Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hodina tělocviku

Výběr: Muamarek
12. 02. 2023
28
53
739
Autor
Gora

 

Kdysi jsem se v hodině tělocviku vyhoupla

zázrakem a s pomocí osvalené soudružky,

majitelky hlubokého mužského hlasu,

na vrchol hrazdy (anebo to byla bradla?).

Být ve výšce bez brýlí ve mně tehdy vyvolalo

paniku obřích rozměrů.

Uši ucpané dusotem

cizích cviček po palubovce,

ochromené nohy a ostrůvek žíněnky

(v té hloubce) jevil se menší a menší.

Už byl prakticky neviditelný,

když ovace mého jména zazněly

i z lavičky pro ulejváky. A najednou

mi došlo, že tam dole, v tělocvičně

je plný sál!

 

Uklonila jsem se

a skočila.


53 názorů

Gora
03. 04. 2023
Dát tip

Petulo, děkuji!!


Petula
03. 04. 2023
Dát tip

Tělomrsk (TV) byl asi noční můrou více z nás…

Mám to dost podobně a tedy, myslím, přesně chápu a rozumím…

______________________________________________________

|||-_-||| *


Gora
16. 02. 2023
Dát tip

hlavolame, dík, ale sport není flákanda:-), je to dřina.


Gora
16. 02. 2023
Dát tip

kvaji, děkuji!


kvaj
14. 02. 2023
Dát tip

*/


Gora
13. 02. 2023
Dát tip

Rhode, moje dílka bývají většinou na hraně mezi kategoriemi. Díky za toleranci.


Gora
13. 02. 2023
Dát tip

Utgare, největší tragéd jsi tu nejspíš ty sám. Díky ti za zájem.


Janina6
13. 02. 2023
Dát tip 8hanka, Gora

24 tipů posbíral proto,že tu ten den nebylo nic lepšího. A všichni jsme si rádi zavzpomínali. To je Písmák. V dnešní posrané době něco, co mi občas vrací úsměv. To není málo...


Rhodesie
13. 02. 2023
Dát tip

Divil jsem se, proč píšeš o verších a pak jsem si všimnul zařazení do kategorie. Tak v tom bych s Tebou souhlasil.

Ale jinak se mi to líbí.


Alenakar
13. 02. 2023
Dát tip

Já jsem chodila do sportovní základky a ještě jsem většinou na hřišti a třeba na hrazdě ukazovala jiným jak se co správně technicky provádí. Chápu, že pro někoho může být sport i utrpením, ale pokud to bere s humorem a s(hrazdovým) nadhledem jako ty, pak z toho nakonec mohou být fajn vzpomínky. Tip.


Gora
13. 02. 2023
Dát tip

Zuzulinko,děkuji za připomenutí názvosloví těch dávných "výkonů"... jak vidno, je nás hodně "potrefených".


Gora
13. 02. 2023
Dát tip Muamarek

Marku, děkuji za komentář, cením si...


Zuzulinka
13. 02. 2023
Dát tip

ono se tomu říkalo výmyk, pokud si dobře pamatuji.... dost jsem to nesnášela a vždycky jsem si vyžádala, aby mi soudružka učitelka napsala rovnou pětku... a ona mne stejně nutila se "vymýknout"... z čehož tedy jsem časem měla docela slušný mindrák, stejně jako z běhu na 1500, po kterém mi vždy bylo šoufl od žaludku, dodnes kvůli tomu nesnáším běhání....


Muamarek
13. 02. 2023
Dát tip

Oceňuji Tvé zachycení daného okamžiku, atmosféry. Nepoužíváš vznosných výrazů a slov - ale těm obyčejným vtěluješ duši... 


Gora
12. 02. 2023
Dát tip

supíku, má, a dalekosáhlé!


Gora
12. 02. 2023
Dát tip

Luboši, fajn, že ses /o mě/ nebál:-)


Gora
12. 02. 2023
Dát tip

Ivi, děkuju za vtipnou odpověď!


Gora
12. 02. 2023
Dát tip

Jani, děkuju, jsme na tom podobně:-)


Gora
12. 02. 2023
Dát tip

Rhode, díky za reakci v podobně říkanky!


Gora
12. 02. 2023
Dát tip

Jarmilo, baví mě tvé vnímání - je v něm dost z výtvarna...


Gora
12. 02. 2023
Dát tip

Alegno, díky... ano, bylo to něco!


Gora
12. 02. 2023
Dát tip

Aru, díky za odkaz, znám! :-)


8hanka
12. 02. 2023
Dát tip Gora

Blackie,  videla si Pánu učiteĺovi z lásky? Telocvikár nútil preskočiť kozu chalana, čo na to nemal...koĺko takých učiteĺov traumatizovalo žiakov...keby po rokoch niektorý úspešný žiak napríklad zavrel telocvikára do laɓáku a kým nevyrobí určenú látku, nepustí ho domov...alebo musí urobiť ročnú uzávierku, napísat esej v angličtine, atd.


supizmus
12. 02. 2023
Dát tip

Pak že sport nemá přesahy


Kočkodan
12. 02. 2023
Dát tip blacksabbath, supizmus

Ivi,

 

„ze mě měl strach kůň i koza“ – asi jsem vůl, ale mně to připadá po čertech vtipné... (mrkající smajlík)


Kočkodan
12. 02. 2023
Dát tip 8hanka

To nemůže být jen náhoda, že je k slovu hrazda anagram právě hazard... Ale číst tvoje dílka žádný hazard s nervovou soustavou není. (mrk)


blacksabbath
12. 02. 2023
Dát tip vesuvanka

vyvolala jsi mi vzpomínky....

ze mě měl strach kůň i koza.....ani bedna neobstála....kdežpak bradla nebo kruhy... pustila jsem ráda.....ať jsou ti druzí:-)))))


vesuvanka
12. 02. 2023
Dát tip 8hanka

Irenko, klobouk dolů! TIP. V páté třídě jsme se při jedné hodině tělocviku měli přehoupnout přes bradlo, a když na mě přicházela řada, utekla jsem z tělocvičny. Marné bylo jakékoliv přemlouvání, na žádné nářadí kromě švédské bedny mě nikdo nedostal. Podle toho, ale i jiných mých sportovních výkonů (kotrmelců a pod.) vypadala známka z tělocviku. Pro mě byl tělocvik nejhorší předmět, přitom na pohyb jsem nebyla líná. Měla jsem ráda míčové hry, běhání, skákání, ale "akrobacie" ne.


Rhodesie
12. 02. 2023
Dát tip

Skvělý! Pobavilo.

 

Hrazda či bradla

(možná, že kruhy),

hrdost se vkradla,

strach byl až druhý...


Jamardi
12. 02. 2023
Dát tip

Vyvolala jsi u mě řadu obrazů:

Obzvlášť mužský hlas zní v tělocvičně dutě. Jako na bazéně. I optické efekty jsou podobné. Na bazéně se mihotají světla na zčeřené vodě. V tělocvičně jsou na oknách sítě a na parketách je též světelný vzorek. A my doma - v obýváku modrý koberec, tři skleněné koule na lustru ve čtverečkovaném vzorku, hrubé sklo na dveřích, akvárium. Sestra měla horečku, na dveřích viděla moře, přišla vysoká doktorka a hlavou rozbila lustr, když se prudce postavila.

Nikdy jsem v takové situaci nebyla. Starší učitelé byli asi ovlivněni Sokolem a mysleli, si, že žáci musí létat. :) My jsme zkoušeli jenom menší hrazdu.


Alegna
12. 02. 2023
Dát tip

Povedlo se ti zachytit ty pocity i po létech, zřejmě se ti hluboce vryly do duše. Vnímám to jako poezii v próze.


Aru
12. 02. 2023
Dát tip gabi tá istá

hodina tělocviku ;)


Gora
12. 02. 2023
Dát tip

Je to tak, každá / každý jsme jiný / jiná... dík, žes četla.


Gora
12. 02. 2023
Dát tip

Pokud to "herectví" nemáš odjakživa v sobě, tak snad. Díky, Rajmunde.


Abakus
12. 02. 2023
Dát tip

ja by som s klaňaním počkala. Ale každý máme inak nastavenú laťku.


Gora
12. 02. 2023
Dát tip

Hani, chápu... já mám duši sportovce, ale to je tak vše:-)


Rajmund
12. 02. 2023
Dát tip

Při hrdinských činech nejlépe na publikum nemyslet


8hanka
12. 02. 2023
Dát tip Gora, Alegna, Benetka, vesuvanka, Petula

Telocvik som nemala rada, doteraz nechápem, k čomu je potrebné ovládať premety, výmyky a neviem čo ešte...nemala som záujem byť artistkou ani gymnastkou, CASLAVSKA mohla byť len jedna. .raz sa mi pri hojdanì na kruhoch zošmykli ruky v úctyhodnej výške, dopad na chrbát mi vyrazil dych aj zvyšky chuti robiť niečo na čo nemám...a potom ma kvoli problémom so srdcom z telesnej oslobodili, paradoxne prevážila radosť z necvičenia nad obavami z choroby


Gora
12. 02. 2023
Dát tip

Di, děkuji... i za tvé zážitky. Já dokázala /někdy/ hodně, ale ne bez publika:-).


Gora
12. 02. 2023
Dát tip

Díky, Janino. Asi před rokem jsem napsala první verzi /ne na Písmáku/ - jako prózu, ale nějak to nebylo ono. Takže v podstatě to tak je...


Diana
12. 02. 2023
Dát tip

Popsala jsi moje vzpomínky na tělocvik, tedy až na ten vrchol hrazdy a ty ovace ( já jsem končila válenim se na žíněnce) :-)


Janina6
12. 02. 2023
Dát tip

Pěkné... připomnělo mi to ledacos, tělocvik pro mě byl spíš nepříjemný, ale když se výjimečně něco povedlo, ten pocit stál za to. Popisuješ to poutavě, skoro bych to cítila jako prózu.


Gora
12. 02. 2023
Dát tip

Díky, Evži... také nechápu, jak se mi to "povedlo". Jsi dobrá!


Léta jsem cvičila na hrazdě i bradlech, ale rozhodně jsem na nich nestála.

Jednou mi před závěrečným seskokem vypnuli v sále proud a já zůstala viset na horní žerdi předkloněná v pase. To sranda nebyla, ale dopadlo to dobře. :-)


Gora
12. 02. 2023
Dát tip

Karle, dopad se mi /pro tu hrůzu/ vymazal z paměti:-), děkuju za pochopení, asi nás bude víc...


K3
12. 02. 2023
Dát tip vesuvanka

Jak to dopadlo? Tvrdě? Bradla a hrazda byly a kotrmelce byly postrachem i pro mě. Též vyvolávala paniku obřích rozměrů, pořád jsem se bál že si zlomím vaz. Mohla by být i báseň v próze.


Gora
12. 02. 2023
Dát tip

Andrieno, já už taky ne, byť symbolickou:-) a děkuji!


Andreina
12. 02. 2023
Dát tip

Když bych to měla skrátit, tak cesta od zoufaléha nemehla po vrcholné výkony. Tady je však vidět, jak se nechá jistě strastiplná pouť jednoduše, ale hezky a výstižně popsat. Moc se mi dílko líbí s jedinou výhradou - neumím si dost dobře představit tu úklonu na hrazdě před seskokem.


Gora
12. 02. 2023
Dát tip

kadeřavá, když stojíš nahoře a prostě se musíš nějak dostat dolů...? díky za...!


kadeřavá
12. 02. 2023
Dát tip

Tak to jsi dobrá já bych se nadechla a utekla ale vic pravděpodobné je že bych se tělocvičně vyhla


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru