Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

LETOŠNÍ SNÍH

18. 12. 2022
8
4
158
Autor
Dan TM

LETOŠNÍ SNÍH

 

Možná, že sníh je nám dán proto, abychom pocítili touhu po novém začátku.

Všechno přikryje, ozdobí, změní. I to, co vidíme nad obzorem, je náhle jiné. O odstín, o dva.

Stojíme v něm a propadáme se do dětství, kdy byl spojen s tajemstvími a očekáváními, s tajným hledáním dárků ve skříních, šetřením z kapesného na nákup dárků, které jsou s nadšením a láskou  přijímány a poté skladovány, ale kterými jsme se vůbec se netrefili, což pochopíme až v dospělosti.

A možná, že máme pocítit trochu i stesk, protože jsme v životě minuli tolik důležitých příběhů, lidí a chvil. Sníh nám to má připomenout. Má nás konfrontovat, abychom setrvali v hledání nových světů a cest. Všichni totiž víme, že když hledat, očekávat a toužit přestaneme, přijde stáří.

A možná, opravdu jen možná, že nám má sníh ukázat, jak jsme malí, malincí a nepatrní a že jen když to víme, můžeme hledět do vesmíru nad nás se smělostí i bázní, která je nám lidem vlastní a bez ní přestáváme být lidmi a stáváme se prázdnými roboty.

To krásné slovo: sněží… Vyslovili jste ho už letos nahlas? Řekněte to. „Sněží…“


4 názory

Zbornik
21. 12. 2022
Dát tip

Připomněl jsi mi Seifertovo zamyšlené ze Všech krás světa v duchu..sníh přikryl vše, co jsem měl rád a kudy jsem šel.

Moc hezké zamyšlení.


Kočkodan
20. 12. 2022
Dát tip

Poslechl jsem tě a ono sloveso vskutku přešlo přes moje rty. Dokonce třikrát v těsném sledu.


Alenakar
19. 12. 2022
Dát tip

Vidím, že sníh je velmi inspirativní nejen pro mne.  Škoda, že už ve středu začne tát. Uvítala bych, kdyby roztál až začátkem března...  Tip.


Markel
19. 12. 2022
Dát tip

líbí moc, zamyšlení *


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru