Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tajemství růžence k Duchu Svatému (aneb Jak různými slovy se může hovořit o jedné věci..)

12. 01. 2023
3
2
237

 

 

 

Podobnost ke kapitolce třeba z C. G. Junga je nenáhodná.. . 

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Převzato od dr. Slováčka  z Totemu.cz

(Pozor - nejedná se o mou autorskou záležitost!)

 

 

 

 

 

DESÁTEK slavného růžence k DUCHU SVATÉMU


Tajemství růžence k Duchu Svatému:



Ježíš,

který ať naše srdce učiní vnímavé pro plnost milostí Ducha Svatého.
který ať nám sešle Ducha Svatého, aby v nás rozmnožil tři božské ctnosti.
který ať nás chce skrze Ducha Svatého posílí, osvěcuje, vede, řídí a posvěcuje.
který ať naše srdce naplní láskou Ducha Svatého a velkou pokorou, trpělivostí, silou, odevzdaností a svatostí.
který ať nám udělí sedmero darů Ducha Svatého, jeho 12 plodů(1) a uchrání nás od všeho zlého.


Modlitba růžence je velmi cenná. Proto je užitečné občas ji oživit jednoduchým rozšířením v duchu jednotlivých tajemství, abychom do těchto Božích tajemství vstoupili ještě hlouběji.




Jednoduchý příklad uvádím:

1. Ježíš, který Ducha svatého seslal.
2. Ježíš, kterého prosíme, aby svým Duchem posiloval naši víru, naději a lásku.
3. Ježíš, kterého prosíme o dar moudrosti, abychom rozpoznali pravé životní hodnoty.
4. Ježíš, kterého prosíme o dar rozumu, abychom pravdám Božím správně rozuměli.
5. Ježíš, kterého prosíme o dar rady, abychom se ve spletitých životních situacích správně rozhodovali.
6. Ježíš, kterého prosíme o dar síly, abychom měli odvahu vykonat to, co po nás Bůh žádá.
7. Ježíš, kterého prosíme o dar poznání, aby nás stvořené věci vedly k poznání jejich stvořitele, našeho nejvyššího Pána.
8. Ježíš, kterého prosíme o dar zbožnosti, abychom se modlili rádi, upřímně a s důvěrou.
9. Ježíš, kterého prosíme o dar bázně Boží, abychom si vážili víry a milosti posvěcující a nebáli se ničeho kromě hříchu.
10. Ježíš, o němž chceme v síle Ducha svatého vydávat svědectví

 

 


2 názory

zvedavec
15. 01. 2023
Dát tip

Zdravím. Toto je ruženec, ktorý je mi veľmi blízky.

Myslím si, že keby sme dokázali vidieť život, svet, ľudí a všetko, s čím sa stretneme očami Ducha svätého (pre nekresťanov sa dá povedať - očami očami múdrosti, pochopenia súvislostí), potom by nám nebolo zaťažko tých druhých vnímať láskavo a bez bojov, nepriateľstva... Keby nás to Múdro osvietilo, ako je to povedané v tretej prosbe. Dívali by sme sa na svet z nadhľadu, a možno, čo nás rozdeľuje, mohlo by nás aj spájať. Svet je plný nedorozumení a nepochopenia - aj z neznalosti.

(inak, v tej tretej prosbe je slovo "chce" navyše, bude to preklep. )


supizmus
12. 01. 2023
Dát tip

Parádní obohacení a okysličení modlitby. Díky!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru