Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TD - rozloučení

26. 03. 2023
15
15
308
Autor
supizmus

"Ale zůstává skutečností, že jsme pozváni, abychom úplně zapomenuli sama sebe, zahodili do větru svou strašlivou vážnost a připojili se ke všeobecnému tanci."

   Nad kopcem, za kterým před několika okamžiky zmizel vlak, pomalu vyšlo slunce. Než tam zajel, mávala mu z okna. Poslední slova, která mu řekla, než nastoupila, zněla: "Ale zůstává skutečností, že jsme pozvání, abychom úplně zapomněli sama sebe, zahodili do větru svou strašlivou vážnost a připojili se ke všeobecnému tanci." Před tím se na nástupišti dlouze obejmuli.

   Cestou k nádraží byla ještě tma. Voněly čerstvě rozkvetlé stromy a do ticha brzkého rána zpívali ptáci. Celou dobu, co šli ruku v ruce, oba mlčeli. Slov nebylo třeba. Vyprovázel ji na ranní vlak každý pracovní den. Dnes, když zazvonil a ona seběhla, připravená vyjít, ji požádal o ruku. Souhlasila.

   Celou noc před tím nemohl spát. Pořád dokola si skládal slova a vymýšlel scénaře. Už dlouho měl rozlišeno, že manželství je pro ně Bohem chtěná cesta a pomalu sbíral odvahu.


15 názorů

supizmus
02. 04. 2023
Dát tip Janina6

Vyvíjím maximální úsilí, abych se stal minimalistou! :-)


Janina6
02. 04. 2023
Dát tip

Supisme, nedělej si ze mě prču :) a napiš něco dalšího delšího...


supizmus
02. 04. 2023
Dát tip

Ta je v tom textu! :-)


Janina6
02. 04. 2023
Dát tip K3

Dobrá kulisa. Tak sem s ní (s tou povídkou)!  :)


supizmus
01. 04. 2023
Dát tip Janina6

Celý ten laciný románek je pouze kulisou k pokusu o retrospektivní povídku :-)


Takové rozhodnutí je vážná věc.


Hezké, co zbývá dodat?

Odvaha je důležitá, je-li ale neustále tupena výsměchem, pak se ztrácí, až zmizí docela.


líbilo se mi to, až na ty odražené odstavce...


Kočkodan
26. 03. 2023
Dát tip geminy

Mít toho pravého životního partnera je ještě větší výhra, než trefit v AZ kvízu prémii u bankomatu.


K3
26. 03. 2023
Dát tip

Četl bych dál v tomhle příjemném poetickém duchu. Škoda. Opravdu mini, ještě že je tam to tematické souvětí.


vesuvanka
26. 03. 2023
Dát tip

Pěkné :-))), TIP


Janina6
26. 03. 2023
Dát tip

Velmi originální... a dobře se četlo. Snad jen, na mě osobně z toho po celou dobu doléhala právě ta "strašlivá vážnost", i když vyznění bylo jistě optimistické. Kde je ten vítr, tanec? Možná teprve přijde?


Alegna
26. 03. 2023
Dát tip Zeanddrich E.

Vnímám jako momentku naplněnou láskou a radostí ze života


hlavně, že ji našel....ji a odvahu...


Gora
26. 03. 2023
Dát tip

Dobré... a svým způsobem závažné "rozhodování". Díky za příspěvek k TD!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru