Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kdo nad námi bdí

13. 10. 2022
11
34
580
Autor
kvaj

Na četná přání Arua jsem se rozhodl zvětšit obrázek.

     

Obraz rakouského malíře Ferdinanda George Waldmüllera

„Die Erwartete“ z roku 1860 (v překladu Očekávaná)

 

     To jako fakt? V 19. století iPhone v rukou dívky, která přichází kamenitou cestou vedoucí po okraji mělké strže? Aspoň to tak vypadá v jednom obrazu. Vložil jí mobil do dlaní nějaký cestovatel v čase? Odkud však Očekávaná bere signál pro svůj mobil a kde dobíjí baterii?

     Prý ale v obrazné skutečnosti drží ta dívka modlitební knížku. Za keřem schovaný mladík v kloboučku a s růžovou kytičkou v ruce. Když na celý výjev koukám, tak si říkám, jestli to není jedno. Současné pohotové přenosné telefony jsou beztak konfesí doby, jen místo boha nad námi bdí telekomunikační družice.

 

https://kvaj.blogspot.com 


34 názorů

K3
14. 10. 2022
Dát tip

Zásadně se držím knížek. Mobil mi čas nežere, nenechám se:).


kvaj
14. 10. 2022
Dát tip

Určitě to není špatné vrátit se ke knihám. Já zase moc vejrám do počítače.


Bačkovský
14. 10. 2022
Dát tip kvaj, K3

Uvědomil jsem si (i díky textu "Kdo nad námi bdí"), že dříve jsem v autobusu, vlaku četl knižky. Určitou knihu mám spojenou  s cestou do Kroměříže, jinou jsem četl v busu cestou po dálnici do Jihlavy atd.  Poslední dobou vejrám na mobil, vše mi splývá. Asi se zkusím vrátit ke knihám (možná i modlitebním).    


kvaj
14. 10. 2022
Dát tip

Samozřejmě, že drží modlitební knížku. Jenže konspirátoři to interpretují jako mobil, což to může připomínat.


kvaj
14. 10. 2022
Dát tip

Aha, už to s tím robotem chápu.


K3
14. 10. 2022
Dát tip

Drží to opravdu jako tu modlitební knížku. 


K3
14. 10. 2022
Dát tip

Robot mobil Emil:).


kvaj
13. 10. 2022
Dát tip

Díky. Knížka je jistě poetičtější, ale nejsem si jistý, jestli správně rozumím tvému příspěvku, respektive tomu, na co přesně reaguješ.

Za tu chybějící kritiku se omlouvám, úplně jsem na ni zapomněl, ale pokusím se to napravit.


K3
13. 10. 2022
Dát tip Gora, kvaj

Já bych zůstal u té knížky, je to poetičtější. Roboti jsou studení. Až budou místo nás i přemýšlet, budou možná hřejiví a my studení.

Čekal jsem slíbenou zdrcující kritiku - nepřišla:). 


kvaj
13. 10. 2022
Dát tip

Promiň, Martine, jak jsem se dohadoval s Aruem, zapomněl jsem na tvůj příspěvek. Ten obrázek je pěkný a souhlasím s tím, že útěchy jsou propojené.


kvaj
13. 10. 2022
Dát tip

Děkuji, ale je to fakt čistě náhodná podobnost.


kvaj
13. 10. 2022
Dát tip

:-)


kvaj
13. 10. 2022
Dát tip

Můj nápad, nebo těch konspirantů? :-)


vesuvanka
13. 10. 2022
Dát tip Gora, kvaj

Pěkný a zajímavý nápad, podobnost čistě náhodná :-)))


Jako nápad je to pěkné.


kvaj
13. 10. 2022
Dát tip

To jsi napsala hezky.


kvaj
13. 10. 2022
Dát tip

Děkuji.


blacksabbath
13. 10. 2022
Dát tip Alegna, kvaj, Bačkovský, Gora

každá epocha má svůj svět v dlaních.....*/***********


kvaj
13. 10. 2022
Dát tip

Trhni si, Aru. Nepotřebuji od tebe nic objasňovat a není můj problém, že nechápeš smysl textu, respektive, že sis naběhl a teď to nedokážeš vstřebat. Nesmysly tady píšeš ty. 


Aru
13. 10. 2022
Dát tip

kvaji, jenom ty tu fantazíruješ nad nesmyslem, najdi si pořádnou konspiraci aspoň, třeba o 11. zářím. ano, dal jsem obrázek s výrazně větším rozlišením, aby i tobě bylo jasné, že není ohledně tohoto obrazu nad čím konspirovat, tys asi v životě neviděl knihu :D


Bačkovský
13. 10. 2022
Dát tip kvaj

Vtipné. 


kvaj
13. 10. 2022
Dát tip

Na to, že jsem si s tím nedal moc práce, se zdá, že byla úspěšná. Diskutuješ o ní totiž už dlouho. Na můj vkus neúměrně. Nicméně bys měl chápat smysl těch konspirací, když jsi vložil obrázek s výrazně větším rozlišením. Jestli nevidíš, že předmět v rukou dívky i pozice jejích rukou připomíná mobil, pak nemáš žádnou fantazii, což mi je líto.

K tomu, co jsem chtěl svým textíkem sdělit, ostatně není žádný obrázek potřeba, stačí jeho slovní popis. 


Aru
13. 10. 2022
Dát tip

kvaji, tvůj obrázek má rozlišení 266×320, a není na něm poznat jediný detail, nechápeš to?


Aru
13. 10. 2022
Dát tip

myslím že valná většina konspirátorů konspiruje právě maximálně u svých monitorů ;)

i tak kvaji, tvé dva odstavce, moc práce jsi si s tím nedal.

domnívám se že jestliže předkládám nějaký obrázek, pak by mělo být poznat co na něm vůbec je, což o tebou věnovaném předmětu líčení patrno není, jak se říká, v detalilu je krása, který postrádá nejen tento prozaický text, ale i obrázek nad ním


kvaj
13. 10. 2022
Dát tip

Proč píšeš - nebylo poznat? To přece není obecný fakt. Správně bys měl napsat, žes to nepoznal ty.

To máš fuk, jestli autoři třířádkových českých haiku vydávají své výtvory za poezii. Ty zase vydáváš své zdejší příspěvky za výsledek myšlení.

A ještě k těm haiku, kterými pohrdáš - jsou nepochybně poezií, jestli dobrou nebo špatnou, to záleží kus od kusu.


kvaj
13. 10. 2022
Dát tip

Tvoje psaní nemá smysl ani s obrázkem, ani bez obrázku. Chápeš, co jsem ti odpověděl? Zjevně ne. Konspirátoři konspirují o cestování v čase na základě originálů obrazů. Prostě jim předmět v rukou dívky, stejně jako předmět v rukou muže na druhém obrazu připomíná mobil.


Aru
13. 10. 2022
Dát tip

pokud se jedná o ironii, tak z dvou odstavců a obrázku mizerné kvality nebylo poznat co spisovatel chtěl sdělit, protože vlastně téma sotva uvedl, aniž by ho rozvinul, mě to přijde jako obdoba třířádkových českých haiků textů vydávajících se za poezii


Aru
13. 10. 2022
Dát tip

konspirace vyhledávají lidé, kteří nemají dostatek informací, tys příspěvek postavil na obrázku v malém rozlišení (266×320), kdybys použil obrázek, který jsem doplnil v odkazu (2499×3000) není o čem konspirovat a tvoje psaní o iPhonu by ztratilo smysl. druhá varianta je označit za konspiraci (obdoba je dezinformace) věc která je nehodící se pro veřejnost ;)


kvaj
13. 10. 2022
Dát tip

Díky, Irenko.


kvaj
13. 10. 2022
Dát tip

Pořádné rozlišení? Můj ty smutku. Promiň, Aru, ale to vážně nevíš, o co jde? Je naprosto jasné(v jakémkoli rozlišení), že ona dívka nedrží v ruce iPhone. Nicméně tento obraz, a ještě další od nizozemského malíře Pietra de Hoocha, který namaloval v roce 1670 pod názvem „Muž podávající dopis ženě ve vstupní hale domu“, na němž sedí žena se psem na klíně u otevřeného okna a vedle ní stojí muž, jenž drží v ruce věc připomínající dnešní iPhone, se staly předmětem zájmu konspiračních nadšenců, kteří je považují za důkaz cestování v čase. No a já to v prvním odstavci svého textíku lehce ironicky glosuji, a v druhém odstavci nabízím myšlenku, že lidé od nepaměti hledají stalé stejné útěchy, mění se jen kulisy a nástroje, jimiž útěchy dosahují. Nicméně za píli a snahu dávám tvému příspěvku tip.


Aru
13. 10. 2022
Dát tip kvaj

kvaji, kdybys byl býval použil obrázek v pořádném rozlišení, tak bys nemusel býval uvažovat co má dívka v rukách, ani operovat se slovy jako "prý", ale viděl bys zcela jasně, že je to kniha a že to jako i Phone rozhodně nevypadá, plus má pod knížkou růženec ;)


Gora
13. 10. 2022
Dát tip kvaj, Bačkovský

Trefné přirovnání, kvaji. 

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru