Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Na nádraží

12. 10. 2022
15
37
392
Autor
Jamardi

Rychle nastupovat!
Jde červená čepička.

 

Papírek doprovází 
odjíždějící vlak.
Žvýkačka zůstává.

 

V pořádku,
na kolejišti čistý vzduch.
Lidé přechází po mostě.


37 názorů

Jamardi
16. 10. 2022
Dát tip

Romane, děkuju :)

My jsme se ve škole stěhovali do tématických učeben. A tak jsem někdy nacházela zapomenutou žvýkačku na kraji pod deskou lavice.


Zeanddrich E.
16. 10. 2022
Dát tip Philogyny

Hezké :)

(..PS: žvýkačky se zásadně musí lepit někam, kde nejsou vidět, a kde tedy žádnému nějak moc nevadí :) (třeba jsme je ve škole lepili zespodu na svoje židle :); - tam ale nebyly vidět pouze do okamžiku, než jsme ty židle při odchodu zvedli vzůru nohama :); - to potom bylo ,,sousto" pro naši pani uklízečku například :) ) )


Jamardi
16. 10. 2022
Dát tip

Alenakar, ano, něco se tím vrátí. Myslím, že se líbí i ty zvuky a pískání. Lidé nechtějí cestovat úplně potichu, proto si pouštějí hudbu, když nemají společnost.


Jamardi
16. 10. 2022
Dát tip

bixley, já jsem to myslela jako hořké povzdychnutí na nad nejhorší vlastností žvýkačky a papírku. Kdo někdy žvýkačku odstraňoval, tak ví, jak je to s ní těžké. S papírkem si pohrává vítr. Jednou jsem se dívala na pracovníka technických služeb, jak pracuje za silného větru a snaží se chytit papírky. Řekla jsem mu, že by dnes měli mít volno a on řekl, že to právě nejde.


Jamardi
16. 10. 2022
Dát tip

Philogyny, tak to bylo překvapení! A ještě k tomu přišlo k chuti.

Děkuju :)


Philogyny
15. 10. 2022
Dát tip

Ale tak to je v pořádku. Každý vidíme po svém. Když nás osloví text. A to je pro autora, svým způsobem, pocta. Rodiče mého manžela pracovali oba na dráze. V Krnově. Měla jsem je moc ráda. Bydleli naproti nádraží. Když jsem čekala jejich první vnučku, tak zbyl na kolejíci nějaký přebytečný vagon. No. Byl plný čokolád a Bon Pari. Měli jsme pod postelí čokolády s lískovými ořišky, jedli čokolády s lískovými oťišky a cucali svorně Bon Pari. Než přišla pohroma... Dcera miluje veverky, já taky a lískové oříšky.  :) 


bixley
15. 10. 2022
Dát tip Philogyny

Žvýkačka taky patří k dětem. Mně to prostě přijde jako báseň pro děti. Výpravčí nosí červenou čepici, dítě-cestující nastupuje, dá si do pusy žvýkačku a papírek hodí na koleje, poslední strofa učí, jak správně koleje přecházet...


Philogyny
15. 10. 2022
Dát tip

Já ten most znám. I tu čepičku. Bydlela přes cestu. 


Jamardi
15. 10. 2022
Dát tip

bixley, díky :) Hravé ano, ale dětské mi to nepřipadá. Možná ta první. V mém případě to o té čepičce říkala moje babička, tak já ani to nemám spojené s dětmi. To poslední může být úlevný komentář nádražáka, který donutil lidi chodit po mostě, jak mají. A taky to může být samozřejmě zraňující a blbé, když to bude někdo opakovat v jiných situacích.


bixley
15. 10. 2022
Dát tip

Hezké, dětsky hravé.


Alenakar
14. 10. 2022
Dát tip

Jamardi,

pokud se opravdu budou ve větším měřítku obnovovat historické parní tratě, staré časy se vrátí - aspoň pro turisty.


Jamardi
14. 10. 2022
Dát tip

Alenakar, nejen výpravčí, ale každý pracovnik, který seděl v nějakém domečku, kanceláři. Oni na to drželi a zdravili se navzájem. Snad ještě drží. Co vím, tak ano.


Alenakar
14. 10. 2022
Dát tip

Jamardi,

dneska už výpravčí zvláště z malých nádraží zmizeli. Kde jsou ty časy, kdy stáli v pozoru při průjezdu každého rychlíku a zdravili se s mašinfírou?


Jamardi
14. 10. 2022
Dát tip

Biskupe, děkuju :)


Jamardi
13. 10. 2022
Dát tip

Al Jal Úde, děkuju :)


Jamardi
13. 10. 2022
Dát tip blacksabbath

Ivi, dík :) Ano, nádraží se zavírají a žvýkaček je plno. Kvůli těm opuštěným nádražím se pak dlouho řeší problémy na trati.


Jamardi
13. 10. 2022
Dát tip

Alegno, tam jsem nikdy nebyla. Ale naše třídní ze střední pocházela z té oblasti, říkala, že je tam krásně.


Jamardi
13. 10. 2022
Dát tip

Alenakar, datel je také strážce :) Mám vlaky ráda, cítím se v nich pohodlně. Je tam víc místa. Strýc byl výpravčí a teď je výpravčí bratranec. Teta byla taky u dráhy, původně průvodčí. A pak ještě jiní dva členové rodiny pracovali u dráhy jako technici. Není pravda, že jsem železnicí žila, je pravda, že jsem si tam hrála, ale jen jednou ročně o prázdninách.


červenou čepičku na malých nadražích už není moc vidět....škoda.....

P.S. žvejkaček všude plno:-(


Alegna
13. 10. 2022
Dát tip

V Příbrami, byl tam den ČD


Alenakar
13. 10. 2022
Dát tip Jamardi, bixley, Zeanddrich E., Kočkodan

Jamardi,

vidím, že jsi takový ten železničářský typ. (Podobně jako já.) Proto ti spolu s típkem zasílám jedno dětské železničářské haiku:

 

Červená čapka!

Na lípě u kolejí

datel - výpravčí


Jamardi
13. 10. 2022
Dát tip

dievča z lesa, děkuju :)


Jamardi
13. 10. 2022
Dát tip

dievča z lesa, děkuju :)


Jamardi
13. 10. 2022
Dát tip

Alegno, dík :) A kde jste byli?


Alegna
12. 10. 2022
Dát tip

V sobotu jsme taky jeli vláčkem, historickým


Jamardi
12. 10. 2022
Dát tip

Nami, děkuju :)


Jamardi
12. 10. 2022
Dát tip

Aru, díky :)


Jamardi
12. 10. 2022
Dát tip

Evženie, děkuju :)


Aru
12. 10. 2022
Dát tip Jamardi

Na zelenou přejdou jednou,

na červenou dvakrát,

STOP!

Kdo mě to přežvejk?

:D


Jamardi
12. 10. 2022
Dát tip

Luboši, to druhé jsi vystihl přesně, to první nevím, nevím... :)


Jamardi
12. 10. 2022
Dát tip

Babu, ano, zrovna před několika dny o tom mluvil můj příbuzný, který je výpravčí. U nich na stanici udělali cestu podél kolejiště, protože tam něco stavěli a teď tam chodí cestující, běžně mají na uších sluchátka a on se bojí, kdy se něco stane. Nikdo s tím nechce nic dělat. A taky že je na dlaždicích plno zašlapaných žvýkaček a nikdo to neuklízí. A v těchto dnech jsem též viděla film, jak se uklízí nádraží v Japonsku. V jednu v noci ho uzavřenou a žádná cizí noha tam nevstoupí a za tři hodiny všechno uklidí. Ukazovali konkrétně odstraňování žvýkaček a říkali, že tam nesmí zůstat ani jedna. To mě nepřekvapilo, spíše mě překvapilo, že i Japonci je odhazují. Nevím proč. :)


Jamardi
12. 10. 2022
Dát tip

vesuvanko, dík :)


Jamardi
12. 10. 2022
Dát tip

Milane, děkuju :)


Jamardi
12. 10. 2022
Dát tip

Benetko, kardinála na nádraží jsem ještě neviděla. :)


Kočkodan
12. 10. 2022
Dát tip Jamardi, Alegna, blacksabbath

Vybalil si žvejku,

papír hodil na zem,

vztek se rodí rázem:

„Hned to ukliď, bejku!“

 

***

 

Přecházela koleje,

neužila lávku,

pot jí záda poleje,

děsu chytla dávku,

štěstí měla matinka,

jen ji lízla mašinka.

 

(datlovitý smajlík)


Benetka
12. 10. 2022
Dát tip

S červenou čepičkou je Kardinál...?  :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru