Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nestalo se ti něco?

03. 09. 2022
18
35
456

Pro milovníky cyklistiky a chodectví přidám tři miniatury.

 

První zastavení

Po turisticko cyklo a relaxační stezce jdou dvě seniorky.

Míji je muž na kole a za ním jede dobře živený synek. Ten za jízdy narazí do jedné z žen a ta upadne.

,,Co se stalo," muž seskakuje s kola a běží k místu neštěstí.

,,Neublížil sis?" Obejme chlapce a odvede jej stranou. Co kdyby se o tu bábu potloukl.

Druhá žena pomáhá kamarádce na nohy a zřejmě čekají na omluvu.

Ti jen zvednou kola nasedají a odjíždějí.

Sportu zdar!

 

Druhé zastavení

Zaparkuji vedle našeho chodníku a otevírám dveře od auta. Směrem na chodník. Vystupuji ven.

Tu projede v plné rychlosti muž na kole. Znám ho. Je mu přes sedmdesát a je to sportovec. Jede za les na kurty, zahrát si tenis.

Pravidelně jezdí po chodnících a je mu to jedno..

,,Zase jedete po chodníku," řvu za ním. Zastaví. Možná by mi rád dal pár přes hubu, ale z oken se dívají sousedé.

,,A tady zase chlastají lidi u hospody na chodníku," snaží se trumfovat. Jenže lidé tam stojí právě proto, že je to chodník.

Příště mu sdělím, že je to můj chodník. Vrátili nám ho i kouskem hlinitého parkoviště.

Nebo se na něj vykašlu.

Stejně se nepoučí.

 

Třetí zastavení

Stojíme ještě s jednou starší paní na lesní pěšině a naši psíci tu pobíhají po malé pasece a hrají si.

Tu se objeví dva lidé na kolech. Cyklostezka je sice jinde, ale asi je zlákala krása našeho lesa.

Oba zpomalí.

,,Dobrý den," řeknou s úsměvem a my ustoupíme stranou a také pozdravíme.

,,Děkujeme!" Zavolají a šlápnou do pedálů.

,,Šťastnou cestu," zamáváme a volným krokem pokračujeme v procházce.

To není utopie.

To jsem zažila.

 

 

 


35 názorů

Je to takový zajímavý fenomén. Cyklistika se z pěkného sportu stala módní záležitostí a přehlídkou kol a oblečení. A bezohlednosti.


To je rozumné. Možná bychom měli mít i chrániče jako hokejoví brankáři.


Zeanddrich E.
07. 09. 2022
Dát tip blacksabbath

Jo, již několikrát mne v Praze jen těsně minula neslyšná elektrická koloběžka na ploše, určené chodcům, a tak si říkám, že je na čase naučit se chodit více při zdi,..., vyhlédnout nejdříve zpoza futer či sloupů, než vykročíme ven do prostoru, atd., apod., .. .


Na kole to mám stejně, Philogyny. Kolo nemusím, na lyžích je to lepší.


Kdybych tvrdila, Ireno, že to bude lepší, zřejmě bych lhala.


Lepší, než kdyby tam byla 0 :-)))


Alegna
05. 09. 2022
Dát tip

2 hrubci : 1 slušným  není zrovna dobrý poměr


Philogyny
04. 09. 2022
Dát tip

Kolo mám, ale nerada na něm jezdím. Mám odmala problém, když kolem projede něco většího, začnou mi vibrovat ruce na řidítkách. To samé. když je úzký mostek. Podobné problémy i na lyžích. Nesmím se podívat dolů, když jedu kolem skály. Pak mi hlava vypne nohy, doslova. Takže pokud možno, pořád po svých. Tady jsou i pomníčky cyklistů, které sejmulo auto. Je to tak nějak oboustranný...


Gora
04. 09. 2022
Dát tip

Blackie to napsala i za mě, totéž jsem chtěla dodat i k předchozímu tvému článku... slušnost - cizí slovo??


Je to tak, Norsko 1, lidé nechtějí plýtvat časem.


To by bylo, Jano, moc hezké.


Aru
03. 09. 2022
Dát tip

za lockdownů jsem se přesvědčil čeho jsou lidé schopní a ochotní udělat, žádná mez neexistuje. pokud není směřován člověk od dětsví jasným etickým kodexem, je v dospělosti o to snadněji korumpovatelný, čím víc jsou jeho společenské vazby svázany na řídící uzly společnosti a tím je pak schopen se hůř chovat a nedohlédnout na výsledky vlastního konání, ale jak jsem psal, určité % lidí právě tohle může probudit, protože v poklidných dobách jenom spí čekáním.

já jsem pragmatický pesimista a proto můžu být skutečným optimistou :D


Norsko 1
03. 09. 2022
Dát tip

Myslíš to dobře, citlivost jako taková, ze světa  mizí

 

 

 

 

 


vesuvanka
03. 09. 2022
Dát tip

Kéž by se tak chovali všichni cyklisté tak, jako ti ve třetím zastavení!  TIP


Aru, někdy jsou takoví lidé, že si říkám: Ještě je to dobré.

Pak je to zase srážka s blbcem a je to o krok zpět.

Doufám, že by mohlo být lépe. Jsem optimista :-)))


Děkuji, sveřep.


Je to spíše utopie, Hanko, ale můžeme si to přát.


Aru
03. 09. 2022
Dát tip

nakonec je to zbytečné se tím zabývat, cyklisté, kterým je všechno jedno nebudou to řešit, dokud někoho nezraní tak, že dotyčný skončí v nemocnici a případně se s ním nepotkají někde u soudu, takhle funguje u docela dost lidí, plus na škole se nevyučuje nic jako etika, ale zato děti znají chemický vzorečky plastů, hloupnutí lidstva, které ve velkém nastartovali masová média jenom teď nabírá na rychlosti  a budeme čím dal tím víc a častěji svědky tohoto vyprazdňujícího se světa, ačkoli část lidí se probouzí přesně v takových dobách, je to vždy menší část, masa bude dál hloupnout do okamžiku, kdy nebude schopna již držet sítě svého světa pohromadě, pak možná přijde obnova, na čas...


sveřep
03. 09. 2022
Dát tip

potěšilo


8hanka
03. 09. 2022
Dát tip Aru

ach, Evži, aké podobné mojim dennodenným zážitkom...cyklisti, kolobežkári nerozlišujú kde sú, asi si myslia, že na Tour de France, pribúda im cyklotrás, no oni tvrdohlavo využívajú každý kúsok chodníka, aby ukázali, že všade majú navrch...takí, ako v poslednom príbehu sú ako živá voda, na chvíľu vrátia  vieru, že to ešte nie je s ľuďmi také zlé...poďakovať, pozdraviť, usmiať sa...nič to nestojí a ako to poteší...prajme si takých čo najviac...sú  aj v lese  miesta, kde sa ľudia  zdravia...


Abakus - to bych chtěla vidět a slyšet :-))


Evženie Brambůrková
03. 09. 2022
Dát tip dievča z lesa

Tak by to mělo být stále a všichni bychom byli spokojeni, Mária.


Musí to být zážitek, Renato, ale ne v lesíku v Praze.


Abakus
03. 09. 2022
Dát tip

ja som netušila, že si tak strašne movitá - vlastniť kus parkoviska, to je kus majetku a nie zanedbateľného!

Môj otec každého cyklistu mažúceho po chodníku, ale aj po ceste v protismere /jednosmerky v Bratislave/ sprevádzal klianím a nadávaním aspoň v štyroch jazykoch aj potom, čo už chudák otrasený  pedáloval ďaleko preč. 


dievča z lesa
03. 09. 2022
Dát tip 8hanka, Alegna

tá tretia neutópia je úžasná ... a hlavne normálna*


bixley
02. 09. 2022
Dát tip

Někteří cyklisté prostě považují ježdění po hrbolatých lesních cestách a po chodnících za velké dobrodrůžo!


Evženie Brambůrková
02. 09. 2022
Dát tip blacksabbath, Aru

A je jí nějak čím dál tím míň, Ivi. Nemělo by se to učit ve škole? Doma na to asi není čas.


Evženie Brambůrková
02. 09. 2022
Dát tip Jamardi

Jde jen o dobrou vůli, Jamardi. A dodržování základních pravidel. Není ale možné udělat gesto pravou rukou a tu ti zlomí cyklista jedoucí z druhé strany.


Třeba se zadaří, Luboši, a budou muset mít nějaké papíry i na kola.


blacksabbath
02. 09. 2022
Dát tip 8hanka

Je to o slušnosti.


Jamardi
02. 09. 2022
Dát tip

Chápu, že jsi naštvaná.

U nás je jiná situace. S výjimkou několika úseků není pro cyklistu problém jet po silnici. Cyklostezky máme též, ale chodí po nich i chodci a cyklisté zase jezdí i po chodníku. Ale není problém se vyhnout, to by už musela být schválnost.  Nebo nějaká velká smůla. Já raději objíždím s rezervou. Někteří chodci chodí na kraji chodníků těsně vedle cyklostezky a jsou schopní udělat neočekávaně úkrok stranou.


Kočkodan
02. 09. 2022
Dát tip

Možná by nebylo špatné, trvale zaparkovat do hlíny obzvlášť vypečené cyklisty. A premiéru by mohl obstarat ten zralý český borg.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru