Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TD - Joffrey de Peyrac

26. 03. 2023
22
36
425
Autor
Gora

MIMO SOUTĚŽ

"Ale zůstává skutečností, že jsme pozváni, abychom úplně zapomenuli sama sebe, zahodili do větru svou strašlivou vážnost a připojili se ke všeobecnému tanci."

Působil na Magdu, ale i na pokojské a další ženy v lázeňském domě mezi všemi pacienty jako zajímavý úkaz.  Muž středních let, vždy pečlivě ustrojen, vypadal však dobře i v tmavém županu, když šel právě z koupele. Vlnka havraních lesklých vlasů mu padala do čela, na tváři měl zasněný výraz, snad byl duchem někde docela jinde, ale projevoval se ke svému okolí jako dvorný muž. Chyběla mu jen zjizvená tvář… Od té chvíle mu jen tak pro sebe jinak než Joffrey podle hrdiny z Angeliky neřekla.

Navíc se brzy ukázalo, že bydlí oba na stejné chodbě hned naproti sobě. Pokaždé slušně pozdravil a v temných očích mu hrály jiskřičky.

Pokojská Magdě pološeptem odvyprávěla, jak si sám zaplatil dva měsíce léčení, protože spadl ze svého koně a je po operaci kotníku. Druhé postele na jeho apartmánu se při úklidech nikdo nesměl ani dotknout, prý je plná lékařských knih. Jako doktor východní medicíny má soukromou ordinaci někde v Posázaví. Několik let snad dokonce pobýval na praxi v Tibetu.

Nad tím člověkem se vznášel opar tajemna, k němuž přispívalo jeho nepopiratelné charisma.

Bylo by příjemné dát si s ním večer sklenku vína, popovídat, ale pro Magdu brzy nastal den odjezdu. Právě naposledy zamykala pokoj, když snad řízením osudu chodbou přicházel „Joffrey“. Cítila, jak trochu rudne.

„Vy už odjíždíte?“

„Do deseti musím opustit pokoj, počkám dole v hale, než přijede syn…“

„Zvu vás k sobě na kousek řeči a pravý indický čaj, mám náhodou volno. Když už jsme neměli příležitost seznámit se blíž a vy mi odjíždíte, paní Magdo.“ Chvíli čekal, ale protože Magda neodpověděla, popadl její kufr na kolečkách a přemístil do své chodbičky. Otevřel dokořán dveře a pozval ji pokývnutím hlavy dovnitř.

Jako paralyzovaná nejen omamným parfémem, který se kolem něj vznášel, vešla do jeho „světa“, aniž by tušila, proč to vlastně dělá. Čas byl najednou nepodstatný, vlastně nic nebylo důležitějšího než jen tak sedět naproti tomu muži a jen se usmívat. Naslouchat slovům, kterým vůbec nebylo třeba rozumět, jen je vnímat. Vyprávěl o klášteře v Tibetu, o prvních letech své praxe a bylo to zajímavé a okouzlující. Upíjela čaj z růžového porcelánu, i když bylinky jinak nesnášela. Ty dva šálky musel lékař dovézt z domova… a celkově vybavení připomínalo spíš mužský budoár než lázeňský pokoj.

Pak se „Joffrey“ podíval na své luxusní hodinky a řekl:

„Nemáme moc času. Sundejte si brýle.“

Nechápala, proč, ale uposlechla. Přistoupil blíž a prohlížel její oči. Pak zavelel:

„Vyplázněte jazyk, ale co nejvíc,“ a Magda povystrčila špičku skrz rty.

„Pořádně!“

Dlouho cosi zkoumal na jejím jazyku a pak ještě prohlížel nehty na rukou. Začal ze sebe chrlit diagnózy jednu za druhou. Rady, recepty. Rozložil na druhé lůžko nákres lidského těla a ukazoval jednotlivé body vhodné pro akupresuru, již si mohla doma provádět sama. Přikyvovala, ale všechny ty dobře míněné rady ani pořádně neposlouchala...

A okouzlení bylo pryč. Kdy jí „Joffrey“ vystaví mastný účet? A co vlastně čekala? Hrdinu na koni?

Zazvonil mobil. Dole v hale ji hledá syn.

Lékař odmítnul nabízené peníze. Pomohl s kufrem do výtahu a políbil Magdě ruku. Brilantina v havraních vlasech se oslnivě zaleskla.

Ona už však byla duchem jinde. 

Rozhodně ne u toho, kdo ji donutil na sebe vyplazovat jazyk!


36 názorů

kvaj
16. 04. 2023
Dát tip Gora

Já to chápu.


Gora
16. 04. 2023
Dát tip

Dík moc, kvaji. Vždy píšu příspěvek k TD na poslední chvíli a pak mi chybí časový odstup. Je to spíš pro účast a pobavení...


kvaj
16. 04. 2023
Dát tip

Napsala jsi to dobře, mám ale klasickou výtku - expozice je příliš dlouhá a podrobná a v ději příběhu se z ní už mnoho neodrazí. Připomínám Čechova - když se v úvodu píše, že na stěně visí puška, tak ta puška musí také vystřelit a nejlépe zastřelit hlavního hrdinu. :-)


Gora
13. 04. 2023
Dát tip

niniw, díky, žes početla.

Mám tu některé "vážněji míněné" povídky, ty, které píšu do této každoměsíční soutěže

Tématické dny

jsou většinou odlehčené, zábavnější a hlavně zaměřené na téma. Vítáme do TD další psavce. Díky.


niniw
12. 04. 2023
Dát tip

čítala som ju pred niekoľkými dňami, teraz som sa znova vrátila

ja vo svojich poviedkach väčšinou "ulietavam" (do absurdít, alebo do magického reálna), ty väčšinou píšeš "zo života" - myslím, že táto si zaslúži tip

 


Gora
05. 04. 2023
Dát tip

Děkuji, Honzo...


zeleda
05. 04. 2023
Dát tip

Zajímavý příběh, ale čekal bych trochu jiný konec. Ale třeba ctít licenci autora. 


Gora
28. 03. 2023
Dát tip

Evži, chápeš dokonale:-)), díky.


Taky bych si nic nepamatovala :-)))


Gora
27. 03. 2023
Dát tip Zajíc Březňák

Biskupe, díky, máš /s duchem/ pravdu, opomněla jsem to opravit... 


hodně dobře napsané, jediné co tak ten úvodní popis mi přišel příliš zdlouhavý. Pak se v něm také objevuje  snad byl duchem někde docela jinde, a "být duchem jinde" je obrat, co se objevuje i na konci, nevím jestli schválně... a ten úplný konec je za mě trošku useknutý. B.


Gora
27. 03. 2023
Dát tip

Květoni, kápnuls na to!! Díky.


Květoň Zahájský
27. 03. 2023
Dát tip Zajíc Březňák

Skvělý nápad jak si otevřít soukromou ordinaci ve státním zdravotnickém zařízení.


Gora
26. 03. 2023
Dát tip

Díky ti, Di, potěšilas.


Diana
26. 03. 2023
Dát tip

Souhlasím s ostatními. Je to skvělé!*


Gora
26. 03. 2023
Dát tip

Děkuju, Zajíci!


Gora
26. 03. 2023
Dát tip

Luboši, no a o tom "to je" - snad tě pobavilo...


Gora
26. 03. 2023
Dát tip

dievča, díky - je to tak.


Gora
26. 03. 2023
Dát tip

Karle, díky, doufala jsem, že osloví...


Gora
26. 03. 2023
Dát tip

Jani, díky, cením si.


Gora
26. 03. 2023
Dát tip

Janino, dík moc.


Gora
26. 03. 2023
Dát tip

Alegno, díky...


Gora
26. 03. 2023
Dát tip

Jarmilo, díky:-)


"Dneska je málo poctivců, paní Müllerová!"

Pěkné vyprávění, tip. 


supizmus
26. 03. 2023
Dát tip

Ta změna v náladě je skvělá!


Kočkodan
26. 03. 2023
Dát tip

„Nemáme moc času. Sundejte si“ – tak tady mne napadla spíš erotika než prohlídka. (mrk)


 ... k diagnózam sa dá prísť nečakane a pustiť ich z hlavy tiež ... pekné napísané***


K3
26. 03. 2023
Dát tip

Super, zvlášť závěrečná část. Opravdu povedená povídka. Velký TIP.


vesuvanka
26. 03. 2023
Dát tip

Irenko, moc pěkně napsaný zajímavý příběh, syn Magdu vysvobodil :-))), TIP


Janina6
26. 03. 2023
Dát tip K3, Gora

Mňam, to jsem si literárně pochutnala, to má ale atmosféru! Bezva. Nápad i styl.


Alegna
26. 03. 2023
Dát tip

Pěkně napsané, někdy stačí málo, aby se kouzlo rozplynulo ....


Jamardi
26. 03. 2023
Dát tip

Zajímavý příběh. Pan doktor mohl být empatičtější, ale co se dá dělat. Asi ho jeho pěkný vzhled spíše obtěžoval.


Gora
26. 03. 2023
Dát tip

Díky, Ivi:-))


to je tak, když na nás zapůsobí nějakej mužskej.... vetchý vlas je nakudrdlinkován, oblečení vypasované, některé odhodí i berle...achjjj....dokonce vyplázneme i jazyk....parádně sepsané..někde se tam i vidím:-)))))


Gora
26. 03. 2023
Dát tip

Hanko, děkuju:-))


8hanka
26. 03. 2023
Dát tip

Zaujimavy pribeh,  ako vzdy skvele podany, na rozdiel od Magdy by som  pocuvala pozorne a snazila sa zapamatat si co najviac...aj ked vyplazocanie jazyka mi velmi neslo ani ako dietatu, pre zlepsenie zdravia by som to skusila


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru