.

A jistě nedostala pokutu.


Jamardi
09. 08. 2022
Dát tip

Romane, děkuju :)


Jamardi
08. 08. 2022
Dát tip

Utgard-Loki, že by něco takového jedl si stejně nikdo dnes nedovede představit. Ale nestraš!


Jamardi
08. 08. 2022
Dát tip

Philogyny, dík :)


Jamardi
08. 08. 2022
Dát tip

Petře, a někomu nepřipadají ani to. Děkuju :)


Jamardi
08. 08. 2022
Dát tip

Čudlo, děkuju :)


Jamardi
08. 08. 2022
Dát tip

Ireno, díky :)


Čudla
08. 08. 2022
Dát tip

Milé  /*


Jamardi
08. 08. 2022
Dát tip

Aru, děkuju :)


Jamardi
08. 08. 2022
Dát tip

Ivi, děkuju :)


Jamardi
08. 08. 2022
Dát tip

Alegno, já jsem ho u sebe měla, ale ne pohotovostní poloze. :) Díky :)


Jamardi
08. 08. 2022
Dát tip

Alenakar, vzpomínám si, že bydlíš u lesa. Na jakých stromech si ty hnízda staví? To, že strne, když se lekne, by možná svědčilo o tom, že mě předtím neviděla. Já toho o veverkách tolik nevím.

Děkuju :)


Páni....to je krásnýýýýýý....díky za podělení se:-))))))))))))))))))))))))))))))))))


Alegna
08. 08. 2022
Dát tip

Jsou to krásná stvoření, příběh mě potěšil, taky nemívám v takových chvílích foťák u sebe :).


Alenakar
08. 08. 2022
Dát tip

Máme plnou zahradu veverek. Na jaře jsou dokonce na stromech i veverčí hnízda a veverky u nás i vyvádějí mladé.

Veverky mají ale jednu divnou vlastnost. Jsou sice hbité a rychlé, ale chvílemi, třeba když zmerčí kočku, na chvíli strnou a rozmýšlejí se, co mají dělat. Někdy je to může stát život. Měli jsme dva kocoury, kteří uměli lovit veverky.


Jamardi
08. 08. 2022
Dát tip

Přesně tak, Luboši. :)


Kočkodan
08. 08. 2022
Dát tip Jamardi, dievča z lesa, Alegna

Storka drobná, nevelká,

zvířata však dokáží

lidskou mysl oblažit,

jak v případě Jarmily

ona černá veverka.

Potěšila na chvíli.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru