Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

MIMOZEMŠŤAN - díl č.3

07. 02. 2023
15
22
1151
Autor
Alegna

Předchozí díly zde: https://www.pismak.cz/…483

kpt. Bílek: https://alegna.rajce.idnes.cz/Podoby/1576943627

MUDr. Kvasinka: https://alegna.rajce.idnes.cz/Podoby/1576943475

nadstrážmistr Horejs: https://alegna.rajce.idnes.cz/Podoby/1577452130

major Korejs: https://alegna.rajce.idnes.cz/Podoby/1578011483

rotmistr Kukvajc: https://alegna.rajce.idnes.cz/Podoby/1577754013

Po pár krocích se zastavil, znovu se podíval na své ruce a došlo mu, že zapomněl na místě činu laptop a navíc si uvědomil, že ve tmě u paty sloupu koutkem oka zahlédl něco jako průhlednou kulatou přilbu.

´No nic, vše je v prostoru vyznačeným policejní páskou a technici ještě nikdy nic nepřehlédli,´pomyslel si, zachvěl se chladem a prvotní popud vrátit se nadobro zavrhl.

Když otevřel dveře lokálu, ovanul ho teplý hutný hospodský vzduch. Homole, Guláš a Tyčka, které přešla chuť soutěžit v množství vypitých piv, zmlkli, scvrkli se, jejich řeč těla dávala jasně najevo, že si nepřejí být viděni. Chápal je, ale povinnost je povinnost a tak si k nim přisedl, vybral od nich občanky a zapsal si do nepostradatelného zápisníku jejich nacionále:

Blažej Omáčka řečený Guláš, Vávrova 3

Bohumil Schnittlauch řečený Tyčka, Vávrova 5

Radoslav Sladký řečený Homole, Eliášova 9

 

"Tak hele chlapi, nedá se nic dělat, odpovíte mi na pár otázek a máte pro dnešek ode mě pokoj. Platí?" Pro povzbuzení se na ně při vracení občanek usmál.

"Kdo z vás sem přišel ze směru nálezu?"

Homole se zavrtěl ve snaze nasoukat své obrovské tělo pod stůl, nebylo těžké uhodnout proč.

"V kolik hodin to bylo? Nic zvláštního jste nezpozoroval? Nikoho jste nepotkal? V místě nálezu nic nebylo?" Rotný s upřeným pohledem na něho sypal jednu otázku za druhou.

Když Homole zjistil, že jej nepovedený manévr prozradil, narovnal se: "No přece po šichtě, v půl šestý, jako dycky. Kolem chodila spousta lidí, sem si jich nevšímal a na zemi nebylo nic, přísahám! Víc nevim."

Kukvajc znovu otevřel již notně ohmataný zápisník a výpověď svědka si zapsal.

Pak vystřelil otázku: "Kdo z vás zná starou Vraždovou?"

Tentokrát odpověděli naráz jako jeden muž: "Tu přeci zná každej."

                                                                                 ---

Oběť zvaná stará Vraždová, občanským jménem Antonie Vonásková, byla jednaosmdesátiletá čilá důchodkyně všude známá jako nesnesitelná, chronická stěžovatelka, která svými dopisy zatěžovala kabelu poštovní doručovatelky, trpělivost úředníků městského úřadu i své finance k neúnosnosti.

Pravý očistec na zemi s ní měli spolunájemci činžovního obecního domu v Eliášově ulici číslo popisné 12. Mnohý z těch, na které si stěžovala, na ní křičel: "Ty babice jedna, ty stará vraždo dobrých vztahů!"

                                                                                 ---

Na místo činu se dostavil současně s nadstrážmistrem Horejsem i vyšetřovatel z místní kriminálky. Horejs vystoupil z auta a zahromoval: "Kukvajc!"

Jmenovaný ihned přiběhl a postavil se do pozoru.

"Tohle je komisař kapitán Bílek, komisaři, rotný Kukvajc," představil nadstrážmistr oba muže.

"Tak se chlubte, co máte?" Obrátil se na rotného, ten otevřel zápisník, který celou tu dobu nervózně žmoulal v rukách a přečetl své poznatky. O přilbě se nezmínil, tu si totiž nepoznamenal. Netušil ani, že před příjezdem techniků zmizela.

"Dobrá, teď se seberte, vraťte se na služebnu a sepište hlášení. Já se tu ještě nějakou dobu zdržím," uzavřel jeho raport Horejs.

Přivolaný koroner MUDr. Kvasinka provedl zběžné ohledání těla a konstatoval: "Smrt podle posmrtných skvrn nastala přibližně před třemi dny. Podle strangulační rýhy na krku je příčinou smrti uškrcení. Více až po pitvě, pánové. Jen snad, taková jedna podivnost, tělo je přes mrazivé počasí a dlouhou dobu od úmrtí stále vlažné, nejspíš to bude tou podivnou kombinézou, nebo, co to je. Teplo ovšem uspíšilo rozklad."

Nebylo tedy divu, že zápach přilákal pozornost Gulášova vyjímečného nosu.

Zatímco technici byli ještě v pilné práci, černí havrani odváželi Antonii Vonáskovou, alias starou Vraždovou, v zazipovaném černém pytli na pitevnu.

´Jak to, že se našlo tělo starý Vraždový kousek od hospody U nafouklé žáby, vždyť je to dva kilometry od jejího bydliště? Co ta přilba a skafandr? A co ten notebook? Každý přece ví, že neměla ani mobil.´ To vše se honilo hlavou Kukvajcovi, když se vracel pěšky na policejní stanici, neboť mu auto vypovědělo službu. Ať točil klíčkem v zapalování, jak chtěl, nenaskočilo.

V náhlém pohnutí mysli se zadíval k obloze a zvolal: "Když už to auto, co mám po tobě, kleklo, nemoh bys mi aspoň ze svých výšin poslat nějaký nápad, kterým bych se blýsknul, Bärlachu? Budu se ženit a povýšení by se hodilo."

 

 


22 názorů

Alegna
08. 02. 2023
Dát tip

Evženie, díky, vedeme si docela dobře, viď :)


Toto je vydařené, což se o mnohých českých krimi seriálech říci nedá.


Alegna
07. 02. 2023
Dát tip Benetka

Benetko,  to je milé, díky :)


Benetka
07. 02. 2023
Dát tip Gora

Už tu bylo řečeno mnohé a tak vůbec nevím co dodat...?

Tvůj díl je sqělý! A to ses tolik bála jestli něco vymyslíš! ;)

 

 


Alegna
07. 02. 2023
Dát tip blacksabbath, Gora

Díky black, ani nevíš, jaký kámen mi spadl ze srdce :), psát po tobě a Aruovi nebylo snadné :))

Přiznávám, koukám na detektivky, ale většinou u nich usnu. Někdy před čtyřiceti lety jsem je doslova hltala ve dne v noci, v jedné ruce knížku, v druhé vařečku .....

Každým dílen to bude těžší a těžší, nezávidím, ale moc se těším


Alegna
07. 02. 2023
Dát tip

Dievča, hodilo, ale nevím, řekla bych, že bez pomoci shůry se mu to asi nesplní, zatím se moc nepředvedl :)


blacksabbath
07. 02. 2023
Dát tip Alegna, Benetka

Liduš, tak tohle je podle mě moc povedený díl....mně se zdá, že buď hodně sleduješ kriminálky nebo že jsi si nastudovala nebo...že jsi snad sloužila u kriminálky? Zapadá ti to do sebe jako ozubená kolečka..

a ještě....super jména osob, má to i humor jako třeba ta stará vražda dobrých vztahů...

po přečtení se mi v hlavě rozjely další otázky

co ta přílba, kterou viděl jen Kukvajc a pak zmizla...

co ten skafandr a co mám prozradí obsah laptopu....

uvidíme a přečteme si -snad i něco rozlouskneme v dalším pokračování.....tentokrát od Irči


dievča z lesa
07. 02. 2023
Dát tip Alegna

chichi ... 'povýšenie by sa hodilo', lenže ... rozvíja sa to do zapeklitého prípadu***


Alegna
07. 02. 2023
Dát tip

Uf, a mám to za sebou a můžu se v klidu těšit na další díly :)

Děkuju všem za čtení a reagce

Hani, jsem ráda, že jsi vypíchla starou vraždu, na tu jsem docela pyšná, i když bez Aruovi starý Vraždový by nemohla vzniknout

Janino, jsem napnutá jako špagát, budou komisař a nadstrážmistr spolupracovat, nebo to už bude jenom kriminálky? A hlavně, co odhaleji, nebo se to ještě víc zamotá jako ve správné detektivce?

:))) Nami, tvoje dedukce má vtip i logiku, já to pořád říkám, přidej se!

Aru, aby nedošlo znovu ještě i na nás :)

Jamardi, musela jsem si před svým psaním vypsat všechny osoby a obsazení a to jsme na začátku

Kočkodánku, třeba se Bärlach ještě projeví, jistě je už bohu blíž, nežli živí, ego mám zcvrklé, zato bříško jako balón z nervů, jak bude můj pokus přijatý, úsměv

Goro, děkuju, těší mě, žes ocenila snahu o vtipnost. Vím, že člověku to nedá na to nemyslet, ale zachovej klid, moc se těším na tvůj díl a držím palce


Kočkodan
07. 02. 2023
Dát tip

Díky Aru. O co méne jsem sectelý, o to více delám boty pri kopírování komentu z wordu. Gulás me asi podvedome trochu ovlivnil. ;-)


Gora
07. 02. 2023
Dát tip Alegna

Oceňuji tvé vtipné pojmenovávání postav - Sladký řečený Homole:-), Guláš a Tyčka jsou sousedé ve Vávrově ulici, ale nej je přezdívka pro Vonáskovou /stará vražda dobrých vztahů/ - asi to nebyla dobračka:-).

Tak, přátelé, o volných chvílích budu psát, vydržte!


Aru
07. 02. 2023
Dát tip Gora

Kočkodane, je to Švýcárský literární komisař z pera Dürrenmatta, sloužící jako literární reference na díla jako Soudce a jeho kat a Podezření, kde Bärlach vyšetřoval ;)


Kočkodan
07. 02. 2023
Dát tip Alegna

U Bärlacha se jedná o speciálního boha mlíkařu a chlupatejch? (v tom případě by mohl být i nás kočkodanů).

V příběhu je leccos nafouklé, ale doufám, že to ty nebudeš, i když sklízíš chválu za povedený díl. (splasklý smajlí

U Bärlacha se jedná o speciálního boha mlíkařu a chlupatejch? (v tom případě by mohl být i nás kočkodanů).

V příběhu je leccos nafouklé, ale doufám, že to ty nebudeš, i když sklízíš chválu za povedený díl. (splasklý smajlík)

 


Jamardi
07. 02. 2023
Dát tip

Je to zamotané.


Aru
07. 02. 2023
Dát tip Alegna

další otázky, to bude dlouhý případ ;)


Nami 99
07. 02. 2023
Dát tip Gora, Alegna

Super dílko. Jsi moc šikovná.

Tělo starý Vraždový se našlo kousek od hospody U nafouklý žáby. Teplo těla v kombinéze urychlilo rozklad. Od té doby se začalo hospodě přezdívat U nafouklé báby.


Janina6
07. 02. 2023
Dát tip Gora, Alegna

Bezva, bezva. Hezky se nám to dává do pohybu. Doufám, že Irča policajty trochu "popostrčí", aby konečně začali vyšetřovat :-) Určitě by se už měli zajímat o byt a příbuzné, oznámit jim, co se stalo, a technici by mohli zjistit, co je zač ten skafandr nebo "skafandr"... ale možná, že jsou takhle neschopní schválně? Třeba je vrahem nadstrážmistr Horejs :-)


8hanka
07. 02. 2023
Dát tip Alegna

Ty stará vraždo dobrých vztahu....zaujímavé...nemohla tam dlho ležať, určite spadla z oblakov alebo aspoň z balóna či ufa, na takom frekventovanom mieste by si ju všimli a o priesvitnej prilbe ani nehovorím, dávno by už dostala nožičky nie až teraz.. trošku sa mi pletú hodnosti a mená, našťastie nepìšem pokračovanie... fajn prácička, Alegnička


Alegna
06. 02. 2023
Dát tip Gora

Goro, vůbec nepochybuju, že tvůj díl bude supr a těším se :)


Alegna
06. 02. 2023
Dát tip

Andreino, uvažuješ jako detektiv :)


Andreina
06. 02. 2023
Dát tip Alegna

Je fakt, že během tří dnů by si mrtvoly už někdo asi všiml, pokud ji tam ovšem někdo neztratil až toho osudného večera a nebyla něčím uškrcena jíž dříve. Rukama to asi nebylo, protože ty by nevyfikly tu strangulaturu. 

S Bärlachem problém také není, dřepí hned vedle ň.


Gora
06. 02. 2023
Dát tip

Lído, už potřetí čtu tvůj bezva díl a lámu si hlavu s pár věcmi: jestli nemám známého koronera, který by vědecky objasnil nález "vlažného těla" , jak je možné, že si balónovité oběti v centru městečka nikdo nevšimnul dřív - a jak se vyhnout jménu s přehlasovaným a v poslední větě /nevím, jak se to píše:-)/ atd. Budu doufat, že mě v noci cosi "shora" osvítí a dočkáte se stejně zdařilého pokračování!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru