Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak jsem si domluvil nové zaměstnání

28. 02. 2023
5
4
216
Autor
Vlad.Dyk

     Byla zima roku 1989, slavnostní nálada se dala krájet. Z každého dýchala slavnostní atmosféra a trikolóru jsme viděli snad všude kolem nás. I já jsem ji měl viditelně připnutou na klopě svého obnošeného hopsafráčku a hrdě ji nosil. Tehdy jsem dojížděl do práce z 30 km vzdálené vesnice a pak ještě s přestupem dál za město autobusem. Do města jsem přijel na hlavní nádraží a bylo nutné se celkem rychle dostat na smluvené místo odjezdu a jinak, než tramvají to nešlo. Za ty dvě zastávky přeci nebudu platit a v pět ráno i revizor spí, říkám si a jedu. Ouha, nespal…

      Ale já to měl vychytané. Stál jsem u prostředního značkovače s lístkem v ruce, a když jsem zaslechl známé „revize jízdenek“, urychleně jsem si cvaknul a dělal spícího brouka. Samozřejmě, že sluchu pana revizora, postaršího vousatého muže v šedém těžkém zimáku, moje cvaknutí jízdenky neušlo a hned se ke mně začal hnát napříč přeplněnou tramvají se slovy: „To již neplatí, to je značení při kontrole.“

      Ale já byl mladý, omámen zvláštní touhou po dobrodružství, k tomu ta trikolóra na mé klopě…no vzdát jsem se bez boje rozhodně nechtěl a stál jsem si na svém, že mám označeno. Pan kontrolor se rozčiloval, vztekal, hopsal jako malej čertík, jízdenku mi vyrval z ruky a vztekle roztrhal, ale já neuhnul, na zastávce vystoupil, zamával mu a popřál pěkného dne. Málem ho trefilo. No a za necelý rok jsem byl jeho nový spolupracovník. Cesty osudu jsou fakt nevyzpytatelné…

      Když jsem jednoho krásného letního dne zaklepal na dveře vedoucího přepravní kontroly, netušil jsem, do čeho lezu. A to jsem byl ctižádostivý, mladý muž, s kariérou folkového muzikanta, kdy mi svět (dle mého naivního mozečku) ležel u nohou a nic mě již nemohlo překvapit… Jak hluboce jsem se tehdy mýlil. Mohlo. A jak. Tak třeba Baltazar a Preclík. Na ty dva nikdy nezapomenu. Byl jsem jim přidělen na zácvik. Povím vám, zlatá vojna. Ale nepředbíhejme a pěkně popořadě…

      Staré oprýskané dveře, co neviděly nový nátěr již hodně dlouho, byly zavřené. Klid kolem protínal jen tikot hodin nad nimi. Tak jdeme do toho, říkám si a klepu.

      „Dále,“ ozve se hluboký, mužský hlas.

      Odhodlaně beru za kliku a otevírám. Muž v kanceláři lehce pokynul hlavou a se zájmem si mě prohlížel.

      „Kubásek jméno mé, Kubásek Daniel, pane vedoucí, tak jsem tady, jak jsme se domluvili,“ vysoukal jsem ze sebe a v duchu odhadoval svého nového potencionálního šéfa.

      „Sojka… těší mě,“ jeho stisk byl rychlý a pevný, „posaďte se, pane Kubásek… poslouchám,“ při těchto slovech, sedaje do svého pohodlného křesla, mi gestem ukázal místo naproti. Poděkoval jsem a zabořil se do toho nejprosezenějšího ušáku co zde byl. No, zabořil… Spíš jsem tam tak nějak celej zapadl. Jak z toho vylezu, to ví snad jen bůh, pomyslel jsem si a začal vyprávět svůj příběh… Domluvili jsme se rychle.

      „Tak pane Kubásek, vy se ostříháte a já vás beru,“ s úsměvem pronesl vedoucí.

      Blesklo mi hlavou, že jsem ještě nesundal delší vlasy, co by image folkového řádění, a přitakal jsem: „Ok, platí, takže prvního jsem tu.“

      Můj nový vedoucí hbitě vyskočil a s netajenou škodolibostí čekal, jak se vydrápu ze svého ušáku ven. Tu radost mu neudělám, blesklo mi hlavou a začal jsem na křesle provádět excelentní gymnastiku, za kterou by se nemusel stydět kdejaký vrcholový sportovec. Ke cti vedoucího bylo, že zachoval vážnou tvář, ke cti mé, že jsem zvítězil a z toho monstra vylezl. Potůčky potu se mi na zádech slévaly v jednu divokou řeku, a tak jsem byl rád, že najednou stojím na ulici a dýchám svěží čerstvý vzduch.

     Byl konec léta roku 1990, a právě jsem si domluvil nové zaměstnání.


4 názory

Gora
28. 02. 2023
Dát tip

Zvedání z křesla - nejslabší část textu. Zajímavý námět a vypsaná ruka a také nějak povědomý styl:-). Tip.


Janina6
28. 02. 2023
Dát tip

Hehe, tak tohle je to tajemné zaměstnání! :-) Četlo se mi dobře, jen by mě radši než zvedání z křesla zajímalo, proč si dotyčný zvolil zrovna tuhle práci. Ale třeba nàm to ještě prozradíš...


Alegna
28. 02. 2023
Dát tip

Je to čtivě napsané


Začíná to být zajímavé (na úvod jsem nezapomněl). Je to dobře napsané, se zřejmou radostí z vyprávění.

"...vy se ostříháte a já vás beru..." --- životní kompromisy ve zkratce (i když to tak možná nebylo myšleno, více napoví případné pokračování...)...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru