Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

A ľudia im tam začali chodiť...

06. 03. 2023
10
13
295
Autor
Abakus

nie som dôchodca, nepochádzam z danej mestskej časti ... a mizerne hrám ping pong...

Postavili stôl a vadí im, že sem ľudia chodia hrať ping pong.

Dnes  si ma podala teta z univerzity tretieho veku. Snáď sa žiadneho tretieho veku nedožijem  a ak, čo je prvý, a kedy naskakuje druhý vek a  čo číslo štyri? Ešte žije? Škola  a učenci /biely plášť!/ vedia, aký je vhodný pohyb pre seniora: „šup do rakvy?“  

Chápem, že ak sú tri miestnosti – v jednej  sa nič iné nedá robiť okrem ping pongu – dlhá a úzka a v tých dvoch sa  striedajú cvičenia, háčkovanie, paličkovanie... Dámy za stolom majú excel, ale dve do počítača nestrčia nos a tak jedna píše do mašiny a dve do stojaceho kalendára. Tam síce záznam je, ale občas chýba čas a občas  sú chlieviky malé, takže to po sebe neprečítajú.

Tak som spravila na požiadanie jednej z trojice tabuľku – iba na pingpong, ale už so zakreslenými, ostatnými aktivitami.

„Máme tu počítač“ zavrčala ďalšia, keď  som jej to doniesla.

Nastáva iba jeden no maximálne dva problémy – jeden, keď sa  snažím dohodnúť si čas a deň a druhý, keď v ten daný čas prídem.

Najprv mi vysvetľovali, že nesmiem byť chamtivá – o.k. objednávam jeden stôl pre  ŠTYRI dôchodkyne. Potom že však aj ostatní chcú hrať. Koľko krát do týždňa ešte nie je veľa?

Teta z univerzity mi dala prednášku – zožrala mi časť času z pingpongu, pretože v momente, keď otvorila stavidlá, očakávala prednáškovú sieň ochotnú počúvať.  Petang áno, vzduchovka nie, a čo brokovnica na živý terč? Nebola som ani veľmi ochotná zmeniť šport – tak mi oznámila, že stoly odtiaľ pôjdu preč. Ja iba dúfam, že nie kvôli mne.

A ľudia sem začali chodiť...


13 názorů

Abakus
19. 03. 2023
Dát tip Benetka, Alegna, blacksabbath, Alenakar

Je to úplne zo života. Čerstvé správy - stoly sú odšupajdačené do inej telocvične - tam sa  dostaneme iba s  nejakými čípmi, ktoré ale zatiaľ nik nevydáva.  A tak mám momentálne ja a štyri ďalšie dámy - 80,72,67, 63 - to nie sú moje miery / ba ani moja váha/, ani môj vek, ale vek mojich spoluhráčok. Všetky hrajú lepšie ako ja, ale to asi nebude až také veľké umenie.  Umenie bude  dostať sa k čípom.

Milujte sa  a čípujte sa! 


Benetka
19. 03. 2023
Dát tip

...myslim že to bolo č.5 žije ale nechci bejt rejpal... :D

Úsměvně jsi to...! A úplně ze života. ;)


Kočkodan
10. 03. 2023
Dát tip

Dobrý chlívek je důležitý nejen při chovu užitkového zvířectva.

Já chodím na tvoje dílka, jsou pro mě lepší než dechovka.


Alenakar
10. 03. 2023
Dát tip

Já bych se asi nevydržela celý den jen bavit. Pořád mám své Everesty, i když už trochu nižší než za mlada. Hrát celý den biliard nebo háčkovat a těšit se při tom na valorizaci, to by mě asi nebavilo.


Abakus
09. 03. 2023
Dát tip

Alenakar - ďakujem veľmi pekne

tam je ešte jeden drobný problém. Sme ženské, keď príde koruna tvorstva, okamžite sa  všetko uvoľní a nás napracú zrazu do jednej miestnosti dva stoly  a jeden biliard. Ako ženské máme podľa možnosti zakázané sa medzi sebou baviť. Ono to počas pingpongu ani veľmi dobre nejde.

Včera tam v hrali šachy a do toho si pustili dychovku. Ja by som mala okamžité offside.

Chlapi sa baviť smú, kričia ako najatí - časť je už nahluchlá a tak mám kompletné správy o ich zdravotnom stave a  funkcii jednotlivých orgánov.  


Alenakar
09. 03. 2023
Dát tip

Tvůj text pro mne byl velmi inspirativní. Napadlo mě impro, které je z těch dnešních možná nejlepší, takže ho "hodím do dílny".

 

Ping pong pod stromem -

Občas si pálka splete

míček s kaštanem

 

A jinak ke tvému textu... V české televizi se teď neustále řeší červnové zvýšení důchodů. Ukazují přitom záběry důchodců. kteří buď jedí, nebo luští křížovky. Proč si nepřijdou natočit mého souseda, který v osmdesáti maká na poli jako barevný? 


jojo...a je čím dál těžší se na něj trefit:-))))


Abakus
08. 03. 2023
Dát tip blacksabbath

blackie - je  menší a hranatejší!


hrávala za mlada závodně....dnes už jen pinkám s vnoučkem....a ten stůl se mi zdá jaksi menší...:-))))))


Abakus
06. 03. 2023
Dát tip

Alegna - mám to jednoduché - ktokoľvek tam hrá, hrá lepšie ako ja. Naposledy sa bol ktosi zvedavý na moju "výkonnostnú" triedu - tak som sa pýtala z ktorého konca  sa to počíta a že v tom prípade som buď A, alebo F. 

 


Alegna
06. 03. 2023
Dát tip

Hrála jsem vždycky mizerně, ale ráda :)


Abakus
06. 03. 2023
Dát tip

Danny - nie viac ako môj backhand


Danny
06. 03. 2023
Dát tip Benetka

je to občas frustrující, tip


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru