Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zahradnictví

05. 03. 2023
26
48
468
Autor
Gora

 

Skleníky s karafiáty a růžemi, zelená hadice a časná rána duhová krůpějemi z postřikovače.

První brigáda voněla zeminou, zněla písněmi Plavců z tranzistoráku a setsakra bolela v kříži.

S Božkou jsme občas lehávaly na prknech položených na obrubě a plely lány sazenic pod námi. Já oběma rukama, Božka měla odmalička jednu menší a zkroucenou. Svatební prsten nosila na zdravé ruce a z rukávu sypala historky čerstvé novomanželky, provázené potutelným chichotáním. Připadaly mi o dost zábavnější než kniha od rodičů Dospívám v ženu! Ten její byl známý výtržník a místní povozník a Božka si považovala, že spolu nežili jen na hromádce, že si ji vzal.

Jednoho dne už nesměla ze zdravotních důvodů ležet na vypouklém bříšku a dostala jinou práci.

Prázdniny beztak skončily a já šla na zdrávku v nové džínové košili.


48 názorů

Gora
07. 03. 2023
Dát tip

Díky, Rhode.


Rhodesie
07. 03. 2023
Dát tip

Jo, na brigádě mezi dospěláky se holka kolikrád dozví věcí... :)   Pěkné. 


Gora
07. 03. 2023
Dát tip

Jani,  já děkuji!


vesuvanka
07. 03. 2023
Dát tip

Irenko, díky za pěknou vzpomínku :-))), TIP


Gora
06. 03. 2023
Dát tip

Evži, díky ti...


Gora
06. 03. 2023
Dát tip

Snad, a děkuji!


dobrá pamäť


Takové vzpomínky jsou vždy krásné, protože jsme byli mladí.


K3
05. 03. 2023
Dát tip Gora

To věřím, Irčo. S hudbou jde všechno líp.


Gora
05. 03. 2023
Dát tip

Alegno, děkuju, to jsem ráda.


Alegna
05. 03. 2023
Dát tip

Pěkně napsaná vzpomínka


Gora
05. 03. 2023
Dát tip

Karle, náhodou... nnechali by nás se flinkat... a že se při pletí poslouchal tranzistorák nebylo proti ničemu... díky.


K3
05. 03. 2023
Dát tip

Jo, v zahradnictví se pracuje se zeminou. Hlína je na cihly a půda je na poli.

Je to takový obrázek z lenošení na brigádě:). Podobné brigády spíš to které povolání zkreslují a dávají mu falešný nádech romantiky...


Gora
05. 03. 2023
Dát tip

Bene, místo hlíny jsem /na radu kolegů/ dala zeminu:-)).


Gora
05. 03. 2023
Dát tip

Markel, brambory jsme sbírali pak na zdrávce, řádky neměly konce:-( a díky...


Gora
05. 03. 2023
Dát tip

Jarmilo, zahradnictví bylo jediné, kdo mne vzal /patnáct mi bylo až v září/, ale jen na 6 hodin. Brigád jsem měla hodně, třeba někdy zas napíšu o jiné:).


Benetka
05. 03. 2023
Dát tip

Už zase... Opět jsi mne inspirovala. To ta HLÍNA! :D


Gora
05. 03. 2023
Dát tip

Luboši, děkuji, dávám ti za pravdu, howgh!


Gora
05. 03. 2023
Dát tip

ivi, koukala jsem na vše jak vyplašené ptáče, ale Božka byla neodolatelná:-), dík.


Markel
05. 03. 2023
Dát tip

pěkné vzpomínání *, také jsem zažila např. bramborové brigády na základce, nikdo nic neřešil, prachy dostala škola a my jeli na nějaký výlet z těch peněz, dobré časy jsem zažila :-))


Jamardi
05. 03. 2023
Dát tip

Za nás se děti pod 16 let nesměly zaměstnávat. Tedy zaměstnávat ano, ale ne platit. :))) Se školou jsme byli na konci osmé třídy na brigádě právě v zahradnictví a pak v prváku na střední hned v září  zase se třídou byli sklízet mrkev. A v druháku jsme jezdili na podzim tři týdny na brambory - to pořád nikdo z  nás neměl šestnáct. A pak po druháku o prázdninách  jsem byla na brigádě v obchodě a to musely být moje peníze napsány na jiného pracovníka, vlastně jsem pracovala načerno. Protože jsem neměla ještě šestnáct.


Kočkodan
05. 03. 2023
Dát tip

Můj koment bude takový heslovitý: Výtržníky si nebrat, tvoje dílka číst. (v duchu dodávám – na věčné časy a nikdy jinak)


parádní miniatura...."historky zábavnější než kniha od rodičů Dospívám v ženu!" a vydělala sis na džínovku....já žádnou knihu a první džínsy až těhotenské:-)))))


Gora
05. 03. 2023
Dát tip

Paráda, Ladi.

Ano, zemina - asi nejzdařileji vyjádřeno...


Nami 99
05. 03. 2023
Dát tip Benetka, Alegna

Zahradníci používají zeminu. Zemina je hlína s příměsemi, například s hnojivy.

Plejí kleče v kleče,

slunce peče,

pot z nich teče,

práce nikdy neuteče.


Gora
05. 03. 2023
Dát tip

Je to tady samý zahradník - amatér, a ten hlavní /K3/ snad ještě zavítá. Vlastně - KVĚToň - mi mělo být nápadné:-)... díky.


Takhle jsem si vydělal na první kolo.


Gora
05. 03. 2023
Dát tip

Děkuju i za tvé zavzpomínání... dnes už ledacos k nevíře, bony a tak:-).


8hanka
05. 03. 2023
Dát tip

do skleníkov sme chodili  počas "pracovnej" výchovy zo školy, pre mňa hrôza - horúci vlhký vzduch, mala som pocit, že sa zadusím, vonku na hriadkach bolo lepšie, aj keď tam pražilo slnko a ja nepatrím k tým,  čo sa radi smažia, domov som vždy prišla s migrénou...Plavci zneli aj u nás doma, sestra mala rada country a kupovala všetky LP, ktoré vtedy vyšli od Greenhorns (Zelenáčov) cez Rangers( Plavcov), Jindru Šťáhlavského a iných...moje tuzexové džíny boli vďaka víkendovým  12 hodinovým nočným brigádam v sklárňach na Sázave, chodili sme tam aj počas leta z VŠ, tzv. letná aktivita...

 napísala si to skvele, príbehy zo života mám u Teba najradšej...


Gora
05. 03. 2023
Dát tip

Když dám, Bene, PŮDA, tak si mohou čtenáři myslet, že jsem plela někde na půdě:-)... v kleče, no, dobré na artrozu...


Benetka
05. 03. 2023
Dát tip

Ty si s tou HLÍNOU nedáš pokoj že? :D Pleli jsme v kleče... ;)


Gora
05. 03. 2023
Dát tip

Děkuji, Di!


Diana
05. 03. 2023
Dát tip

Líbilo se, pobavilo :-)*


Gora
05. 03. 2023
Dát tip

kvaji, díky, bylo toho dost /za slovy/... dík.


Gora
05. 03. 2023
Dát tip

Bene, taky jste pleli vleže?:-). 

Ráno v šest mne vždy poslali zalévat obří skleníky, tam jsem nemohla nic zkazit, a hlína voněla:-). Díky.


Gora
05. 03. 2023
Dát tip

Theo, škola dospívání, no:-), jen jsem nechápala, co ženské v zahradě vidí na Plavcích, můj idol byli Rottrová, Schellinger a tak:-), dík.


Gora
05. 03. 2023
Dát tip

Láďi, díky...


Gora
05. 03. 2023
Dát tip blacksabbath

Jarmilo, tolik, abych sehnala bony na džíny jsem si tehdy /jako čtrnáctiletá/ na 6hod. denně nevydělala, aspoň košili:-), díky.


kvaj
05. 03. 2023
Dát tip

Je to zajímavé tím, co není řečeno, co je za ohbím slov.


Benetka
05. 03. 2023
Dát tip K3

Jakožto zahradník se musím k textu ohradit. Pokud první brigáda voněla hlínou pak to byla zřejmě brigáda v kaolínce. Protože tam je hlína. Oproti tomu v zahradnictví voní půda/zem a někdy taky hnůj...

Jinak hezká vzpomínka!


Pěkný záznam z brigády! Kdysi jako dítě jsem chtěla pracovat v zahradnictví! Voněla mi hlína :) a ty to máš ještě popsané pěkným idylickým nedospělým pohledem! No přesně takhle jsem si to představovala! Budu se hrabat v hlíně a řešit u toho chlapy :) 


Nami 99
05. 03. 2023
Dát tip

Moc hezké zážitky pěstitelské.


Jamardi
05. 03. 2023
Dát tip

Hezky prožitá brigáda a košile k tomu. :)


Gora
05. 03. 2023
Dát tip

Dievča, děkuji...


živé mini rozprávanie***


Gora
05. 03. 2023
Dát tip

Díky, Přemku, jsi laskav jako vždy:-).


lastgasp
05. 03. 2023
Dát tip 8hanka

Jak to Irenka umí nejlépe. Báječná prázdninově zahuštěná miniaturka se šťastnou pointou. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru